Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

SussieThyssen

Lolli skriver:

Jeg havde også tænkt på om det var noget forstoppelse, men har så også hørt at børn, der kun bliver ammet, ikke får forstoppelse. Hmm... Men det er der nok også lige så mange menninger om som der er læger, sp'er osv.

Jo..de kan sagtens få forstoppelse...mit mellemste barnebarn led forfærdeligt af forstoppelse og det gjorde jeg også.
Det viste sig så at hun, ligesom jeg, ganske enkelt er mælkeallergiker, og så kan man altså ikke engang tåle sin mors mælk
Men som sagt.... igennem alle mine mange år, hvor jeg har haft focus på børn nye som de lidt ældre, så har jeg set netop denne ting, at når skiftet kommer i mors mælk, så kan de stoppe til i en periode kortere eller længere, og nogle helt, andre får diaré.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

AmalieMalle

Anneiris skriver:

Til dig..

Hmm, det lyder som var det taget ud af min mund om min datter da hun var i den alder!

Jeg vil give Sussie ret. Fuldkommen..
Jeg gjorde det at jeg først ringede til min mor, og hun sagde at jeg evt skulle prøve at give hende 30 ml kamillethe med en spsk sukker, da de går ind og beroligere mave-tarm systemet. Jeg ringede til lægevagten inden jeg gav hende det, og spurgte om det var ok at jeg gav hende sødet kamillethe, og det var helt i orden! Dét gjorde vi, og det hjalp! Hun sov resten af natten uden at vågne, og der var intet.

Hvis hun så har haft lidt hår mave, har vi givet hende lactulose, efter mavegymnastik, massage osv osv.

Anne & Jasmina

Ej, hvor er det dejligt at jeg ikke er alene!

Nu er kamillete noget af det eneste vi ikk har, men det må vi prøve at få købt imorgen. Nu hvor jeg alligevel os skal ringe til lægen imorgentidlig - kan jeg jo samtidig lige spørge

- min dejlige svigermor er zoneterapeut, så det er os prøvet sammen med massage på maven, varme og cykelbevægelser. Det hjælper lidt, men han har stadig ondt.

Mange tak for dit svar, vil prøve det så hurtigt jeg kan og for at det virker

Anmeld

25. januar 2011

Anneiris

AmalieMalle skriver:

Ej, hvor er det dejligt at jeg ikke er alene!

Nu er kamillete noget af det eneste vi ikk har, men det må vi prøve at få købt imorgen. Nu hvor jeg alligevel os skal ringe til lægen imorgentidlig - kan jeg jo samtidig lige spørge

- min dejlige svigermor er zoneterapeut, så det er os prøvet sammen med massage på maven, varme og cykelbevægelser. Det hjælper lidt, men han har stadig ondt.

Mange tak for dit svar, vil prøve det så hurtigt jeg kan og for at det virker

Ja, det er jo typisk! Det er jo ikke noget man bruger til sig selv i hverdagen?? Ikke her i hvertfald! Haha ..

Ihh, jaa.. Jeg håber det hjælper! Der er ikke noget værrer end når ens barn græder, og man ved bare ikke hvad der er galt.

Alt hvad der kan..

Anmeld

25. januar 2011

Lolli

AmalieMalle skriver:

Ja, jeg ligger os ned og ammer ham, og så falder vi jo i søvn sammen. Indtil jeg vågner med et sæt, fordi jeg er faldet i søvn, og får super dårlig samvittighed over at han ét, ligger på siden, to, at han ikke er blevet bøvset af!

Men ja, hvis han har det godt og er glad - vil jeg sgu gerne ofre min nattesøvn!

Mange tak!

Haha... Jeg laver nøjagtig samme trick og får den helt samme dårlige samvittighed. Når jeg så kigger på hende, ser jeg en meget tilfreds og behageligt sovende ung dame. Så mon ikke hun er ligeglad.  Men så tager jeg hende og ligger hende i vuggen og går i seng igen. Men det gør jo at jeg faktisk er vågen dobbelt så mange gange som hende på en nat.

Anmeld

25. januar 2011

Lolli

SussieThyssen skriver:

Jo..de kan sagtens få forstoppelse...mit mellemste barnebarn led forfærdeligt af forstoppelse og det gjorde jeg også.
Det viste sig så at hun, ligesom jeg, ganske enkelt er mælkeallergiker, og så kan man altså ikke engang tåle sin mors mælk
Men som sagt.... igennem alle mine mange år, hvor jeg har haft focus på børn nye som de lidt ældre, så har jeg set netop denne ting, at når skiftet kommer i mors mælk, så kan de stoppe til i en periode kortere eller længere, og nogle helt, andre får diaré.

Jamen altså, man bliver jo klogere for hver dag.  Tænkt at man ikke kan tåle modermælk som mælkeallergiker - men det giver da egentlig fin mening. Men hvordan ser man om en baby har diarre? Det er jo tyndt i forvejen afføringen. ??

Anmeld

25. januar 2011

AmalieMalle

Anneiris skriver:

Ja, det er jo typisk! Det er jo ikke noget man bruger til sig selv i hverdagen?? Ikke her i hvertfald! Haha ..

Ihh, jaa.. Jeg håber det hjælper! Der er ikke noget værrer end når ens barn græder, og man ved bare ikke hvad der er galt.

Alt hvad der kan..

Præcis ! ' herhjemme drikker vi slet ikke te, hehe

Nej, der er virkelig ikk noget værre, man føler sig bare så magtesløs.

Glæder mig dog til at prøve nogle af de gode råd af

Anmeld

25. januar 2011

AmalieMalle

Lolli skriver:

Haha... Jeg laver nøjagtig samme trick og får den helt samme dårlige samvittighed. Når jeg så kigger på hende, ser jeg en meget tilfreds og behageligt sovende ung dame. Så mon ikke hun er ligeglad.  Men så tager jeg hende og ligger hende i vuggen og går i seng igen. Men det gør jo at jeg faktisk er vågen dobbelt så mange gange som hende på en nat.

Hehe, tror os at jeg er vågen dobbelt så mange gange som ham, så skal han lige mærkes i nakken, vendes eller bare lige tjekke om han trækker vejret !

Men hver gang, så ligger han bare og nyder at sove imellem sine forældre  

Er vist lidt af en pylremor !

Anmeld

25. januar 2011

Anneiris

AmalieMalle skriver:

Præcis ! ' herhjemme drikker vi slet ikke te, hehe

Nej, der er virkelig ikk noget værre, man føler sig bare så magtesløs.

Glæder mig dog til at prøve nogle af de gode råd af

Det er nemlig lige hvad man føler sig Øv..

Ja, skynd dig at komme i gang med dem ..

Anmeld

25. januar 2011

Lolli

AmalieMalle skriver:

Hehe, tror os at jeg er vågen dobbelt så mange gange som ham, så skal han lige mærkes i nakken, vendes eller bare lige tjekke om han trækker vejret !

Men hver gang, så ligger han bare og nyder at sove imellem sine forældre  

Er vist lidt af en pylremor !

Vi er vist alle nogle pylremødre - betyder det bare ikke at vi vil gøre alt for vores kære små.  

Men pøj pøj med ham, håber det bliver bedre.

Anmeld

25. januar 2011

SussieThyssen

Lolli skriver:

Jamen altså, man bliver jo klogere for hver dag.  Tænkt at man ikke kan tåle modermælk som mælkeallergiker - men det giver da egentlig fin mening. Men hvordan ser man om en baby har diarre? Det er jo tyndt i forvejen afføringen. ??

Så tyndt er det altså heller ikke...de fleste spædbørn har en remouladeagtig afføring.
Diaré..jamen har du aldrig prøvet at have diaré så det render af dig som vand?
Jeg kan sige at ved diaré så er det tyndt, sjasket, ildelugtende og har en helt forkert farve, og det kan rende ned af benene og helt op i nakken...så du vil overhovedet ikke være i tvivl, hvis den lille først får det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.