Cilas 3 mdr, og en masse nye spørgsmål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

CiSo

Ja, nu fylder Cilas jo 3 mdr imorgen!  Altså jeg har jo lige født ham??

Nå, men nu hvor han bliver endnu en måned, melder der sig en masse nye spørgsmål! Måske nogle dumme spørgsmål, men vil hellere være på den sikre side.

1. Først 3 mdr's vaccinen.. Den er jeg altså lidt nervøs for, hvad skal jeg forvente?? En dreng med feber eller.. Hvordan reagerede jeres unger på den? 

2. Babysvømning, hvornår er det han må komme med til sådan noget.. Er 3 mdr, stadigvæk for lidt?

3. Han er meget glad for hans sut, når han skal sove eller er ked.. Problemet er bare, at han taber den hele tiden! Jeg syntes det er som om han ikke kan holde den inde i munden, han forsøger men det er svært for ham? Hvad kan problemet bunde i her?

4. Kan jeg regne med at den øjenfarve han har nu, er den han har for altid.. eller er det for tidligt endnu?

5. Han hader at ligge på maven, og skriger hver gang jeg ligger ham.. Men jeg vil jo gerne træne ham en smule i det, så han bliver stærk i ryg og nakke?? Så hvad kan jeg gøre, for at han kan lide at ligge på maven?

6. Brude han kunne trille fra mave til ryg?

Ja puha, sikke mange spørgsmål.. Håber der er nogle der kan svare på dem..

Sophie, der syntes der kommer nye spørgsmål hver eneste dag???  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

Turtles

Hej.

Jeg kan kun svare på spørgsmål nr 1: Vores søn blev selvf ked da han blev stukket, men jeg havde sørget for at have en flaske klar til ham, som han fik lige bag efter, og så faldt han i søvn.
Han var slet ikke påvirket af den i løbet af dagen.

Håber du er lige så heldig?

Anmeld

25. januar 2011

Hvem?

sophieamalia skriver:

Ja, nu fylder Cilas jo 3 mdr imorgen!  Altså jeg har jo lige født ham??

Nå, men nu hvor han bliver endnu en måned, melder der sig en masse nye spørgsmål! Måske nogle dumme spørgsmål, men vil hellere være på den sikre side.

1. Først 3 mdr's vaccinen.. Den er jeg altså lidt nervøs for, hvad skal jeg forvente?? En dreng med feber eller.. Hvordan reagerede jeres unger på den? 

2. Babysvømning, hvornår er det han må komme med til sådan noget.. Er 3 mdr, stadigvæk for lidt?

3. Han er meget glad for hans sut, når han skal sove eller er ked.. Problemet er bare, at han taber den hele tiden! Jeg syntes det er som om han ikke kan holde den inde i munden, han forsøger men det er svært for ham? Hvad kan problemet bunde i her?

4. Kan jeg regne med at den øjenfarve han har nu, er den han har for altid.. eller er det for tidligt endnu?

5. Han hader at ligge på maven, og skriger hver gang jeg ligger ham.. Men jeg vil jo gerne træne ham en smule i det, så han bliver stærk i ryg og nakke?? Så hvad kan jeg gøre, for at han kan lide at ligge på maven?

6. Brude han kunne trille fra mave til ryg?

Ja puha, sikke mange spørgsmål.. Håber der er nogle der kan svare på dem..

Sophie, der syntes der kommer nye spørgsmål hver eneste dag???  

Tiden gåt bare al al al for stærk med de kære små, men jeg vil da forsøge at svare så godt jeg kan

1. Først 3 mdr's vaccinen.. Den er jeg altså lidt nervøs for, hvad skal jeg forvente?? En dreng med feber eller.. Hvordan reagerede jeres unger på den?  Min dreng fik 40 i feber om aften, hvor han var blevet vacc. om eftermiddagen, han sov dog det meste af tiden og dagen efter var det pist bort, bare sørg for ro den dag han skal vaccineres

2. Babysvømning, hvornår er det han må komme med til sådan noget.. Er 3 mdr, stadigvæk for lidt? Nej nej, du må starte til babysvømning når de er 8 uger (i hvert fald i vores svæmmehal) og det er SÅ godt - afsted med dig - det er super super skønt

3. Han er meget glad for hans sut, når han skal sove eller er ked.. Problemet er bare, at han taber den hele tiden! Jeg syntes det er som om han ikke kan holde den inde i munden, han forsøger men det er svært for ham? Hvad kan problemet bunde i her? Er det en rund sut? Min dreng brugte først de flade, men da jeg skiftede til de go'e gammeldags runde var det ikke noget problem, ellers prøv at trække en stofble igennem ringen i sutten, så virker den lidt tungere.

4. Kan jeg regne med at den øjenfarve han har nu, er den han har for altid.. eller er det for tidligt endnu? Min ældste drengs øjenfarve er den samme som da han blev født..

5. Han hader at ligge på maven, og skriger hver gang jeg ligger ham.. Men jeg vil jo gerne træne ham en smule i det, så han bliver stærk i ryg og nakke?? Så hvad kan jeg gøre, for at han kan lide at ligge på maven? Bare bli ved, det gjorde min også og han er 12 mdr idag og elsker at lægge på maven . især hvis mor lægger overfor og synger eller bare snakker løs

6. Brude han kunne trille fra mave til ryg? Nej, det burde han vel egentlig ikke, det er jo meget forskelligt hvornår de begynder på det, han er hvert fald ikke bagud, hvis han ikke gør det endnu.

Håber du kan bruge det til lidt :O)

Anmeld

25. januar 2011

B&J

1. Først 3 mdr's vaccinen.. Den er jeg altså lidt nervøs for, hvad skal jeg forvente?? En dreng med feber eller.. Hvordan reagerede jeres unger på den? Vores søn græd lidt da han fik den kl 22 om aften vågnede han og vi fandt ud af han havde høj feber vi fik afvide vi kunne give ham en panodil stik pille gjorde vi 30minutter efter havde han alm tempertur og han sov resten af aften og dagen efter super glad og frisk

2. Babysvømning, hvornår er det han må komme med til sådan noget.. Er 3 mdr, stadigvæk for lidt? vi har desværret ikke gået til babysvømning

3. Han er meget glad for hans sut, når han skal sove eller er ked.. Problemet er bare, at han taber den hele tiden! Jeg syntes det er som om han ikke kan holde den inde i munden, han forsøger men det er svært for ham? Hvad kan problemet bunde i her? har i prøvet en anden sut?? min dreng har aldrig brugt sut men det har jeg selv og min mor prøvede alle mulige forskellige slags for af finde ud af havd for en der lå bedst i min mund  ellers køb en sutte kæde så er den nem af tutte imunden igen

4. Kan jeg regne med at den øjenfarve han har nu, er den han har for altid.. eller er det for tidligt endnu? min dreng har den samme som da han blev født

5. Han hader at ligge på maven, og skriger hver gang jeg ligger ham.. Men jeg vil jo gerne træne ham en smule i det, så han bliver stærk i ryg og nakke?? Så hvad kan jeg gøre, for at han kan lide at ligge på maven? lad ham skrige engang i mellem det er nu sundt nok de får et hysanfald ikke med tårre osv..  daniel kunne først lig af ligge på maven da han var 4mdr så det kommer og prøv af lade ham skabe sig lidt skader ikke selv om det ikke er så sjovt af lytte på

6. Brude han kunne trille fra mave til ryg? han triller når han kan børn triller forskelligt og nogle tidligt nogle sent

Anmeld

25. januar 2011

CiSo

SanneBoe skriver:

Tiden gåt bare al al al for stærk med de kære små, men jeg vil da forsøge at svare så godt jeg kan

1. Først 3 mdr's vaccinen.. Den er jeg altså lidt nervøs for, hvad skal jeg forvente?? En dreng med feber eller.. Hvordan reagerede jeres unger på den?  Min dreng fik 40 i feber om aften, hvor han var blevet vacc. om eftermiddagen, han sov dog det meste af tiden og dagen efter var det pist bort, bare sørg for ro den dag han skal vaccineres

2. Babysvømning, hvornår er det han må komme med til sådan noget.. Er 3 mdr, stadigvæk for lidt? Nej nej, du må starte til babysvømning når de er 8 uger (i hvert fald i vores svæmmehal) og det er SÅ godt - afsted med dig - det er super super skønt

3. Han er meget glad for hans sut, når han skal sove eller er ked.. Problemet er bare, at han taber den hele tiden! Jeg syntes det er som om han ikke kan holde den inde i munden, han forsøger men det er svært for ham? Hvad kan problemet bunde i her? Er det en rund sut? Min dreng brugte først de flade, men da jeg skiftede til de go'e gammeldags runde var det ikke noget problem, ellers prøv at trække en stofble igennem ringen i sutten, så virker den lidt tungere.

4. Kan jeg regne med at den øjenfarve han har nu, er den han har for altid.. eller er det for tidligt endnu? Min ældste drengs øjenfarve er den samme som da han blev født..

5. Han hader at ligge på maven, og skriger hver gang jeg ligger ham.. Men jeg vil jo gerne træne ham en smule i det, så han bliver stærk i ryg og nakke?? Så hvad kan jeg gøre, for at han kan lide at ligge på maven? Bare bli ved, det gjorde min også og han er 12 mdr idag og elsker at lægge på maven . især hvis mor lægger overfor og synger eller bare snakker løs

6. Brude han kunne trille fra mave til ryg? Nej, det burde han vel egentlig ikke, det er jo meget forskelligt hvornår de begynder på det, han er hvert fald ikke bagud, hvis han ikke gør det endnu.

Håber du kan bruge det til lidt :O)

Tak for svar, det kan jeg helt sikkert godt bruge..

Han kan hverken holde de flade eller runde i munden, men tak for rådet med kluden det vil jeg helt sikkert prøve!

Anmeld

25. januar 2011

kristinards

Hejsa.

Jeg kan ikk hjælpe meget, min er kun 4 måneder, men jeg har samme problem med at få hende til at ligge på maven i længere tid...

Jeg har fundet ud af de sidste dage at hvis jeg nusser hende på ryggen imens, ved ikk om det er det de kalder babymassage, eller noget der ligner, men så er hun ret vild med at ligge der  

Du ku jo prøve  

Anmeld

25. januar 2011

bette

nogle børn går faktisk ret hurtigt op i suttestørrelse

så måske du skulle prøve en større sut..det fik jeg anbefalet af sundhedsplejersken. :) r

ellers så lig en stofble foran hans hovede.. (så han har næsen fri) den hjælper lidt med at holde sutten i munden... 

når han ligger på maven kan du folde et viskestykke eller lign og ligge ind under armene og brystkasse.. så er det lidt nemmere for ham.. og måske han så gerne vil ligge på maven..

du kan også ligge dig ned så i har hovede mod hovede..

eller lig ham på dine ben mens du fx sidder i sofaen.. lig ham på maven på dine ben..

hehe ja eller prøv når han ligger på puslebordet og så sige heeej til ham så i kigger på hinanden :) 

Anmeld

25. januar 2011

bette

hov glemte lige.. min søn havde blå øjne men nu er de blevet lidt grønnere.. han er 3½ år nu

min datter har blå øjne endnu.. men hun er kun 4 måneder

Anmeld

25. januar 2011

SussieThyssen

Vil da lige indskyde et par småkommentarer.

Vedr. øjenfarve.
Børns øje kan skifte farve til de er ca 1 år, men har dit barn meget mørke øjne, dybt mørkeblå, dybt mørkebrune eller eller sorte, så bliver de også ofte mørkøjede når de bliver ældre. De sorte skifter ofte til meget mørkebrune, de mørkeblå kan enten blive mørkebrune, blå eller vissengrønne.
Hvis øjnene er lysere blå så kan de blive blå, grønne eller grå.
Og farven er stort set stationær når de er omkring et år.

Vedr. sut.
Så få lige toldens tungebånd tjekket. Selvom den lille egentligt ikke har nogle umiddelbare sutteproblemer, så kan det godt være en anelse for kort, nok til at sutten har svært ved at blive i munden.
Når den lille skal til lægen og stikkes alligevel, så få lægen til at tjekke det.

En hel del børn får feber efter vaccination...nogle hurtigt andre efter nogle dage.
Snak med lægen om det er ok med en børnepanodil stikpille, og hav altid nogle i huset.
Det kan tage smerter og ubehag, hvis feberen skulle dukke op.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. januar 2011

CiSo

SussieThyssen skriver:

Vil da lige indskyde et par småkommentarer.

Vedr. øjenfarve.
Børns øje kan skifte farve til de er ca 1 år, men har dit barn meget mørke øjne, dybt mørkeblå, dybt mørkebrune eller eller sorte, så bliver de også ofte mørkøjede når de bliver ældre. De sorte skifter ofte til meget mørkebrune, de mørkeblå kan enten blive mørkebrune, blå eller vissengrønne.
Hvis øjnene er lysere blå så kan de blive blå, grønne eller grå.
Og farven er stort set stationær når de er omkring et år.

Vedr. sut.
Så få lige toldens tungebånd tjekket. Selvom den lille egentligt ikke har nogle umiddelbare sutteproblemer, så kan det godt være en anelse for kort, nok til at sutten har svært ved at blive i munden.
Når den lille skal til lægen og stikkes alligevel, så få lægen til at tjekke det.

En hel del børn får feber efter vaccination...nogle hurtigt andre efter nogle dage.
Snak med lægen om det er ok med en børnepanodil stikpille, og hav altid nogle i huset.
Det kan tage smerter og ubehag, hvis feberen skulle dukke op.

Kærligst
Sussie

Tak, ville da helt sikkert lige få tjekket det tungebånd.. det havde jeg slet ikke tænkt på, da han jo ikke har problemer når han sutter ved mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.