Hvornår kom jeres barn på eget værelse og sove??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

684 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

cecilie1984

har en veninde som er lidt i tvivl om hvornår hun skal lægge sin 6 mdr gamle søn ind på hans eget værelse.

han skal i tremme seng meget snart men hun er i tvivl om det så er nu hun skal lægge han på eget værelse eller tremme sengen skal ind i sove værelset.

hvad er jeres erfaring??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Min kom ind på eget værelse da han var 3 mdr. Jeg kunne bare ikke sove, for hver gang han rørte på sig, vågnede jeg.

Anmeld

25. januar 2011

Aves.

Det kan jeg ikke fortælle dig...de er nu snart 5 og 8 år og sover ved mig...den store rykkede ved 12 års alderen men nyder nu stadig at sove inde ved sine brødre ind imellem..ren hygge...

Anmeld

25. januar 2011

afrobabies

cecilie1984 skriver:

har en veninde som er lidt i tvivl om hvornår hun skal lægge sin 6 mdr gamle søn ind på hans eget værelse.

han skal i tremme seng meget snart men hun er i tvivl om det så er nu hun skal lægge han på eget værelse eller tremme sengen skal ind i sove værelset.

hvad er jeres erfaring??

Min datter kom på eget værelse da hun var ca. 4½ måned, fordi hun ikke havde behov for mad om natten, og hvis hun så lige vågnede lidt om natten var det bare for at pludre, Jeg havde tremmesengen i soveværelset fra hun var 4 måneder, og det gik dejlig nemt, så flyttede jeg hende på eget værelse... Din veninde kunne evt. starte med at have tremmesengen i soveværelset og prøve det et par nætter for at se hvordan det går

Anmeld

25. januar 2011

tanjanielsen

Hej.

Jeg ventede med at lægge vores datter i hendes eget værelse, til hun begyndte at vågne når vi bevægede os. Hun var 6 mdr gammel på det tidspunkt. Hun havde dog allerede lagt i tremmesengen i vores værelse. Jeg tror det er en god ide at barnet vænner sig til en fremmed seng (tremmeseng) inden det flyttes ud af soveværelset. Så sover den stadig i trygge rammer, og vil måske gøre overgangen nemmere.

Hilsen Tanja

Anmeld

25. januar 2011

Mumto3

Hvis de har plads til tremmesengen ind i soveværelset ville jeg personligt klart foretrække det. Jeg ville sove bedst med barnet tæt på mig, så jeg ikke skal være bange for ikke at vågne/høre barnet hvis det græder om natten.

Anmeld

25. januar 2011

Mira0911

Vores kom på eget værelse da hun var 4 mdr.. 

Anmeld

25. januar 2011

LR85

omkring 4-5 måneder.

Det siges a man kan få en god overgang hvis man gør det mellem... (er absolut IKKE sikker, så hæng mig ikke op) 5-7 måneder.

Noget med a de ikke er så afhæninge mere og har opdaget de ikke er en del a moderen, men stadig ikke så beviste a de opdager de bliver lagt 'væk' fra de vante omgivelser.

Anmeld

25. januar 2011

Stumpen

Mine kom ind på eget værelse, da de ikke kunne være i vuggen længere -de var begge 4 mdr da det skete..

Anmeld

25. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Frederikke var ca. 2 mdr da hun kom på sit eget værelse at sove i sin tremmeseng. Det er gået super godt, og min erfaring siger mig - jo senere de kommer på eget værelse, jo sværre bliver det at vænne dem til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.