Så kom Bimmeren. FB og massiv billed-spam!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.514 visninger
116 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

DK

Uhhh så kom han. ENDELIG!

Vi tog jo på fødegangen i går, efter at jeg havde læst flere hårrejsende artikler om dem der gik over tid. Mikkel ringede til FG og vi fik tid til et kontrol og "bliv klappet på hovedet" tjek!

Vi kommer derind og jeg begynder at hyle lidt, fordi jeg er bekymret og homonel og ked af det. Jeg synes jo Bimmerens aktivitet har været noget nedadgående i de sidste 1,5 uge, og spørger meget ind til HVOR meget man skal mærke - JDM kommer med ret udflydende svar. JDM trøster, der bliver kørt en strimmel og alt ser fint ud. Der er INGEN veer, men Bimmeren har det super. Hun vurderer ham til en 3600 gram og at der er masser af fostervand (??). Hun laver en ny hindeløsning, jeg er stadig 3 cm åben. Lige da vi skal til at gå, spørger Mikkel så om flowet fra navlestrengen nu er godt nok, hvis moderkagen ikke fungerer optimalt længere pga jeg er så langt henne, når der nu er SUA, og om man kan se det på den der strimmel osv osv. JDM bliver lidt beklemt over alle spørgsmålene/ansvaret for at sige alt er fint, og hun tilkalder en overlæge der så lige hurtigt vil kigge på Bimmeren ved en lille scanning.

Jeg tager min jakke af igen og de kører sådan en lille transportabelt scannings-maskine ind og kort efter kommer lægen. Vi taler lidt om hjemmefødsel osv. og han scanner så. Der er næsten intet fostervand. Der er kun en lomme der er "stor" og den er fyldt op med navlestreng, dvs. den tæller ikke. Så kan han ellers kun finde en lille lomme med vand, bag Bimmerens nakke. Han synes jeg skal droppe den hjemmefødsel og blive sat igang i dag. Åbenbart er manglende fostervand tegn på at moderkagen har nedsat funktion. Der står i papirerne at lægen mistænker begyndende placentainsufficiens (svigtende moderkage funktion). Mikkel og jeg er helt enige i at den hjemmefødsel bare kan forsvinde lang pokker i vold, og jeg vil hellere end gerne sættes igang så Bimmeren kan komme ud!

Vi kommer derefter direkte ind på en fødestue. Jeg får sygehus tøj på, og vi får ringet til min far om han vil køre hjem til os og hente tasken, babydynen og autostolen som jeg naturligvis ikke lige har fået med (altså jeg skulle jo ALDRIG føde). Det gør han, og han kommer efter ca. 45 min. På vejen har han hentet Kirstine fra skole, og hun kommer med op og afleverer tingene og får et knus og ser det hele er okay.

Jeg får derefter et klyx, og herefter tager en sød JDM-studerende vandet. Det gjorde ikke ondt og var ikke ubehageligt. Der løb vand ud når hun roede rundt, ialt kom der vel et par dl. cirka den næste time. Det var fint og klart. Vi går lidt omkring og joker, Mikkel og jeg. Det er SUPER underligt at jeg nu skal føde. Mikkel er nede ved bilerne (han var jo på job så vi kom hver for sig og har derfor to biler med...) med parkerings-kort, og for at hente min tlf. jeg havde glemt dernede. Kl. 14.05 kommer første ve! Det går super fint og jeg er totalt kæp-høj. De kommer fra starten af med 5 min. imellem men varer kun en 30 sekunder ca. Der er vagtskifte kl. 15, og ind kommer der en læge. Hun er i "praktik" på fødegangen, idet hun er under videreuddannelse til speciallæge inden for obstretik og gynækologi, og skal altså have erfaring med normale fødsler som et led deri. Hun er SUPER flink og rar, og det er så dejligt med en rigtig læge under hele forløbet. Vi taler om at jeg gerne vil i bade kar. Hun siger at fordi der ikke var så meget vand, og at Bimmeren har været lidt stille, så skal han have sådan en elektrode på hovedet og jeg kan derfor ikke komme i vand. Jeg siger at det er helt OK, men at jeg nu er ked af ikke at kunne komme i vand, og ked af at Bimmeren skal have den der skruet fast i hovedet. Hun siger de lige vil afvente lidt så. Kl 15.30 kommer veerne nu med 3-4 min i mellem og varer ca. 1 min. De gør nu rimeligt ondt og jeg er ikke så kæphøj længere, men jeg klarer den! Mikkel kommer med kold klud til panden, og jeg står over sengen med mit hoved boret ned i hans hånd med kluden og så går det under veerne. Lægen kører en ny stimmel på Bimmeren, for at se om han ikke klarer det super og vi derfor kan undlade den elektrode. Hans hjertelyd var bare helt perfekt, og hun begynder derfor at komme vand i karret! HURRA!

Det tager 100 år at komme vand i karret, og inden jeg kommer deri undersøger de mig og jeg er 5 cm. åben kl. 16.15. Veerne varer ca. 1 min og 15 sekunder og der kommer en ny hver 3. minut. Kl. 16.30 kommer jeg i badekarret. Veerne gør PISSE ondt! Det er rigtig rart at komme i badekarret, fordi min mave nu slapper af mellem veerne, og ikke er spændt hele tiden. Men veerne bliver bare MAX meget værre, fordi jeg nok slapper af i musklerne. kl. 16.50 er jeg næsten 10 cm. åben og mangler kun en lille kant. Jeg begynder at få småveer inde i de andre veer og må godt presse lidt med. På det her tidspunkt der gjorde det bare så mega mega ondt at jeg var liiiige ved at dø altså!

Men kl. 17.10 er der presseveer. Jeg er nu helt åbent og han er godt på vej ned. Jeg har ikke helt fattet at de almindelige veer er ovre og at det nu er presse-veer og at jeg skal presse. Det føltes ikke som den store forskel på veerne. Det føltes som om at mit bækken var ved at sprække og at det hele bare var ved at blive most ud! Men jeg skal presse siger de, og det gør jeg. Jeg har SÅ ondt i skambenet og de foreslår derfor at jeg kommer op og hænge over kanten på badekarret. Jeg kan slet ikke tage stilling til andet end at jeg skal dø, og at jeg er sulten (så Mikkel fodrer mig med lidt Bounty i de bitte små ve-pauser) og JDM og MIkkel får mig derefter hevet op over kanten på badekarret. Det er bedre! Jeg skal nu bare presse, og jeg presser ALT hvad jeg kan. Det gjorde så mega mega mega mega ondt! ALdrig har jeg prøvet noget lignende. Jeg skreg så jeg troede mine lunger faldt ud! Jeg kom op over kanten kl. 17.30 (hvor de også lukkede vandet ud af karret da det var fyldt med slim og blod og afføring og "kød rester, iflg. Mikkel") og 17.41 kommer han så ud. Jeg får mig rejst op og JDM'en og lægen har taget ham "bagud" da jeg jo var over kanten, så han skal lige ned imellem mine ben for at han kan komme op til mig. Han har givet to skrig, men er ellers bare helt vågen med store øjne. Jeg kan huske at jeg tænker at han bare er heeeeelt vild sød, selv om han er fedtet og lige er kommet ud og på vej imellem mine ben hvor blodet bare siler ned! Jeg får ham får langt op, og navlestrengen strammer helt vildt mellem mine ben!! Jeg ryster og ryster og ryster og det gør bare SÅ ondt så ondt i mit underliv. Jeg kommer ud af karret og over på fødelejet, og jeg ryster og ryster og det gør simpelthen stadig SÅ ondt i mit stakkels tissekone. Bimmeren er straks sulten og han bliver ammet. Efterveerne går amok og lægen roder rundt mellem mine ben og det gør bare så ondt! Derfor får Mikkel Bimmeren over på maven, og jeg bliver så tjekket, får de tre sting, og får nogle smertestillende piller der hjælper. Bimmeren kommer tilbage til mig og ENDELIG går de alle sammen og vi sidder bare og kigger på ham den bette, og ringer rundt med de gode nyheder! Vi får brød og jeg er også super sulten!

Kl. 20.30 kommer mine forældre med Kirstine. Hun er super glad og stolt og holder ham som "den første". Han er STOR synes hun og varm og blød. Derefter hjælper hun Mikkel med at give ham det første tøj og ble på!

kl. 21.30 kører vi hjem! Det er SÅ dejligt at gå ud i bilen og tage hjem. Jeg er rigtig rigtig glad for den gode "service" vi fik på sygehuset, og hende lægen var bare RIGTIG god og flink og "menneskelig".

Derhjemme fik vi åbnet den lækre flaske champagne jeg havde købt og Mikkels forældre var forbi til et kort visit hvor de så Bimmeren og beundrede behørigt.

Han er 56 cm. lang og 4242 gram (ikke 4646 som Rosa fik skrevet) Han får mad hver 4 time. Der får han begge bryster og spiser ca. ialt 45 min. De ekstra 700 gram kunne GODT mærkes på vej ud, he he...

Jeg følte mig IKKE særlig sej til sidst. Det gjorde SÅ ondt, og jeg skreg som en gal. Det er jeg faktisk overrasket over, he he... Også at det gjorde SÅ ondt i ca. 1 time bagefter. Lægen sagde at det er fordi det var gået så hurtigt at mine veer ikke liiige havde fattet de skulle stoppe.

Nå. Men som altid verdens længste historier herfra. Mine forældre er lige kommet til frokost, og har Kirstine med hjem

Her er billeder i tilfældig rækkefølge:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Mormilla

Stort tillykke med ham Hvor er han da bare dejlig...

Anmeld

27. januar 2011

Tut

Stort tillykke med sønnen.

Han ser vel nok skøn ud.

Dejligt billede, hvor Kirstine holder ham - hun ser vel nok stolt ud.

Anmeld

27. januar 2011

JulieE

HVor er han en lækker lille basse!! Stort TILLYKKE med ham til jer alle!!!

Anmeld

27. januar 2011

maria_wlt

En rigtig fin lang basse.. Han er bare perfekt og jeg er meget imponeret over at lille du har båret på ham 

Kæmpe stort tillykke til jer alle 3 

Anmeld

27. januar 2011

Ryberg

Tak for en fantastisk FB og nogle fantastiske billeder, hvor er han dog bare for lækker!!!!

Og dejligt at alt gik godt, og i bund og grund en super fødsel

Har været sjovt at følge dig og nu endelig se bimmeren!!

Og elsker det billede hvor du er fantastisk lækker i sygehus tøj, kan næsten se fjolleriet for mig

Anmeld

27. januar 2011

Malene76

Fantastisk læsning. Tillykke med ham.

MVH Malene

Anmeld

27. januar 2011

Mira0911

Super flot beretning! Føj min hormoner er på spil... Grrr... Sidder og tuder hele vejen igennem din beretning! 

Hvor er han skøn... 

Stort tillykke til Jer... 

Anmeld

27. januar 2011

Ploffer

Hjertelig tillykke med jeres smukke dreng 

Anmeld

27. januar 2011

Tdittmann

Stort tillykke og tak for FB og nogle helt vild dejlige billeder. Hvor er han dejlig - mindst lige så dejlig som storesøsteren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.