Døgnrytme - hvordan får vi lige det? (Anton er 6 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

K&S

Hejsa girls

Jeg kunne vildt godt tænke mig bare skyggen af en rytme fra dag til dag, men jeg synes godt nok, det er en smule svært, når Anton ikke vågner samme tid hver morgen (svinger alt mellem 6.00-8.00) - han får som regel en enkelt flaske i løbet af natten, men det svinger også mellem klokken 3.00-6.00 så "hele dagen" følger jo så denne tid....!

Jeg forsøger at give ham grød ved ca. 12.00 tiden, men han sover nogle gange eller også er han slet ikke sulten på det tidspunkt  Han plejer at få en flaske mellem 15.00-16.00 (hvor han som regel spiser alle 150 ml.) men så kan han sove alt mellem 1-4 timer om eftermiddagen/aftenen, fordi han ikke har sovet særlig meget i løbet af dagen (han sover ca. 45 min. ad gangen og er vågen 1-1½ time) 

Jeg forsøger også at give ham grød/mos til "aftensmad" men tit vil han slet ikke have noget...

Vi plejer at lægge ham i seng efter han har spist en hel flaske 150 ml. - det er mellem 20.00-20.00, men i går lagde jeg ham i seng allerede klokken 19.00 (han sov klokken 20.00) - så heller ikke her er der skyggen af rytme

Det blev en laaang smøre, men håber det giver mening...!

Er der nogle, der kan komme med gode råd til hvordan vi får skabt en "nogenlunde" rytme herhjemme?!

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Fru'Rugaard

Måske i skal vække ham på det samme tidspunkt hver morgen- giv ham morgenmad- og giv ham noget der mætter lige meget hver morgen (medmindre han får flaske) - Også kan i jo se hvornår længe han kan holde sig til han bliver sulten igen- hvis i vækker ham kl. 7:00 f.eks, så kan han komme ud at sove ved en 10 tiden- også sover han måske til kl. 12-13:00 stykker- også kan han få en time mere hen på eftermiddagen, også i seng kl 20:00?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Anmeld

24. januar 2011

Rockertand

Min datters søvnrytme lige p.t.:

Vågner ca. kl. 7.00 Ammes 

9.00 - 10.00 Flaske inden hun kommer i barnevognen

12.30 - 14.30 Grød inden sovetid, frugtmos når hun vågner

18.00 el. 18.30 Flaske inden sengetid, starter dog grøntsagsmos nu her

Jeg har god gavn af at lægge hende til at sove, før hun selv ved, at hun er træt.....og man skal passe på med at prale, men min datter bliver lagt i barnevognen/tremmesengen, drejer hovedet til den ene side, og så sover hun, ingen diskussion, ingen brok, (det kræver dog lidt tilvænning) - jeg har lært sovetricket af min meget erfarne dagplejemor.

Anmeld

24. januar 2011

CHD

Hos os ser dagen nogenlunde sådan ud:

07.00: Står op, pusler, får tøj på osv.

7.30: Havregrød m. frugtmos og MME i glas.

9-10.00: Lille flaske (50-70 ml)og formiddagslur.

10.00: Frisk frugt, frugtmos og vand.'

11.30: Grøntsagsmos og MME i glas.

13.30- 15.00: Lille flaske og eftermiddagslur.

15.00: Frisk frugt, A38 med frugtmus, brød med leverpostej, vand osv.

17.30: Grøntsagsmos med kød og MME i glas.

19.00: Puttes og får ca. 100- 130 ml. MME på flaske.

23.00: 150 ml MME

04.00: 120 ml MME

Og så står vi op igen

Det er altså ikke hver eneste dag, det kører sådan her. Nogle dage vil han ikke sove om eftermiddagen og vi ender med én laaaang ulvetime inden han skal puttes.

Det han får på flaske er også kun ca. mål, da det varierer meget, hvor meget han kan drikke. Han får det han kan.

Han er i øvrigt også 6 mdr.

Anmeld

24. januar 2011

K&S

Fru'Rugaard skriver:

Måske i skal vække ham på det samme tidspunkt hver morgen- giv ham morgenmad- og giv ham noget der mætter lige meget hver morgen (medmindre han får flaske) - Også kan i jo se hvornår længe han kan holde sig til han bliver sulten igen- hvis i vækker ham kl. 7:00 f.eks, så kan han komme ud at sove ved en 10 tiden- også sover han måske til kl. 12-13:00 stykker- også kan han få en time mere hen på eftermiddagen, også i seng kl 20:00?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

De sidste par uger er han vågnet ved 7.00 tiden (men har så fået en flaske på 150ml. mellem 3.00-5.00 - forinden har han sovet siden ca. 21.00), så når han vågner er han slet ikke sulten, han vil i hvert fald ikke have mælk, men måske jeg skulle prøve med grød om morgenen  måske han så er sulten alligevel...! Grød er jo så meget bedre end mælk

Han plejer ikke være vågen mere end 1 time max. 1½ time - så begynder han at blive pylret og vil ingenting - der plejer jeg så at lægge ham ud og sove, så 3 timer lyder af MEGET, men måske jeg "bare" skal prøve at trække den lidt...!

Tusind tak for svaret...!

Anmeld

24. januar 2011

K&S

Rockertand skriver:

Min datters søvnrytme lige p.t.:

Vågner ca. kl. 7.00 Ammes 

9.00 - 10.00 Flaske inden hun kommer i barnevognen

12.30 - 14.30 Grød inden sovetid, frugtmos når hun vågner

18.00 el. 18.30 Flaske inden sengetid, starter dog grøntsagsmos nu her

Jeg har god gavn af at lægge hende til at sove, før hun selv ved, at hun er træt.....og man skal passe på med at prale, men min datter bliver lagt i barnevognen/tremmesengen, drejer hovedet til den ene side, og så sover hun, ingen diskussion, ingen brok, (det kræver dog lidt tilvænning) - jeg har lært sovetricket af min meget erfarne dagplejemor.

Tusind tak  jeg suger alle gode råd til mig...!

Anmeld

24. januar 2011

Fru'Rugaard

K&S skriver:

De sidste par uger er han vågnet ved 7.00 tiden (men har så fået en flaske på 150ml. mellem 3.00-5.00 - forinden har han sovet siden ca. 21.00), så når han vågner er han slet ikke sulten, han vil i hvert fald ikke have mælk, men måske jeg skulle prøve med grød om morgenen  måske han så er sulten alligevel...! Grød er jo så meget bedre end mælk

Han plejer ikke være vågen mere end 1 time max. 1½ time - så begynder han at blive pylret og vil ingenting - der plejer jeg så at lægge ham ud og sove, så 3 timer lyder af MEGET, men måske jeg "bare" skal prøve at trække den lidt...!

Tusind tak for svaret...!

Det var så lidt
Prøv at tilbyd ham vand on natten

Anmeld

24. januar 2011

K&S

CHD skriver:

Hos os ser dagen nogenlunde sådan ud:

07.00: Står op, pusler, får tøj på osv.

7.30: Havregrød m. frugtmos og MME i glas.

9-10.00: Lille flaske (50-70 ml)og formiddagslur.

10.00: Frisk frugt, frugtmos og vand.'

11.30: Grøntsagsmos og MME i glas.

13.30- 15.00: Lille flaske og eftermiddagslur.

15.00: Frisk frugt, A38 med frugtmus, brød med leverpostej, vand osv.

17.30: Grøntsagsmos med kød og MME i glas.

19.00: Puttes og får ca. 100- 130 ml. MME på flaske.

23.00: 150 ml MME

04.00: 120 ml MME

Og så står vi op igen

Det er altså ikke hver eneste dag, det kører sådan her. Nogle dage vil han ikke sove om eftermiddagen og vi ender med én laaaang ulvetime inden han skal puttes.

Det han får på flaske er også kun ca. mål, da det varierer meget, hvor meget han kan drikke. Han får det han kan.

Han er i øvrigt også 6 mdr.

Hej hej

Jeres rytme lyder lidt mere "overskuelig" - tusind tak...!

Jeg kan slet ikke få Anton til at spise kartofler eller grøntsager - han "hoster" sig igennem hele måltiddet, så han ikke får noget fra munden og ned i maven

Katja

Anmeld

24. januar 2011

K&S

Fru'Rugaard skriver:

Det var så lidt
Prøv at tilbyd ham vand on natten

Ja, det må prøves...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.