kørsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.431 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

lotte32

Hæj tøzer

jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med

Normalt når min datter skal til sin far, henter han hende om fredagen efter skole, også henter jeg hende mandag morgen og kører hende i skole, (mandag er min fridag og det er derfor ikke et problem for mig at hente)  vi deles altså om kørsel..

men nu har han spurgt om han må hente hende efter skole den onsdag han har fødselsdag, og for min skyld ingen alarm, kun dejligt at han gider hende

Mit spørgsmål er så: skal jeg også hente hende, når nu det er samvær ud over det sædvanlige, og det i øvrigt er møg bøvlet for mig at hente hende, da det vil være en torsdag morgen hun skal hentes og jeg derfor vil være nødt til at møde en time senere på job??

Jeg har ikke det bedste forhold til min X, så det er ikke noget vi bare kan snakke os til rette om

Lotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Talbutikken

Jeg mere ikke at du er forpligtiget til at hente når de er samvær udover det sadvanlige. Nu hvor det er ham selv der bedre om det ekstra samvær, kan du jo informere ham om at du syntes at det er rigtigt dejligt at han vil se hende, men det ikke er mulig for dig at hente hende.

Anmeld

27. januar 2011

ekzunz

Jeg vil også mene at du sagtens kan bede ham om selv at stå for transporten. Du viser jo velvilje ved at give ham mere samvær - så må han også yde lidt ekstra.

Anmeld

28. januar 2011

lotte32

tusind tak for brugbare svar 

Anmeld

17. februar 2011

Angelspot

Znuzke skriver:

Jeg vil også mene at du sagtens kan bede ham om selv at stå for transporten. Du viser jo velvilje ved at give ham mere samvær - så må han også yde lidt ekstra.

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere det der står her, men det er nok mest fordi jeg føler mig VILDT stødt på faderens vegne. For jeg er såmænd enig i at han selv kan hente og bringe når det er samvær udenfor aftale.

Men hvordan kan du skrive at moderen viser faderen 'velvilje' ved at 'give' ham ekstra samvær??

Hvordan kan det være at manden skal vise velvilje? Han skal vel ikke 'have lov' til af moderen, at være sammen med sin datter på sin fødselsdag? Hvorfor skal moderen bestemme det?

Hvorfor skal faderen yde ekstra, bare fordi forældrene er skilt? Det er vel lige så meget moderens ansvar at sørge for kontakten bliver vedligeholdt og at datteren trives?

Jeg er ked af hvis jeg støder dig, men din bemærkning sætter bare rigtig meget i gang i mig, da jeg er virkelig ærgelig over at mange mener det er faderen der skal gøre en ekstra indsats til mange ting. Det er så pokkers dobbeltmoralsk, for der er to der er blevet skilt og to der har barnet, hvilket i mine øjne indebærer to der har ansvaret for at samvær går godt. Og det er så både i og udenfor aftale!

Men som sagt, jeg er helt enig i at han selv skal sørge for at kørsel fungerer hvis det er udenfor aftale, men derfor kan man vel godt deles om det, rent principielt?!

Anmeld

17. februar 2011

ekzunz

Angelspot skriver:

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at kommentere det der står her, men det er nok mest fordi jeg føler mig VILDT stødt på faderens vegne. For jeg er såmænd enig i at han selv kan hente og bringe når det er samvær udenfor aftale.

Men hvordan kan du skrive at moderen viser faderen 'velvilje' ved at 'give' ham ekstra samvær??

Hvordan kan det være at manden skal vise velvilje? Han skal vel ikke 'have lov' til af moderen, at være sammen med sin datter på sin fødselsdag? Hvorfor skal moderen bestemme det?

Hvorfor skal faderen yde ekstra, bare fordi forældrene er skilt? Det er vel lige så meget moderens ansvar at sørge for kontakten bliver vedligeholdt og at datteren trives?

Jeg er ked af hvis jeg støder dig, men din bemærkning sætter bare rigtig meget i gang i mig, da jeg er virkelig ærgelig over at mange mener det er faderen der skal gøre en ekstra indsats til mange ting. Det er så pokkers dobbeltmoralsk, for der er to der er blevet skilt og to der har barnet, hvilket i mine øjne indebærer to der har ansvaret for at samvær går godt. Og det er så både i og udenfor aftale!

Men som sagt, jeg er helt enig i at han selv skal sørge for at kørsel fungerer hvis det er udenfor aftale, men derfor kan man vel godt deles om det, rent principielt?!

Nej, han har ikke ret til at være sammen med sit barn på sin fødselsdag hvis det ikke er en samværsdag - groft sagt. Der er en samværsordning som fungerer, og derfor synes jeg godt at det kan kategoriseres som velvilje når mor støtter op om et godt forhold og siger ja til ekstra samvær.

Det er jo også velvilje fra fars side hvis han, for eksempel, siger at han nok skal køre datteren i skole en dag hvor det kniber med tiden eller lign. Hvergang man gør lidt ekstra for samværet og forholdet mellem barn og forælder, så synes jeg da at det er at vise velvilje..... Måske du bare lægger noget andet i ordet end mig. Jeg siger jo ikke at han skal være dybt benovet, men bare glad for at mor er samarbejdsvillig.

Man kan jo også vælge at være enormt regelret og kun køre efter samværsresolutionen, men det ville da være ærgeligt når man kan noget bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.