Anonym skriver:
Nu har jeg prøvet nogen gange at mit barn (2mdr gammel) er vågen en hel dag næsten...
f.eks fra 11.00 til 23.30.. og har sammenlagt kun sovet 2-3 timer... hvor det er 15-20 min af gangen... Og helst på mig.. Hvis jeg ligger baby fra mig vågner h*n ret kort efter...
Når vi så kommer til aftenen, begynder h*n at græde i 1-3timer i træk hvor jeg bare intet kan gøre for at trøste
Det gør så sindsygt ondt på mig at jeg tit selv er ved at græde
Bliver så frustreret
Det er ikke hver dag det sker... Men et par gange om ugen.. Jeg forstår det simpelthen ikke
Det er da ikke normalt at de kan holde sig vågen så længe ?
Men efter sådan en dag, sover h*n hele natten igennem.
Er jeg en dårlig mor?
NEJ du er ikke en dårlig mor! Du er den bedste mor for dit barn.
Det er ikke unormalt, at børn græder meget om aftenen når de er små. Når du bliver større kan de godt være "umulige" om aftenen, men det skyldes bestemt ikke dårlige forældre.
Der kan være mange årsager til at de græder, og når de er så små, og man er ny mor, kan det være rigtig svært at finde ud af, hvad man skal gøre (du kan ikke altid gøre noget, andet end blot at være til stede) Jeg har været det samme igennem med min dreng (han græd dog både dag, aften og nat), han er nu 3 mdr og er blevet rigtig nem.
Er h*n flaske barn eller ammer du? Min søn er flaskebarn, hvilket gav ham bøvl med maven. Da vi gik over til syrnet MME blev maven god og gråden gik over. Lægen mente dog der var tale om kolik, men det var vi ikke enige med ham i.
Har du prøvet at gå nogle lange ture med dit barn i løbet af dagen. Ved godt at man ikke altid har rigtig meget overskud til det, men hvis h*n på den måde kunne få en lang lur, kunne man håbe, at aftenerne blev med lidt mindre gråd.