Znuzke skriver:
Jeg vil også mene at du sagtens kan bede ham om selv at stå for transporten. Du viser jo velvilje ved at give ham mere samvær - så må han også yde lidt ekstra.
Jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere det der står her, men det er nok mest fordi jeg føler mig VILDT stødt på faderens vegne. For jeg er såmænd enig i at han selv kan hente og bringe når det er samvær udenfor aftale.
Men hvordan kan du skrive at moderen viser faderen 'velvilje' ved at 'give' ham ekstra samvær??
Hvordan kan det være at manden skal vise velvilje? Han skal vel ikke 'have lov' til af moderen, at være sammen med sin datter på sin fødselsdag? Hvorfor skal moderen bestemme det?
Hvorfor skal faderen yde ekstra, bare fordi forældrene er skilt? Det er vel lige så meget moderens ansvar at sørge for kontakten bliver vedligeholdt og at datteren trives?
Jeg er ked af hvis jeg støder dig, men din bemærkning sætter bare rigtig meget i gang i mig, da jeg er virkelig ærgelig over at mange mener det er faderen der skal gøre en ekstra indsats til mange ting. Det er så pokkers dobbeltmoralsk, for der er to der er blevet skilt og to der har barnet, hvilket i mine øjne indebærer to der har ansvaret for at samvær går godt. Og det er så både i og udenfor aftale!
Men som sagt, jeg er helt enig i at han selv skal sørge for at kørsel fungerer hvis det er udenfor aftale, men derfor kan man vel godt deles om det, rent principielt?!
Anmeld