4 mdr. baby og hverdagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

CHD

Lunae skriver:

Hmm, må de godt få mælkeprodukter i den alder? Min sundhedsplejeske siger, at man ikke må få mælk før 6 mdr! Der står også, at man ikke må give glutenholdige produkter før de er et halvt år og der er da gluten i havregrød!? Er det bare mig, der har hørt forkert oder was? Jeg laver alt hendes grød på modermælkserstatning!

Nej, du har ret. De skal være minimum 6 mdr. og så skal man stille og roligt starte med glutenholdig mad og sødmælksprodukter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

liwsmor

Mette88 skriver:

Pas på hun ikke får glutenallergi af alt det sød mælk.. Så skal du købe specielle madprodukter til hende, resten af hendes liv.. Så er det slut med alle de søde sager..

det sundhedspjelske der selv har sagt to gange dejligt i kop er godt for hende ..

Anmeld

24. januar 2011

liwsmor

liwsmor skriver:

det sundhedspjelske der selv har sagt to gange dejligt i kop er godt for hende ..

hun skal nemlig have 100 ml sødmælk om dagen. da hun kun spiser 400 ml modermælk

Anmeld

24. januar 2011

signe.

Tror ikke det er alle der har set at liwsmor har en for tidlig født, som jeg også har min dreng på 5 mdr må også få mælkeprodukter for han er i realiteten 9 mdr så hun må gerne give hende det.,..

Anmeld

24. januar 2011

Lunae

CHD skriver:

Nej, du har ret. De skal være minimum 6 mdr. og så skal man stille og roligt starte med glutenholdig mad og sødmælksprodukter.

Okay, godt så! Blev sgu lige helt i tvivl tak for svar!

Anmeld

24. januar 2011

MarleneH

liwsmor skriver:

min dag kører i fast hverdag næsten min datter er også 4 måneder.. 

kl 7-30-8.00 : bliver vække af min datter lægge at lege med legetøjet ved hende og griner og "snakker"

9.30 grønsaggrød og kop sød mælk jeg spiser morgenmad imens. 

kl.10-10.30 hun kommer ind i sin vugge sover i time ca, der går jeg i bad

12.00-12.30 harvegrød med frugt og en kop sødmælk

13.00 ud og gå en time hvor hun falde i søvn sætte hende ud og hun sover videre, jeg slappe af og måske rydde op eller selv sover.

16.00 vågner og fuldkornsgrød med frugtmos og kop vand og så leger jeg med hende og så laver jeg mad og hun lægge og lege ude i køkkent på et tæppe 

19.00 for hun sin sidste flaske kommer i seng kl 20.00 og så vågner hun kl fem og for flaske. 

sådan går min dag

hvor meget grød hun få. fuldskornsgrød 1 dl. med en halv bananen og halv æble ovenpå. grønsager er ca.  3 kartofler, ca. 10 ærter og en gulerød..

Ihhh hvor er jeg misundelig Min datter gider ikke rigtig grød..

Anmeld

24. januar 2011

CHD

Mor-til-Hasse skriver:

Tror ikke det er alle der har set at liwsmor har en for tidlig født, som jeg også har min dreng på 5 mdr må også få mælkeprodukter for han er i realiteten 9 mdr så hun må gerne give hende det.,..

Nej, det gik også først op for mig lidt senere.....Og det ændrer jo det hele

Anmeld

24. januar 2011

signe.

CHD skriver:

Nej, det gik også først op for mig lidt senere.....Og det ændrer jo det hele

okay, godt godt

Anmeld

24. januar 2011

signe.

Lunae skriver:

Okay, godt så! Blev sgu lige helt i tvivl tak for svar!

ja, men den regel gælder ikke rigitg når barnet er for tidlig født min dreng er 5 mdr koorigeret, men er i realiteten 9 mdr, og han må også gerne få mælkeprodukter...

Anmeld

24. januar 2011

camillakrath

Sikke et godt spørgsmål! Det giver en rigtig god fornemmelse! Håber det er okay at jeg stjæler ideen med mindre babyer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.