fødselforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

442 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Anonym trådstarter

Er der ikke nok en der, kan fortælle hvordan det forgår??

- Er helt i vildrede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Lise

Det kommer jo an på hvor du går til fødselsforberedelse henne

Hvis det er de "fødselsforberedende kurser" som hospitalerne holder, så er det "storholdsundervisning" i auditorium. Det er bare oplysning, og ifølge mit hoved ikke fødselsforberedelse.

Jeg gik til fødselsforberedelse hos APA i København. Der foregår det lidt ligesom i amerikanske film. Madrasser på gulvet og vejrtrækningsøvelser  Det er genialt! Aj, det indeholder også meget andet; motion for gravide, information om alt der har med fødsel at gøre, smerteøvelser, afspænding, vestillinger, massage....osv. 

Det jeg gik til var uden mænd. Så vi var 14 gravide og en afspændingspædagog, og så var vi der 9 gange. Og kom igennem forskellige temaer, med øvelser, samtale og information..  

Anmeld

26. januar 2011

Dorthe1986

Altså vi havde valget mellem 2 slags, et lynkursus på 2 gange og et længere et hvor det vist var 6 gange.

Men vi valgte det med to mødegange, og der var vi nok en 12-14 par og så to jordmødre, der lavede oplæg omkring den sidste tid i graviditeten og fødslen. den anden gang handlede det om amning og så fik vi rundvisning på fødegangen, barselsgangen og patienthotellet Der var ikke noget med at ligge på gulvet og øve fødestillinger og vejrtrækning (havde frygtet det lidt, for ved bare jeg ville brække mig af grin) Men jordemødrene fortalte at det med vejrtrækning, det kom helt af sig selv til fødslen

Ved så ikke hvordan det længerevarende kursus fungerede

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

Lise skriver:

Det kommer jo an på hvor du går til fødselsforberedelse henne

Hvis det er de "fødselsforberedende kurser" som hospitalerne holder, så er det "storholdsundervisning" i auditorium. Det er bare oplysning, og ifølge mit hoved ikke fødselsforberedelse.

Jeg gik til fødselsforberedelse hos APA i København. Der foregår det lidt ligesom i amerikanske film. Madrasser på gulvet og vejrtrækningsøvelser  Det er genialt! Aj, det indeholder også meget andet; motion for gravide, information om alt der har med fødsel at gøre, smerteøvelser, afspænding, vestillinger, massage....osv. 

Det jeg gik til var uden mænd. Så vi var 14 gravide og en afspændingspædagog, og så var vi der 9 gange. Og kom igennem forskellige temaer, med øvelser, samtale og information..  

okay. jamen dette her er hos min jdm. hvor mænd skal med..

- men jeg gider ikke sidde og skulle kig hinanden i øjne og trække vehret osv.

Anmeld

26. januar 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Altså vi havde valget mellem 2 slags, et lynkursus på 2 gange og et længere et hvor det vist var 6 gange.

Men vi valgte det med to mødegange, og der var vi nok en 12-14 par og så to jordmødre, der lavede oplæg omkring den sidste tid i graviditeten og fødslen. den anden gang handlede det om amning og så fik vi rundvisning på fødegangen, barselsgangen og patienthotellet Der var ikke noget med at ligge på gulvet og øve fødestillinger og vejrtrækning (havde frygtet det lidt, for ved bare jeg ville brække mig af grin) Men jordemødrene fortalte at det med vejrtrækning, det kom helt af sig selv til fødslen

Ved så ikke hvordan det længerevarende kursus fungerede

det jeg er blevet tilbudt tager 2 timer..

hvad tror du så det er man skal?

Anmeld

26. januar 2011

Lise

Anonym skriver:

okay. jamen dette her er hos min jdm. hvor mænd skal med..

- men jeg gider ikke sidde og skulle kig hinanden i øjne og trække vehret osv.

Helt fair - det er der mange der ikke gider...  Men du spurgte til hvordan fødselsforberedelse foregår, og jeg fortalte hvad jeg har prøvet

Anmeld

26. januar 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

det jeg er blevet tilbudt tager 2 timer..

hvad tror du så det er man skal?

Det vi var på, tog også 2 timer pr. gang og der var der ikke noget med vejrtrækning osv... men du kan jo ringe til jordemodercenteret og høre dem ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.