Update på Nana's indlæggelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. januar 2011

Tut

Hej piger,

Her får i lige historien.

Nana fik jo "roskildesyge" med opkast og vand-tynd diarre torsdag aften i sidste uge.

Hun kunne INTET holde i sig.

Vi ved fra dengang Noah havde Rota-virus, at de skal tilbudes drikke ofte, og kun lidt ad gangen, og saltkiks mm.

Men lige meget hvad vi tilbød hende kastede hun op igen.

Så mandag aften, havde hun stadig INTET kunne holde i sig, og da hun kastede op om aftenen, begyndte hun at ligge og ryste af afkræftelse/dehydrering, så jeg ringede til lægevagten, og gerne ville se os, og så godt kunne se hun var skidt - og vi blev sendt videre til Gentofte Børneafdeling.

Her fik hun lagt drop i hånden, hvor hun fik sprøjtet 120 ml. saltvand ind direkte, for hun skulle have væske NU sagde lægen, derefter blev hun koplet det det alm. drop.

Så faldt hun i søvn, og da hun vågnede igen, havde hun fået omkring 300 ml. saltvand in i kroppen, og det havde virkeligt hjulpet på hende, for hun havde fået det meget bedre.

Hun kastede "kun" op 2 gange på hospitalet i løbet af tirsdagen, så vi fik lov til at komme hjem om aftenen. Dog lod de hende I.V. adgang ligge i hånden, for hvis hun kastede op om natten skulle vi komme igen, og så var de jo fri for at stikke hende igen.

I går morges var vi så ude og få fjernet I.V.'et - og hun har (7-9-13, bank-under-bordet) ikke kastet op siden i går kl. 12.00, så det er snart 24 timer siden.

Hun har dog stadig vand-tynd diarre, men det er til at håndtere, bare hun ikke kaster op mere.

Jeg synes faktisk ikke at denne omgang har været så slem - mit overskud er helt anderledes nu. Jeg har slet ikke ondt af os selv, på samme måde som for bare 3 mdr. siden.

Men jeg kunne da godt have fundet en sjovere måde at fejre min 28 års fødselsdag på i tirsdag, end på børneafd. Men nu blev det sådan - og jeg var trods alt sammen med min mand og min datter (noah var hos farmor).

OG TUSIND TAK FOR ALLE JERES SØDE LYKØNSKNINGER BÅDE HER OG PÅ FJÆSEN!

Så Nana er hjemme og hygge med far i dag - og jeg er på arbejde, og hvor er det skønt at komme "ud" igen.

God dag til jer alle.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2011

Siber

Åhhh lille pus

Håber hun snart får det bedre!

Godt at høre at de overskud, trods alt, er i top

Knus Siber

Anmeld

27. januar 2011

Marco2

Godt at I er kommet hjem og det denne gang ikke "var værre" hvis man kan sige det.

God bedring til hende og håber du får mulighed for at få fejret din fødselsdag på en lidt bedre måde når I lige er kommet over Nanas sygdom.

AG

Anmeld

27. januar 2011

bette

puha alt det sygdom.. det må da snart være nok..

sender jer en masse godt helbred.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.