Alenemødre til to børn-Koooooom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Mullebergen

....Og berolig mig, bare lidt 

Jeg har en søn på 3 år og en datter på knap 5 måneder og lige nu går jeg jo på barsel og har hver morgen god tid til at aflevere Hjalte i børnehave og komme hjem eller ud og handle bagefter.

Alligevel synes jeg bare dagene flyver afsted.  Jeg er flyttet for snart 1 måned siden og her sejler stadig -Åhh, jeg er en lille smule ved at gå ud af mit gode skind over at her ikke snart ligner et hjem! 

Mit skræksenarie er når jeg skal ud på arbejdsmarkedet igen 

Hvordan pokker skal jeg få hverdagen til at hænge sammen? Jeg har ikke bil og ej heller råd dertil lige pt. så det hedder offentlig transport til/fra arbejde og til/fra vuggestue og børnehave (som heldigvis er det samme sted.) Og hvad med indkøb osv.?

Aaaargh, jeg er ved at rive hårene ud af hovedet på mig selv ved tanken om at der kun er 5-6 måneder til vi skal have en hverdag hvor jeg ikke har formiddagen til at klare diverse praktiske gøremål, længere. DOG glæder jeg mig helt vildt til at komme i gang med at arbejde, da jeg har tullet rundt hjemme i et helt år nu, siden jeg blev færdiguddannet. 

Kom med alle succeshistorierne, så jeg kan klappe mig selv på skulderen og sige "Du kan godt!" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg var alene mor til 3 børn før jeg mødte min mand, og lige som dig havde jeg heller ingen bil.

jeg var så heldig at komme ned på 30 timer om ugen. det var en super fordel for mig. jeg havde god tid om eftermiddagen... og nød bare den luksus at kunne hente mine børn tidligt.

Anmeld

26. januar 2011

Mullebergen

nutche skriver:

jeg var alene mor til 3 børn før jeg mødte min mand, og lige som dig havde jeg heller ingen bil.

jeg var så heldig at komme ned på 30 timer om ugen. det var en super fordel for mig. jeg havde god tid om eftermiddagen... og nød bare den luksus at kunne hente mine børn tidligt.

Det er helt klart også min plan at finde en deltidsstilling, gerne på 25 timer hvis det kan lade sig gøre 

Anmeld

29. januar 2011

frksukkertop

Jeg er enlig mor til et barn, og er selvstændig. Min arbejdstid var ca. 25 timer om ugen i ca 2 år. Efter en flytning besluttede jeg at der skulle ske noget nyt, så jeg meldte mig til en ny udd. Det resulterede i at jeg gik/går i skole fra 8-15 hver dag. Når jeg har fri skal der handles, junior på 5 hentes, hunden skal luftes og der skal laves aftensmad. Efterfølgende skulle der spises, bades og puttes INDEN jeg lige skulle/skal nå at arbejde et par timer hvorefter der så liige skal laves lektier.... I år har jeg skåret ned på mine arbejdstimer da det jo snart er eksamenstid.. Folk spørger tit hvordan jeg kan overskue og får tid til det hele. Men til det kan jeg kun sige at til tider er man nød til at tage en dag af gangen... Jeg har det bedst med at have mange jern i ilden, og ville ikke have gjort noget anderledes!

Men mit budskab er kun, at ligemeget hvor uoverskuelig det ser ud, så finder man altid en løsning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.