Aftens mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.121 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

NoName

Hej,

hvor meget spiser jeres unger på ca 6 mdr. til aftensmad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Jibbe

Frej er oppe på 1 - 1 1/2 dl mos om aftenen nu:-)

Anmeld

27. januar 2011

NoName

Jibbe skriver:

Frej er oppe på 1 - 1 1/2 dl mos om aftenen nu:-)

Jeg tror det er ca samme mængde som Caroline spiser. Kan bare ikke forstå hun er sulten igen efter 2-2,5 timer hvor hun får natflasken og tømmer 265ml. Men det er jo ikke nemt at få mere mad i dem end de selv vil have.

Anmeld

27. januar 2011

netdaddy

Vi er startet ret tidligt med mos (ca. 4 måneder) da vores lille Oliver ikke blev ordentligt mæt til natten af kun flasken.

Til at starte med var det jo kun smagsprøver, men nu spiser han næsten en hel (ikke så stor) kartoffel der er blendet sammen med en pastinak eller gulerod der heller ikke er så stor. Han er idag knap 5 måneder og mængden ender vel i 1 1/2 til 2 dl.

Og han sover bare så godt om natten nu. Han får lige en natflaske omkring kl. 23.30 og så kan han godt sove til mellem 5 og 6 om morgenen og nogen gange længere.

Det er bare skønt...

Anmeld

27. januar 2011

Jibbe

noname skriver:

Jeg tror det er ca samme mængde som Caroline spiser. Kan bare ikke forstå hun er sulten igen efter 2-2,5 timer hvor hun får natflasken og tømmer 265ml. Men det er jo ikke nemt at få mere mad i dem end de selv vil have.

I går fin Frej mos kl 19. Kl 21 blev han ammet og puttet og spiste igen kl 00. Så sov han til gengæld også 4 1/2 time hvilket er vildt herhjemme før han spiste igen og så tog han lige 4 timer nu og har lige fået sin godmorgen tår. Så han spiser stadig meget om natten. Men tror det kommer an på hvad de spiser hele dagen og ikke kun om aftnen.

Anmeld

27. januar 2011

Sofia24

Hej!

Silas spiser en hel dyb tallerken fyldt med kartoffel- og gulerodsmos, rørt op med mit eget mælk  Det går lynenes hurtigt og jeg skal være vaks med skeen, ellers bliver han utilfreds!

Det får han ca kl 18 og han spiser ved mig kl 19 igen (og der virker han møg-sulten igen)... Men så spiser han heller ikke de næste 11-12 timer...

Det er det eneste ske-måltid han får endnu, men vi skal snart have indført et mere, det er han helt klar til...

Forresten, hvad byder du af drikkelse til? Jeg byder resten af min mælk på kop og ellers vand...

Anmeld

27. januar 2011

NoName

Sofia24 skriver:

Hej!

Silas spiser en hel dyb tallerken fyldt med kartoffel- og gulerodsmos, rørt op med mit eget mælk  Det går lynenes hurtigt og jeg skal være vaks med skeen, ellers bliver han utilfreds!

Det får han ca kl 18 og han spiser ved mig kl 19 igen (og der virker han møg-sulten igen)... Men så spiser han heller ikke de næste 11-12 timer...

Det er det eneste ske-måltid han får endnu, men vi skal snart have indført et mere, det er han helt klar til...

Forresten, hvad byder du af drikkelse til? Jeg byder resten af min mælk på kop og ellers vand...

Jeg tilbyder vand til... jeg har ikke mere mælk, arla er lukket ned. der er intet at klemme ud...

Anmeld

27. januar 2011

Valle81

noname skriver:

Hej,

hvor meget spiser jeres unger på ca 6 mdr. til aftensmad?

Da Anton var den alder spiste han væstentlig mere end han gør nu ( idag 10 mdr).

Men da han var 6 mdr spiste han 2-3 kartofler og en gulerød måske lidt ærter - det hele var most:0)

Anmeld

27. januar 2011

NoName

Valle81 skriver:

Da Anton var den alder spiste han væstentlig mere end han gør nu ( idag 10 mdr).

Men da han var 6 mdr spiste han 2-3 kartofler og en gulerød måske lidt ærter - det hele var most:0)

Altså, jeg har prøvet at veje den færdige portion mad før hun spiser og efter hun har spist, og hun sætter ca 100g til livs.... men er det meget eller lidt???

Anmeld

27. januar 2011

Valle81

noname skriver:

Altså, jeg har prøvet at veje den færdige portion mad før hun spiser og efter hun har spist, og hun sætter ca 100g til livs.... men er det meget eller lidt???

Åhh - der måjeg melde pas:0)

Jeg har aldrig vejet Antons mad så har ikke en anelse om hvad hans måltid har vejet:0(

han har også altid elsket at spise sin mos så han åd rup og stub:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.