Klyx/lavment (staves)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.985 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. januar 2011

Prinsessens'Mor<3

Hvordan for man egentlig lagt det der klyx/lavment inden en fødsel? - Malene 37+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2011

mth1987

Jeg fik puttet noget saltvand op i rumpen og så blev tarmene godt nok tømt jeg havde ellers frygtet allermest at sku ha lavement men det var nu ikk så slemt måske fordi veerne var så slemme

Anmeld

28. januar 2011

Clisolka

Jeg fik også lagt saltvand i rumpetten

Anmeld

28. januar 2011

mth1987

Men der er da forskel på klux og lavement. Jeg fik lavement før fødslen og klux efter???

Anmeld

28. januar 2011

Clisolka

mth1987 skriver:

Men der er da forskel på klux og lavement. Jeg fik lavement før fødslen og klux efter???

Jeg fik kun saltvandet da de satte mig i gang.... Tænker du på de piller man kan få efter fødslen, for at sætte afføringen i gang igen?

Anmeld

28. januar 2011

Anneiris

Jeg fik slet ikke noget
(Der skete heldigvis heller ikke noget, men tænk engang!)

Anmeld

28. januar 2011

Maja88

man får det, for hvis der sidder lidt i endetarmen er der ikke så meget plads for babyen til at pasere på. derfor skal man også gerne helst tisse eller blæren bliver tømt, da den presser fra den modsatte side

Anmeld

28. januar 2011

lillemusen10

Der findes olie (klyx) og vandlavement.

Klyx gives  i tube, som føres op i endetarmen, indeholder 120 ml. væske. Virker ved at udløse en afføringsrefleks og øge vandindholdet i tarmen. Virker efter 5-20 min.

Vandlavement, tilblandet salt, gives via en lang slange, der føres så langt op i tarmen som muligt. Ofte gives der 1/2-1 liter lunkent saltvand.

Patienten skal være liggende på venstre side, når lavementet gives for at den optimale virkning opnåes. Og så skal man ikke være langt fra nærmeste toilet, for det kan gå hurtigt

Se desuden:

http://www.babyornot.dk/menupage.php/uid/67

Anmeld

28. januar 2011

PernilleB

jeg fik klyx... det var ikk særlig ubehageligt a få op... så gik der et par minutter og så kom der en lyd..!! i ved sådan en lyd man høre på film har en har dårlig mave og man høre et toilet skylle ud... den lyd kom og så vraldrede jeg bare ud på toilettet og sad der... et pres der varede 5 min og hvor det bare kom ud... men det gjorde hverken ondt eller var ubehageligt... kun veerne ind imellem...

Anmeld

28. januar 2011

mth1987

bb78 skriver:

Jeg fik kun saltvandet da de satte mig i gang.... Tænker du på de piller man kan få efter fødslen, for at sætte afføringen i gang igen?

Ja var det jeg mente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.