Jeg kender det kun alt for godt. Min søn kom til verdenen i uge 33+4. d. 8-10. Men en termin d. 22-11.
Da han selv skulle til, at spise gjorde han det godt og spiste sin mængde. Men siden jul har han ikke øget sin mængde særlig godt. Det kan tage en time eller mere, at spise 100 mm og tit med skrig og skrål.I tirsdags blev han tjekket ved lægen og han mente slet ikke der var grund til panik for han lå egentlig fint på sin egen kurve.
Så længe de ellers virke veltilpas og tager på. Måske ikke så meget. Men ikke taber sig. Tror jeg, at man skal prøve, at tage det roligt og lytte til læge og shp.
Vi skal huske, at deres maver ikke er så udviklede som de ville være, hvis de var født til tiden. Det kan være utrolig svært. Jeg har selv ligget søvnløs om natten pga af det. Men når de kloge hoveder siger det er ok må vi stole på det.
Vi med for tidligt fødte børn har alle været indlagt på neo. afd. Her drejede 90 % sig om de havde taget på. Jeg tror for mit eget vedkommende, at jeg er blevet lidt skadet af det. Al den fokus på vægten på sygehuset har jeg taget med hjem og så snart han ikke lige har taget de sidste 100 g på så har jeg nærmest været i panik og været meget ked af det. Og tænkt, hvad har jeg nu gjort galt.
Jeg tror jeg skal være bedre til, at kigge på mit barn. Trives han, er han gld og udvikler han sig eller normalt, som en tidlig dreng nu skal.
Håber det gav mening. Trods det var lidt langt.
Anmeld