Hovedpude - hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.124 visninger
9 svar
1 synes godt om
29. januar 2011

missbach

Vi kom lige til at snakke om herhjemme hvornår barnet skal begynde med hovedpuden?

Har en datter på 8 mdr, og hun elsker at putte sig ind til puden, men det er vel stadig for tidligt at hun må sove med den??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2011

loppen82

missbach skriver:

Vi kom lige til at snakke om herhjemme hvornår barnet skal begynde med hovedpuden?

Har en datter på 8 mdr, og hun elsker at putte sig ind til puden, men det er vel stadig for tidligt at hun må sove med den??

Hej.

Min datter havde de første 2 mdr kun sin stofble som en slags pude bare foldet på midten.

Efter 2 mdr havde hun en meget flad hovedpude indtil hun var 6 mdr og så efter en snak med sp fik hun lov til at bruge puden der følger med dynen og hun har brugt den siden. Der da hun var 6 mdr skiftede vi til junior dynen da hun blev ved med at sparke babydynen af... 

Anmeld

29. januar 2011

missbach

Okay super, så må min pige vel også godt bruge den flade pude der følger med dynen nu.. Tror helt sikkert hun vil sove bedre om natten når hun har den at putte på..

Takker for svar..

Anmeld

29. januar 2011

loppen82

missbach skriver:

Okay super, så må min pige vel også godt bruge den flade pude der følger med dynen nu.. Tror helt sikkert hun vil sove bedre om natten når hun har den at putte på..

Takker for svar..

Ja det er jeg helt sikker på du godt ka gøre...

Min sov ihvertfald MEGET bedre efter hun fik puden... 

Anmeld

29. januar 2011

Snefnug1984

missbach skriver:

Man anbefaler ikke hovedpude til helt små børn, da der altid vil være en risiko for at barnet kan blive kvalt, hvis det får hovedet ned i puden og ikke selv har kræfter til at dreje sit hoved eller flytte puden væk.

De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før 2-3 års alderen, hvor deres hoved er så stort at det også har behov for støtte om natten. Puden man vælger her skal stadig være i børnestørrelse og ikke for tyk.

Anmeld

29. januar 2011

B&J

missbach skriver:

min dreng er 11mdr og han bruger ikke hovede pude inu

Anmeld

29. januar 2011

tinasmor

Snefnug26 skriver:

Man anbefaler ikke hovedpude til helt små børn, da der altid vil være en risiko for at barnet kan blive kvalt, hvis det får hovedet ned i puden og ikke selv har kræfter til at dreje sit hoved eller flytte puden væk.

De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før 2-3 års alderen, hvor deres hoved er så stort at det også har behov for støtte om natten. Puden man vælger her skal stadig være i børnestørrelse og ikke for tyk.

Enig.

Anmeld

29. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min ældste datter fik sin første hovedpude omkring 1½ års alderen i forbindelse med at babydynen blev udskiftet med juniordynen. Det er bare sådan en flad hovedpude, som jeg ikke engang vil kalde det (jeg ville nødigt sove med en der er så flad). Hun har først fået en "normal voksen pude" da hun blev 5½ år.

Anmeld

29. januar 2011

tinasmor

Min fik da hun var ca 2 da hun gik til juniordyne. Den er så flad, så glad nærmest bare 1 cm)

Anmeld

29. januar 2011

Majbriteriksen

Vores store søn var ca 1 år da han fik hovedpude. Da vi ville købe til den mindste af børnene sagde ekspidenten i jysk at de først rådede til at børn skulle have den 1 hovedepude (den flade) i 5-6 års alderen. Så yngste mand får først senere, men den store kan vi ikke tage den fra. han kan ikke sove uden hans pude, som han sjældent har hovedet på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.