Hvor meget mælk fra brysterne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

janus007

Hej

Vi er lidt i tvivl om hvor meget vores lille baby skal have at spise, vi er klar over hun skal have til hun ikke kan spise mere. Men hun sover meget og der kan nogle gange gå 3-4 timer imellem hvert måltid, så ligesom for at være lidt mere sikre, har vi valgt at spørge omkring emnet som vi er klar over kan være svært at besvare.

Hun ligger som regel til brystet i 40-50 min, samme bryst altså... og det bliver tilbudt igen og igen indtil hun afviser det.

Vi har anskaffet en brystpumpe og med den er det muligt at suge 70-80 ml ud af det ene bryst på omkring 10 min.

Nu vil vi så gerne vide om det er lidt eller meget?

Vores lille pige er 5 dage gammel og vejer 3500gr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

janus007

Tråd flyttet til "Amning"

Anmeld

26. januar 2011

Rockertand

Min datter spiste ca. 60 ml i ét måltid, da hun var ca. 1 uge gammel.

Det er ikke en god idé at bruge brystpumpe, idet mælkemængden reguleres efter, hvor meget der bliver "suget", så derfor vil produktionen sættes unødigt i vejret, når I bruger den, og dermed øges risikoen for brystbetændelse og mislykket amning.

Amning er den mest naturlige ting i verden, og man skal passe på, at der ikke går skematisering i den - det eneste I skal være opmærksomme på er, at hun har godt våde bleer og virker til at trives (læge og sundhedsplejerske skal nok sige til, hvis der er noget at bekymre sig om) - og så skal I bare slappe af og lade jeres datter spise det, hun har lyst til, hun skal nok bede om det.

I øvrigt er der store udsving, når hun rammer tigerspringene, men det finder I hurtigt ud af  

Anmeld

26. januar 2011

Pige2009

janus007 skriver:

Hej

Vi er lidt i tvivl om hvor meget vores lille baby skal have at spise, vi er klar over hun skal have til hun ikke kan spise mere. Men hun sover meget og der kan nogle gange gå 3-4 timer imellem hvert måltid, så ligesom for at være lidt mere sikre, har vi valgt at spørge omkring emnet som vi er klar over kan være svært at besvare.

Hun ligger som regel til brystet i 40-50 min, samme bryst altså... og det bliver tilbudt igen og igen indtil hun afviser det.

Vi har anskaffet en brystpumpe og med den er det muligt at suge 70-80 ml ud af det ene bryst på omkring 10 min.

Nu vil vi så gerne vide om det er lidt eller meget?

Vores lille pige er 5 dage gammel og vejer 3500gr

Jeg ville skyde på 60-80 ml

Anmeld

26. januar 2011

iris-mor

Uh jeg kan ikke huske det. Men en ammepumpe lyder godt, for at amme 50 min lyder helt vildt.

Du kan evt ringe til jeres barselsafdeling, de har simpelthen en udregning. Kan ikke huske det men da vi var indlagt var det noget med at gange osv.

Åh bare det var mig der havde sådan en lille baby

Anmeld

26. januar 2011

Mumto3

Det er MEGET forskelligt hvor længe en amning varer, alt fra 10 min til 60 min er normalt! At hun sover 3-4 timer i træk er fint (og dejlgit for mor om natten) men hun skal ikke sove 5 timer i træk endnu!

Hvis din datter er 5 dage gammel og du allerede nu kan pumpe over 60 ml ud, så vil jeg sige at det er vildt meget mælk!!! Tænk på at mavesækken er mindre end et fingerbøl! Der kan ikke være ret meget i, og det er sikkeret også derfor hun spiser så længe. Hun fylder mavesækken, sender det videre i systemet og når mavensækken så er tom igen, så er hun klar til at spise videre!

-og husk så, at med små børn ændre tingene sig lyn hurtigt, så snart man tror at nu ved man hvordan det er, så er de blevet større og alting er forandret.

Held og lykke med det! I mine øre lyder det som om det går rigtig godt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.