Majbriteriksen skriver:
Jamen det er også bare super godt. Man kan se kontrasten fra Aalborg til Randers da vi skulle have den store.
Dengang var Aalborg ikke lavet om.
Aalborg:
1)Under fødslen var der ikke stor chance for at føde i vand, da de kun havde et kar på hele afd.
2) Man kunne ikke få lattergas pga de ikke havde udsugning på fødestuerne
3) Som far måtte man kun komme i besøgstiden og for vores familie betød det at han skulle køre frem og tilbage 2 gange dagligt af 90 km pr gang
4) Hvis man ender på neonatal, hvilket vi gjorde, så er man på 10 mands stuer som min. Man kan ikke som mor regne med at sove der, hvilket igen betyder at man er langt væk på patienthotellet(som også fungere som alm.hotel) eller man kan køre hjem.
Randers:
1) Der er lidt flere fødekar og stuerne man føder i er total lækre. Selvom man får en "lille" stue uden fødekar, så er der badekar ´på alle badeværelserne og eget badeværelse til stuen.
2) LATTERGAS-behøver jeg sige mere
3)Som far kan du bo på patienthotellet, selvfølgelig mod betaling. Det er ca 300-350 i døgnet for overnatningen og alle måltider. Forplejningen er super-lækker mad og drikke.
4) Neonatal afd på Randers var utrolig god. Der var overbooket med ½ gange det som de er normeret til-det kunne vi slet ikke mærke. Der var aldrig travlt når man bad om hjælp og de var bare så fagligt dygtige. Min kæreste boede sammen med mig på patienthotellet ( som man kan gå igennem en tunnel og vupti så er man på neo) Han gik ikke glip af 5 min af vores søns liv. Han var der når der skulle tages prøver, samtalerne osv osv.
Nå ja, og når man er på patienthotellet så invitere man så mange som muligt for at se ungen-så kan man spise sine gæster af
Vi betalte aftensmaden for alle bedsteforældrene. Det var skønt at de blev og spiste (de har langt) og uden man stod med opvask og madlavning.
Kan kun sige at hvis jeg nogensinde skal have en 3. unge (DET SKAL JEG IKKE) så blev det på Randers.
Har du været inde og så det, eller kan jeg finde et par billeder til dig af fødestuen?