Skoldkopper - baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.099 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. januar 2011

Malene84

Godmorgen girls,

Uh det er laaang tid siden jeg har lavet et indlæg... er lidt rusten i det!!

Nå, men... skoldkopper....? Kan det være rigtigt, at jeg har læst at hvis baby får skoldkopper for tidligt, kan de risikere at få det igen?

Underboens datter har dem, og vi overvejer stærkt at lade dem lege hele dagen i dag, så hun kan smitte mine  Hellere nu end når jeg skal på arbejde. Men gider ikke, hvis de er for små og derfor kan få det igen... HJÆÆÆÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

ChatH

Malene84 skriver:

Godmorgen girls,

Nå, men... skoldkopper....? Kan det være rigtigt, at jeg har læst at hvis baby får skoldkopper for tidligt, kan de risikere at få det igen?

Underboens datter har dem, og vi overvejer stærkt at lade dem lege hele dagen i dag, så hun kan smitte mine  Hellere nu end når jeg skal på arbejde. Men gider ikke, hvis de er for små og derfor kan få det igen... HJÆÆÆÆLP

Morning søde...

Normalt siger man jo at hvis de kun har få skoldkopper kan de få det igen, men det er sjældent

Så bare giv den gas med at lege. skal dog lige siges at mine havde skoldkopper i dagplejen men ingen af mine 3 andre unger fik det

Anmeld

26. januar 2011

quar20

Malene84 skriver:

Godmorgen girls,

godmorgen du skønne

Lad dem bare lege sammen

Dog er jeg nok en af de mange undtagelser - jeg fik det da jeg var 2 år og igen da jeg var 14..!! Ja tak skæbne det var pinligt..!!

Nå men smid i bare ungerne sammen i en dynge, så de kan få sig en omgang  INGEN du starter på job igen :d

Anmeld

26. januar 2011

Jibbe

Frej han fik skoldkopper da han var 3 måneder og han fik mange og der sagde lægen at han ikke det igen så det satser vi på:-) og han havde faktisk kun feber 1 dag så det var bare nemt :-)

Anmeld

26. januar 2011

piadas

Ja, det har jeg godt nok også fået at vide. Vores datter var kun 9 måneder, da hun fik det, så risikoen er der jo, for at hun får det igen... 

Hun er nu 6½ år og har stadig ikke haft det igen, så jeg krydser fingre for, at det er overstået for hendes vedkommende!

Men jeg var også lidt i det samme dilemma som dig mht. at få det overstået inden jeg skulle tilbage i skole. Men altså storebror fik det og så smittede han hende, så det kom helt af sig selv. Det der med at lade dem lege med nogen, der har det, er desværre heller ikke en garanti for at de bliver smittet. Vi forsøgte nemlig, da min datter fik det. En fra min mødregruppe ville gerne have, at hendes datter også fik det, så vi fik dem til at lege hele dagen, og de byttede sutter osv., men det virkede desværre ikke! Men det skader jo ikke at gøre et forsøg!

Anmeld

26. januar 2011

LinLin

Jeg har hørt at hvis de får få skoldkopper er der risiko for at få det igen...  Min fik maaaaange da han var 2½ år så satser på dét var det

Anmeld

26. januar 2011

SussieThyssen

Malene84 skriver:

Godmorgen girls,

Nej..det er ikke rigtigt.
Uanset hvor tidligt eller sent, så kan enkelte få det 2 gange.
Jeg havde skolkopper som 8 årig, da min bedste legekammerat hevde det...men jeg havde kun EN..omme på ryggen.....til gengæld så fik jeg det igen som 21 årig..og NØJ hvor havde jeg bare skolkopper.
Iøvrigt kan man også få det i form af det man kalder helvedsild også selvom man HAR haft skolkopper.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka var nøjagtig 1 år da han fik det (han havde kun været i vs i 3 uger).

Det er ikke nogen garanti, at de får det selvom de leger sammen med andre børn som er smittet. Lina har stadigvæk ikke haft det på trods af, at det havde været et utal af gange i vs. Det kunne ellers være rart, at få overstået

Anmeld

26. januar 2011

Malene84

Taaak dejlige tøser  hahah... jeg prøver sgu

Anmeld

26. januar 2011

Lise

Jeg har hørt at de skal have over 15 skoldkopper for at have dannet antistof nok til ikke at få det igen... Aner ikke om der er hold i det.

Simon (3½ år) har været udsat for smitte vanvittigt mange gange, men han ventede med at tage imod til han fik en lillebror og han kun var 2 uger gammel  Simon havde skoldkopper overalt, så jeg satser på at det var det. Casper fik 3 skoldkopper da han var 3 uger gammel, så regner med at det ikke var det...

Husk forresten at hun kun smitter hvis der er væskefyldte blærer - de må ikke været blevet til tørre sår, for så smitter de ikke længere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.