kan ikke trøste mit barn... er jeg en dårlig mor ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.808 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg prøvet nogen gange at mit barn (2mdr gammel) er vågen en hel dag næsten... 

f.eks fra 11.00 til 23.30.. og har sammenlagt kun sovet 2-3 timer... hvor det er 15-20 min af gangen... Og helst på mig.. Hvis jeg ligger baby fra mig vågner h*n ret kort efter... 

Når vi så kommer til aftenen, begynder h*n at græde i 1-3timer i træk hvor jeg bare intet kan gøre for at trøste Det gør så sindsygt ondt på mig at jeg tit selv er ved at græde  Bliver så frustreret

Det er ikke hver dag det sker... Men et par gange om ugen.. Jeg forstår det simpelthen ikke Det er da ikke normalt at de kan holde sig vågen så længe ?

Men efter sådan en dag, sover h*n hele natten igennem.

Er jeg en dårlig mor?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Anonym trådstarter

det skal lige siges at h*n ikke græder om dagen, men først til aften

Anmeld

27. januar 2011

roenlund

Selvfølgelig er du ikke en dårlig mor et  til dig... jeg har ingen gode råd til dig men tænkte at et  kunne du sikkert bruge.

Anmeld

27. januar 2011

Maja88

når baby ikke sover mere så tænker jeg den græder fordi den er træt og overstimuleret.. og den kan NEMT mærke på dig, du bliver frustreret..

har du prøvet med en stofble over hovedet?? eller hvad hvis du triller en tur med barnevognen, hvor længe sover den så????

hvis baby falder i søvn ved dig, skal man som regel vente en halv time med at ligge den fra sig. for den sover ikke tungt før--

Anmeld

27. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

når baby ikke sover mere så tænker jeg den græder fordi den er træt og overstimuleret.. og den kan NEMT mærke på dig, du bliver frustreret..

har du prøvet med en stofble over hovedet?? eller hvad hvis du triller en tur med barnevognen, hvor længe sover den så????

hvis baby falder i søvn ved dig, skal man som regel vente en halv time med at ligge den fra sig. for den sover ikke tungt før--

det med barnevogn hjælper desværre ikke altid.. Det er meget forskelligt hvor længe h*n vil sove i den.. Idag var det blot en time..

Stofble rundt hovedet ? Det har jeg ikk hørt noget om.. Hvordan er det du mener ?

Det er bare så sindygt hårdt Ved godt at h*n er overtræt, men mener jo at jeg burde ku få baby til at falde til ro

Anmeld

27. januar 2011

AnneL

Anonym skriver:

Nu har jeg prøvet nogen gange at mit barn (2mdr gammel) er vågen en hel dag næsten... 

f.eks fra 11.00 til 23.30.. og har sammenlagt kun sovet 2-3 timer... hvor det er 15-20 min af gangen... Og helst på mig.. Hvis jeg ligger baby fra mig vågner h*n ret kort efter... 

Når vi så kommer til aftenen, begynder h*n at græde i 1-3timer i træk hvor jeg bare intet kan gøre for at trøste Det gør så sindsygt ondt på mig at jeg tit selv er ved at græde  Bliver så frustreret

Det er ikke hver dag det sker... Men et par gange om ugen.. Jeg forstår det simpelthen ikke Det er da ikke normalt at de kan holde sig vågen så længe ?

Men efter sådan en dag, sover h*n hele natten igennem.

Er jeg en dårlig mor?

NEJ du er ikke en dårlig mor! Du er den bedste mor for dit barn. 

Det er ikke unormalt, at børn græder meget om aftenen når de er små. Når du bliver større kan de godt være "umulige" om aftenen, men det skyldes bestemt ikke dårlige forældre.

Der kan være mange årsager til at de græder, og når de er så små, og man er ny mor, kan det være rigtig svært at finde ud af, hvad man skal gøre (du kan ikke altid gøre noget, andet end blot at være til stede) Jeg har været det samme igennem med min dreng (han græd dog både dag, aften og nat), han er nu 3 mdr og er blevet rigtig nem. 

Er h*n flaske barn eller ammer du? Min søn er flaskebarn, hvilket gav ham bøvl med maven. Da vi gik over til syrnet MME blev maven god og gråden gik over. Lægen mente dog der var tale om kolik, men det var vi ikke enige med ham i.

Har du prøvet at gå nogle lange ture med dit barn i løbet af dagen. Ved godt at man ikke altid har rigtig meget overskud til det, men hvis h*n på den måde kunne få en lang lur, kunne man håbe, at aftenerne blev med lidt mindre gråd.

Anmeld

27. januar 2011

Anonym trådstarter

AnneL skriver:

NEJ du er ikke en dårlig mor! Du er den bedste mor for dit barn. 

Det er ikke unormalt, at børn græder meget om aftenen når de er små. Når du bliver større kan de godt være "umulige" om aftenen, men det skyldes bestemt ikke dårlige forældre.

Der kan være mange årsager til at de græder, og når de er så små, og man er ny mor, kan det være rigtig svært at finde ud af, hvad man skal gøre (du kan ikke altid gøre noget, andet end blot at være til stede) Jeg har været det samme igennem med min dreng (han græd dog både dag, aften og nat), han er nu 3 mdr og er blevet rigtig nem. 

Er h*n flaske barn eller ammer du? Min søn er flaskebarn, hvilket gav ham bøvl med maven. Da vi gik over til syrnet MME blev maven god og gråden gik over. Lægen mente dog der var tale om kolik, men det var vi ikke enige med ham i.

Har du prøvet at gå nogle lange ture med dit barn i løbet af dagen. Ved godt at man ikke altid har rigtig meget overskud til det, men hvis h*n på den måde kunne få en lang lur, kunne man håbe, at aftenerne blev med lidt mindre gråd.

Jeg ammer... H*n vil ikke tage imod MME, har prøvet nogen gange, for det ville være nemt til aften, så man ved hvor meget der bliver spist. Men nej, det vil h*n ikke høre tale om. Ikke engang min mælk i flaske vil baby tage imod.

Føler bare jeg gør al ting forkert når jeg ikke kan få ro på baby 

Min SP mener jeg ska prøve at ligge baby for sig selv når jeg bliver for frustreret, men det kan jeg ikk.. Jeg kan da ikke bare gå fra et grædende barn

Anmeld

27. januar 2011

Maja88

Anonym skriver:

det med barnevogn hjælper desværre ikke altid.. Det er meget forskelligt hvor længe h*n vil sove i den.. Idag var det blot en time..

Stofble rundt hovedet ? Det har jeg ikk hørt noget om.. Hvordan er det du mener ?

Det er bare så sindygt hårdt Ved godt at h*n er overtræt, men mener jo at jeg burde ku få baby til at falde til ro

altså når du prøver at ligge baby fra dig for at ¨få den til at sove.. så lig en stofblee let hen over øjnene og øret...

måske skal du om aftenen prøve at ligge baby inden den græder...for det er svært for den at falde ned når man kommer HELT derud.

Anmeld

27. januar 2011

AnneL

Anonym skriver:

Jeg ammer... H*n vil ikke tage imod MME, har prøvet nogen gange, for det ville være nemt til aften, så man ved hvor meget der bliver spist. Men nej, det vil h*n ikke høre tale om. Ikke engang min mælk i flaske vil baby tage imod.

Føler bare jeg gør al ting forkert når jeg ikke kan få ro på baby 

Min SP mener jeg ska prøve at ligge baby for sig selv når jeg bliver for frustreret, men det kan jeg ikk.. Jeg kan da ikke bare gå fra et grædende barn

Uha, det kunne lige så godt have været mig der havde skrevet det du skriver der.

Kan fuldt ud forstå dig og sætte mig i dit sted. Hvis du har nok mælk til dit barn, behøver du jo ikke MME - det kan faktisk give din baby bøvl med maven (det skete jo her) Jed ved ikke hvilke sutteflasker du bruger, men det kan måske være, at du kan prøve en med en anden flaskesut på. Men hvis amningen køre uden bøvl, så er flaske da ikke umiddelbart nødvendigt.

Herhjemme blev alting bedre, da 1. den dårlige mave blev god igen og 2. han begyndte at sove mere i løbet af dagen. Så prøv engang at gå en lang tur om formiddagen og en igen om eftermiddagen og se om det kan give lidt ro. Græder bebs behøver du ikke skynde dig hjem med det samme, giv det lidt tid og se, om h*n ikke falder til ro... 

Du får lige et herfra. Og husk at stol på, at du gør det bedste du kan, ved godt, at det ikke altid føles godt nok, men det er det!

Anmeld

27. januar 2011

Kildebakken

Hvis du giver den lille nærhed og viser at du prøver at afhjælpe, så kan han/hun godt mærke det. Følelsen af at svigte, når den lille græder, er jo netop moderfølelse i fuldt flor! Det er når baby holder op med at kommunikere med dig, at du skal være på opmærksom. Gråd ( og lidt smil) er jo babys eneste kommunikationsformer pt.

Synes også det med ren modermælk har hjulpet her på en lidt pylret baby og han sover længere stræk nu, uden at blive vækket af mavekneb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.