3 mdr og vil ikke rigtig spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.506 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hejsa..

Jeg er ny på siden, men jeg trængte til at snakke med nogen, som har/haft det inde på kroppen, som jeg gennemgår pt..

Jeg er ikke ny i forhold til at få en præmatur, men problemstillingerne er ikke det samme.. Drengene er en tro kopi af hinanden på udseende, på trods af 5½ års forskel... og begge har har haft et godt forløb på NEO..Men der ophøre ligheden så også... Hvilket nok er helt normalt..

Victor er den store, som vejede 1461g.. Han var med i et forløb om mad, hvor han fik infalac til han ikke skulle spise MME mere.. Han åd mig nærmest ud af huset..

Mathias fik det samme her 5år senere, men nu må de kun få det til de vejer 2500g..

Men knægten spiser ikke rigtig uden at jeg skal bruge flere timer på det.. Så overvejer at sulte ham.. Det startede mellem jul og nytår, hvor jeg var til kontrol med ham.. og de mente jeg ik skulle være bekymret, men siden tager han ikke mere end 50g på om ugen... Nogen som har et godt tricks til at få dem til at spise...??????

Han har aldrig været stor spisende.. aldrig spist sit daglige behov, men han øger det heller ikke og det begynder at påvirke hans vægt nu... Idag vejer ham 5300g ca.. han er 3mdr korigeret.. men ellers er han 6½mdr...

Hilsen Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2011

signe.

Mathias Villads skriver:

Hejsa..

Jeg er ny på siden, men jeg trængte til at snakke med nogen, som har/haft det inde på kroppen, som jeg gennemgår pt..

Jeg er ikke ny i forhold til at få en præmatur, men problemstillingerne er ikke det samme.. Drengene er en tro kopi af hinanden på udseende, på trods af 5½ års forskel... og begge har har haft et godt forløb på NEO..Men der ophøre ligheden så også... Hvilket nok er helt normalt..

Victor er den store, som vejede 1461g.. Han var med i et forløb om mad, hvor han fik infalac til han ikke skulle spise MME mere.. Han åd mig nærmest ud af huset..

Mathias fik det samme her 5år senere, men nu må de kun få det til de vejer 2500g..

Men knægten spiser ikke rigtig uden at jeg skal bruge flere timer på det.. Så overvejer at sulte ham.. Det startede mellem jul og nytår, hvor jeg var til kontrol med ham.. og de mente jeg ik skulle være bekymret, men siden tager han ikke mere end 50g på om ugen... Nogen som har et godt tricks til at få dem til at spise...??????

Han har aldrig været stor spisende.. aldrig spist sit daglige behov, men han øger det heller ikke og det begynder at påvirke hans vægt nu... Idag vejer ham 5300g ca.. han er 3mdr korigeret.. men ellers er han 6½mdr...

Hilsen Mette

det er som at læse min egen histore i to måneder tog det cirka 2 timer, og en masse skrig og skrål for min søn at tage 50-60 ml, hvor han helst skulle tage 120 ml.. jeg kan ikke engang give råd, udover at ja sulte ham og lade ham melde sig.. det var det min sundhedsplejerske, og ved ikke om det var DET der gjorde det, men han spiser bedre nu.. men efter han var lidt syg for en måneds tid siden gik det lidt galt igen, men er nu ved at være oppe på SIN mængde igen( han har ALDRIG taget den "anbefalede mængde")

du er velkommen til at skrive en pb til mig..

Anmeld

29. januar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Okay, hvordan foregik det da i skulle sulte ham?

Jeg har lige været til en ekstra kontrol og der var vores læge ikke bekymret for ham.. Han følger bare sin egen kurve.. Så han tilpasser han vægt med hans længde... han er ikke så lang, kun 57cm nu... og så vejede han 5500, så han havde dog taget 170g på, på en uge siden vi var på riget...:-)

Lige nu er han så forkølet oveni, så han kommer nok til at spise mindre, men nu må vi se, hvor påvirket han er af det.. han har noget slim i halsen, som han slås med om morgen især... godt med saltvandsdråber...)

Mette og Mathias

Anmeld

29. januar 2011

Maria Sascha

Min søn vil gerne spise men kan ikke holde maden i sig, han spiser nu ca 100 ml pr måltid, gylper en del af det op igen men min shp. siger det ikke burde have den vilde betydning. Han er født 8 uger for tidligt, og burde nu være 2 måneder, men er reelt 4 måneder. Han måler 55,5 cm og vejer 4800g, min shp har rådført sig med en sygeplejerske på neo.afd. der mente at han lå fint på en kurve for fortidligt fødte.

Han kunne ikke finde ud af at melde sig når han var sulten så jeg har et langt stykke hen af vejen måttet gætte mig lidt til hvor meget han skulle have hvornår, ligeledes kan han ikke selv sige fra... så vægten står nærmest stille, men min shp, mener det er okay når bare han ikke taber sig...

Anmeld

25. februar 2011

SusanneK

Jeg kender det kun alt for godt. Min søn kom til verdenen i uge 33+4. d. 8-10. Men en termin d. 22-11.

Da han selv skulle til, at spise gjorde han det godt og spiste sin mængde. Men siden jul har han ikke øget sin mængde særlig godt. Det kan tage en time eller mere, at spise 100 mm og tit med skrig og skrål.I tirsdags blev han tjekket ved lægen og han mente slet ikke der var grund til panik for han lå egentlig fint på sin egen kurve.

Så længe de ellers virke veltilpas og tager på. Måske ikke så meget. Men ikke taber sig. Tror jeg, at man skal prøve, at tage det roligt og lytte til læge og shp.

Vi skal huske, at deres maver ikke er så udviklede som de ville være, hvis de var født til tiden. Det kan være utrolig svært. Jeg har selv ligget søvnløs om natten pga af det. Men når de kloge hoveder siger det er ok må vi stole på det.

Vi med for tidligt fødte børn har alle været indlagt på neo. afd. Her drejede 90 % sig om de havde taget på. Jeg tror for mit eget vedkommende, at jeg er blevet lidt skadet af det. Al den fokus på vægten på sygehuset har jeg taget med hjem og så snart han ikke lige har taget de sidste 100 g på så har jeg nærmest været i panik og været meget ked af det. Og tænkt, hvad har jeg nu gjort galt.

Jeg tror jeg skal være bedre til, at kigge på mit barn. Trives han, er han gld og udvikler han sig eller normalt, som en tidlig dreng nu skal.

Håber det gav mening. Trods det var lidt langt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.