mellemørebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.604 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Englebassen82

Hej Med jer...

Jeg har en lille Dreng på knap 2 år, som i mandags blev ringet hjem fra dagpleje.. Vi mærkede dog ikke noget da han kom hjem, han sov fint om natten, men tirsdag formiddag beklager han sig over sit højre øre og pludselig væsker det også rigtig meget... han begynder så at beklage sig lidt mere, men legede ellers fint rundt.. Så Tirsdag aften er den gal da han skal sove, han kan slet ikke finde ro og selvom sengen er sat højt hjælper det ikke rigtigt på ham, han får pernodil og jeg vælger at se tiden an i forhold til at kontakte lægevagten...

Men efter midnat og efter flere tudeture hvor vi bare intet kan gøre ringer jeg til lægevagten, som melder tilbage at jeg kan kontakte min egen læge her til morgen Onsdag og få en tid.... Lægevagten ville altså ikke se ham.... Drengen har feber, græder og tager sig til sit øre ?? Hmm Nå, men det første jeg gør her til morgen er så at få en tid til lægen jeg får en akut tid så jeg kan komme imellem 11.00  og 11.30

På vej til lægen begynder min dreng at græde og tage sig til sit øre igen... og da vi er hos lægen 10.50 når vi lige at sidde og kigge i en bpg og så begynder han ellers at græde... virkelig græde og jeg kan IKKE trøste ham... Der står jeg så i venteværelset i 50 min før vi kommer ind...

Lægen kigger ham i ørerne og siger JA han har så mellemørebetændelse, alt imens Drengen stadig skriger som en vanvittig og har feber.... efter 5 står jeg igen udenfor døren med besked om at jeg bare må give ham noget mere panodil ?!?!?

Øhhh er jeg helt fra snøvsen men er det virkelig sådan det er når de små for mellemørebetændelse ??

Har I nogen bud på hvad jeg kan gøre for min lille Dreng ??

Mvh En bekymret Mor, der så gerne vil trøste sin lille Dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

jannebjerre

Stakkels lille bitte
Vi har lige været møllen igennem.. Fik du ikk pencillin eller noget til ham??

Anmeld

26. januar 2011

JonTri

Ej han skal dælme ha noget penicillin og skynd dig at ringe til en ørelæge - ikke bare en praktiserende... vores dreng blev "holdt" hen i et år med væske på ørene, indtil jeg ringede til en ørelæge - en måned efter var der dræn i ørene og drengen havde det godt igen. 

Jeg ville ringe til en ørelæge i morgen og høre efter en akuttid ved denne!!!

Der findes ikke mange smerter der kan slå smerter i ørene

God bedring til ham!

Klem Rikke - mor til ørebarn

Anmeld

26. januar 2011

foto på lærred

Normalt får de pencilin ved MØB.

Du kan sætte et par bøger under hovedgæret (benene på sengen) så den er lidt hævet.

God bedring med ham.

Anmeld

26. januar 2011

charlottekri

KONTAKT EN ØRELÆGE!!!! det er mit bedste råd

Anmeld

26. januar 2011

Brams

Englebassen82 skriver:

Hej Med jer...

Jeg har en lille Dreng på knap 2 år, som i mandags blev ringet hjem fra dagpleje.. Vi mærkede dog ikke noget da han kom hjem, han sov fint om natten, men tirsdag formiddag beklager han sig over sit højre øre og pludselig væsker det også rigtig meget... han begynder så at beklage sig lidt mere, men legede ellers fint rundt.. Så Tirsdag aften er den gal da han skal sove, han kan slet ikke finde ro og selvom sengen er sat højt hjælper det ikke rigtigt på ham, han får pernodil og jeg vælger at se tiden an i forhold til at kontakte lægevagten...

Men efter midnat og efter flere tudeture hvor vi bare intet kan gøre ringer jeg til lægevagten, som melder tilbage at jeg kan kontakte min egen læge her til morgen Onsdag og få en tid.... Lægevagten ville altså ikke se ham.... Drengen har feber, græder og tager sig til sit øre ?? Hmm Nå, men det første jeg gør her til morgen er så at få en tid til lægen jeg får en akut tid så jeg kan komme imellem 11.00  og 11.30

På vej til lægen begynder min dreng at græde og tage sig til sit øre igen... og da vi er hos lægen 10.50 når vi lige at sidde og kigge i en bpg og så begynder han ellers at græde... virkelig græde og jeg kan IKKE trøste ham... Der står jeg så i venteværelset i 50 min før vi kommer ind...

Lægen kigger ham i ørerne og siger JA han har så mellemørebetændelse, alt imens Drengen stadig skriger som en vanvittig og har feber.... efter 5 står jeg igen udenfor døren med besked om at jeg bare må give ham noget mere panodil ?!?!?

Øhhh er jeg helt fra snøvsen men er det virkelig sådan det er når de små for mellemørebetændelse ??

Har I nogen bud på hvad jeg kan gøre for min lille Dreng ??

Mvh En bekymret Mor, der så gerne vil trøste sin lille Dreng.

Afsted til en ørelæge, det kan ikke gå for hurtigt. Du behøver ingen henvisning.

Lærke har fået lagt dræn 2 gange nu og vi var først hos vores egen læge som ikke rigtig ville gøre noget, først da vi kom til ørelægen skete der noget.

Anmeld

26. januar 2011

Mi

To af vores piger har haft rigtig meget mellemørebetændelse, så kender alt til det. De har også haft væske på øret og fået dræn i flere gange.

Jeg har flere gange oplevet at vi ikke har fået penicillin til dem. Tror nok der er hvis det er så slemt at medicinen alligevel ikke kan nå at virke før trommehinden springer. Har også fået at vide, at kroppen selv udrydder bakterierne, så vi bare skal give penicillin. Det er vild fustrerende, men vist nok noget med at nyere forskning viser at de ikke nødvendigvis kommer hurtigere over en mellemørebetændelse hvis de får medicin.

Sørg for at holde ham godt dækket af smertestillende, giv også forebyggende, og så ring evt til lægen og hør af, hvorfor i ikke har fået penicillin.

God bedring

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

27. januar 2011

Englebassen82

jannebjerre skriver:

Stakkels lille bitte
Vi har lige været møllen igennem.. Fik du ikk pencillin eller noget til ham??

Nej ingen pencillin, men efter et opkald til lægevagten i går aftes fik vi pencillin til ham, så nu håber vi at det hjælper..

Anmeld

27. januar 2011

Englebassen82

rikkekrogh skriver:

Ej han skal dælme ha noget penicillin og skynd dig at ringe til en ørelæge - ikke bare en praktiserende... vores dreng blev "holdt" hen i et år med væske på ørene, indtil jeg ringede til en ørelæge - en måned efter var der dræn i ørene og drengen havde det godt igen. 

Jeg ville ringe til en ørelæge i morgen og høre efter en akuttid ved denne!!!

Der findes ikke mange smerter der kan slå smerter i ørene

God bedring til ham!

Klem Rikke - mor til ørebarn

Tak for svar... Vi måtte kaste håndklædet i ringen og ringede igår aftes til vagtlægen og nu har han fået pencillin... kl 10.00 vil jeg så ringe til den stores ørelæge og hører om Drengen kan få en tid, hun skal nemlig til tjek her om 1 uge...

>:<

Anmeld

27. januar 2011

Englebassen82

foto på lærred skriver:

Normalt får de pencilin ved MØB.

Du kan sætte et par bøger under hovedgæret (benene på sengen) så den er lidt hævet.

God bedring med ham.

Vores læge mener så ikke de skal ha pencillin når du har MØB, men vi ringede til vagtlægen i aftes og nu får han pencilin så håber vi det hjælper...

Bøgerne under sengen er afprøvet, men virker ikke lige pt ihvertfald...

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.