Alberts/ skriver:
ved ikk 100% om det pass ind her men prøver,
var til lægen med albert idag, siden han blev født har hans lunger pevet og når han anstrænger sig leger mm. så kan han næsten ikk få vejeret,
da han blev født mente lægerne at det bare var fostervand,¨
men det blev ved med at pibe,
til 5 ugers undersøgelse mente lægen det var en lille virus
men her igår blev det helt gal han hostede som en søløve og peb.
det gik over og smuttet til lægen idag.
albert har astma og skal have medicin ca 2 gange i døgnet efter behov, det hjalp hurtig efter første omgang medicin, men det er kun alfaldsmedicin han får som tager det for en kort periode skal kører med det weekenden over og så ned og snakkeom hvordan det går og så skal vi snakke om han skal have forbyggende medicin hver dag eller kun anfalds medicin,
føler bare virkelig jeg laver et slags overgræb på ham når jeg giver ham den maske det er ikk sjovt,
nogle med erfaringer om astma og børn? er helt grøn inde for det her aner intet
Puha 
Selvom du føler det som et overgreb, så husk på det er for hans bedste du gør det! Dejligt de har fundet ud af, i så ung en alder, hver du glad for det!
Jeg har selv astma og har haft det hele livet.. I nogle perioder mærker jeg intet til det, men i andre gør jeg - feks i øjeblikket hvor vejret har været meget tåget/diset..
Jeg har lidt råd, som jeg ved er gavnlige for mig selv:
Støvsug og tør støv af TIT (ihvertfald et par gange om ugen)
Skift sengetøj MINIMUM én gang om ugen
Vask dyner og puder ofte det samme med bamser
Masser af frisk luft (frostvejr er super, når vejrtrækningen er besværet)
Undgå tåge og diset vejr
Undgå røg
luft ud/gennemtræk (gerne de anbefalede 3x10 min dgl.
Vær obs på svamp i munden (man kan få det af medicinen, så giv ham gerne vand lige efter på flaske, hvis han er gammel nok til det endnu)