Fødested

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2011

Majbriteriksen

camillakrath skriver:

Det lyder altså rigtig godt! Kan man finde billeder på nettet?

Min bekymring er bare at vores søn skal observeres 2 døgn efter fødslen hvor vi ikke må komme på patienthotel Så der blir vores lille familie splittet! Det ønsker hverken manden eller jeg

Jeg syntes at du skal henvende dig til sygehuset og forklare din situation. Ved min veninde havde det rigtig dårligt med at hendes mand kørte (hun havde en dyb depression) og det endte med at han fik lov at blive i de 2 døgn. Det kunne jo være at i kan bo på patienthotellet og følges frem og tilbage imens baby er på neo? Ved ikke om det er på neo at børnene bliver observerede. Eller der kan laves en midlertidig familestue til jer? Tag og tal med din jordemoder om det- hun må vide hvor mulighederne er. Du er nok ikke den 1 med de spørgsmål 

Jeg tror at der er billeder og beskrivelser fra patienthotellet på nettet.

Jeg har lagt lidt på fra da vi var på sygehuset

Billede 1) fødelejet og der hvor baby bliver tjekket når han/hun lige er født

Billede 2) der hvor man kommer hen når alt er overstået og man får muilighed for at være selv som familie. Eller man er i timerne op til presseveerne

Billede 3) som 1 og 2

Billede 4) Som billede 1 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

camillakrath

Har netop været afsted til samtale idag. Og der var de rigtig hårde - det kunne de slet ikke tilbyde os. Og jeg synes det er utroligt, pga min diagnose. Vi er kaldt til mange samtaler pga det, men det her kan de ikke varetage. Selvom det er noget der betyder mest.

Må virkelig indrømme at det i Randers ser meget bedre ud end det i Aalborg! I Aalborg er det bare så småt og synes slet ikke det er "hyggeligt" at være der.

Anmeld

26. januar 2011

camillakrath

Er der nogen der har erfaring/billeder med Aalborg og Viborg sygehus?

Synes slet ikke Aalborg virker som noget for mig!

Anmeld

27. januar 2011

Moar2011

Majbriteriksen skriver:

Jamen det er også bare super godt. Man kan se kontrasten fra Aalborg til Randers da vi skulle have den store.

Dengang var Aalborg ikke lavet om.

Aalborg:

1)Under fødslen var der ikke stor chance for at føde i vand, da de kun havde et kar på hele afd.

2) Man kunne ikke få lattergas pga de ikke havde udsugning på fødestuerne

3) Som far måtte man kun komme i besøgstiden og for vores familie betød det at han skulle køre frem og tilbage 2 gange dagligt af 90 km pr gang

4) Hvis man ender på neonatal, hvilket vi gjorde, så er man på 10 mands stuer som min.  Man kan ikke som mor regne med at sove der, hvilket igen betyder at man er langt væk på patienthotellet(som også fungere som alm.hotel) eller man kan køre hjem.

Randers:

1) Der er lidt flere fødekar og stuerne man føder i er total lækre. Selvom man får en "lille" stue uden fødekar, så er der badekar ´på alle badeværelserne og eget badeværelse til stuen.

2) LATTERGAS-behøver jeg sige mere

3)Som far kan du bo på patienthotellet, selvfølgelig mod betaling. Det er ca 300-350 i døgnet for overnatningen og alle måltider. Forplejningen er super-lækker mad og drikke.

4) Neonatal afd på Randers var utrolig god. Der var overbooket med ½ gange det som de er normeret til-det kunne vi slet ikke mærke. Der var aldrig travlt når man bad om hjælp og de var bare så fagligt dygtige. Min kæreste boede sammen med mig på patienthotellet  ( som man kan gå igennem en tunnel og vupti så er man på neo) Han gik ikke glip af 5 min af vores søns liv. Han var der når der skulle tages prøver, samtalerne osv osv.

Nå ja, og når man er på patienthotellet så invitere man så mange som muligt for at se ungen-så kan man spise sine gæster af Vi betalte aftensmaden for alle bedsteforældrene. Det var skønt at de blev og spiste (de har langt) og uden man stod med opvask og madlavning.

Kan kun sige at hvis jeg nogensinde skal have en 3. unge (DET SKAL JEG IKKE) så blev det på Randers.

Har du været inde og så det, eller kan jeg finde et par billeder til dig af fødestuen?

det lyder da helt fantastisk .. må jo sige at kun hørt folk tale lidt træls om det, så det da dejligt også at høre gode ting ..

Neej, har ikke været oppe at se det endnu, da jeg ikke er så langt henne, til at de har tilbudt det endnu .. men min mor fødte på randers sygehus for snart 11år siden, og hun var meget glad for det .. og hun kom i karbad og som smerte lendning fik hun den propulære lattergas heh ..

Anmeld

21. februar 2011

lulleh

Majbriteriksen skriver:

Jamen det er også bare super godt. Man kan se kontrasten fra Aalborg til Randers da vi skulle have den store.

Dengang var Aalborg ikke lavet om.

Aalborg:

1)Under fødslen var der ikke stor chance for at føde i vand, da de kun havde et kar på hele afd.

2) Man kunne ikke få lattergas pga de ikke havde udsugning på fødestuerne

3) Som far måtte man kun komme i besøgstiden og for vores familie betød det at han skulle køre frem og tilbage 2 gange dagligt af 90 km pr gang

4) Hvis man ender på neonatal, hvilket vi gjorde, så er man på 10 mands stuer som min.  Man kan ikke som mor regne med at sove der, hvilket igen betyder at man er langt væk på patienthotellet(som også fungere som alm.hotel) eller man kan køre hjem.

Randers:

1) Der er lidt flere fødekar og stuerne man føder i er total lækre. Selvom man får en "lille" stue uden fødekar, så er der badekar ´på alle badeværelserne og eget badeværelse til stuen.

2) LATTERGAS-behøver jeg sige mere

3)Som far kan du bo på patienthotellet, selvfølgelig mod betaling. Det er ca 300-350 i døgnet for overnatningen og alle måltider. Forplejningen er super-lækker mad og drikke.

4) Neonatal afd på Randers var utrolig god. Der var overbooket med ½ gange det som de er normeret til-det kunne vi slet ikke mærke. Der var aldrig travlt når man bad om hjælp og de var bare så fagligt dygtige. Min kæreste boede sammen med mig på patienthotellet  ( som man kan gå igennem en tunnel og vupti så er man på neo) Han gik ikke glip af 5 min af vores søns liv. Han var der når der skulle tages prøver, samtalerne osv osv.

Nå ja, og når man er på patienthotellet så invitere man så mange som muligt for at se ungen-så kan man spise sine gæster af Vi betalte aftensmaden for alle bedsteforældrene. Det var skønt at de blev og spiste (de har langt) og uden man stod med opvask og madlavning.

Kan kun sige at hvis jeg nogensinde skal have en 3. unge (DET SKAL JEG IKKE) så blev det på Randers.

Har du været inde og så det, eller kan jeg finde et par billeder til dig af fødestuen?

hov.. jeg må lige tilføje noget. Randers har ikke lattergas længere..

Anmeld

22. februar 2011

Majbriteriksen

lulleh skriver:

hov.. jeg må lige tilføje noget. Randers har ikke lattergas længere..

Så er det sørme godt at jeg ikke skal have flere børn Det er da en træls ting at fjerne fra menukortet til under fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.