Når det skal klinge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Jeg er et dyremenneske, mine heste, vores hund og kat hedder noget der ikke er så typisk og så klinger det - det siger egentlig meget om mig som person..

Jeg har altid vidst at min datter, som jo naturligvis kommer til at blive født med lysefletninger, ridehjelm og ridestøvler, skal hedde Amalie.. Men hvad nu hvis hun ikke kommer som den første, kan i så ikke lige hjælpe mig med inspiration til hvad "storebror" kunne hedde, så det klinger.. Evt også hvad en lillesøster el bror kunne kaldes, hvis nu Amalie kommer først..

Dyrene hedder LaMira, Nala, Zaafira og Bana.. Så selv om Amalie er ganske almindelig så vil jeg bare gerne have at min kommende børneflok matcher lidt - det behøver ikke have samme forbogstav.. Har selv tænkt lidt på Amalie og Cecilie.. Får vi slet ikke nogen piger, så har vi tænkt på Marcus, men mangler lidt et andet drenge navn som kunne matche det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Nadia&Daniel

Husk en vigtig ting Navnet skal passe til h*n som kommer ud

Gennem min gravidtet, ville jeg gerne have en Sofie (opkaldt efter min søster  Sophie på 17 år), men da vores datter kom ud (hvilke var en virkelig stor overraskel - altså det at hun var en pige, da næsten ALLE sagde at jeg havde en drengemave), var hun OVERHOVEDET IKKE EN SOFIE... Var lidt meget øv over dette, for jeg ville så gerne have en lille Sofie, men kunne mærke i mit , at hun virkelig ikke var en Sofie.

Når det er sagt - så elsker jeg også navnet Amalie

Anmeld

24. januar 2011

Pigent

DET Poulsen skriver:

Jeg er et dyremenneske, mine heste, vores hund og kat hedder noget der ikke er så typisk og så klinger det - det siger egentlig meget om mig som person..

Jeg har altid vidst at min datter, som jo naturligvis kommer til at blive født med lysefletninger, ridehjelm og ridestøvler, skal hedde Amalie.. Men hvad nu hvis hun ikke kommer som den første, kan i så ikke lige hjælpe mig med inspiration til hvad "storebror" kunne hedde, så det klinger.. Evt også hvad en lillesøster el bror kunne kaldes, hvis nu Amalie kommer først..

Dyrene hedder LaMira, Nala, Zaafira og Bana.. Så selv om Amalie er ganske almindelig så vil jeg bare gerne have at min kommende børneflok matcher lidt - det behøver ikke have samme forbogstav.. Har selv tænkt lidt på Amalie og Cecilie.. Får vi slet ikke nogen piger, så har vi tænkt på Marcus, men mangler lidt et andet drenge navn som kunne matche det..

Jeg vil sige det sammen som NadiaogDaniel at navnet skal passe til det barn der kommer ud.

Amalie og Cecilie passer godt sammen  ellers tænker jeg
Amalie og
Camille
Julie
Thilde
Emilie
Sille/Cille
Anne

Marcus er et sødt drengenavn. Amalie og Marcus passer godt sammen.

Her er nogle drengenavne
Oscar
Lucas
Benjamin
Kristoffer

Anmeld

24. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Ja jeg ved det, altså at mange når de ser barnet så ved det ikk skal heddet det de hele tiden havde troet..

Men jeg tror bare ikke rigtig at det kommer til at sker for mig, og det er godt nok baseret på mine dyrebørn, og det kan jo være det ændre sig, når baby er der - os selv om jeg ikke tror det umiddelbart nu..

Feks, var jeg slet ikke i tvivl om at LaMira skulle hedde LaMira, og manden var ikke helt enig, fordi han ikke var sikker på det var det rigtige navn.. Men han er da nu ikke i tvivl om at hun er en LaMira.. Så et eller andet sted så er jeg ikke i tvivl om at hvis jeg får en pige så kan hun ikke heddet andet end Amalie, og så bliver hun en rigtig Amalie.. Heldigvis tror vi lidt begge på at navne er med til at skabe personligheder..

Lacas og Macus er måske slet ikke så dumt, hvis vi ender med at der ikke kommer en lille heste-pige..

Og Emilie ihhh det havde jeg slet ikke haft i tankerne..

Anmeld

24. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

ups

Anmeld

24. januar 2011

Pigent

DET Poulsen skriver:

Ja jeg ved det, altså at mange når de ser barnet så ved det ikk skal heddet det de hele tiden havde troet..

Men jeg tror bare ikke rigtig at det kommer til at sker for mig, og det er godt nok baseret på mine dyrebørn, og det kan jo være det ændre sig, når baby er der - os selv om jeg ikke tror det umiddelbart nu..

Feks, var jeg slet ikke i tvivl om at LaMira skulle hedde LaMira, og manden var ikke helt enig, fordi han ikke var sikker på det var det rigtige navn.. Men han er da nu ikke i tvivl om at hun er en LaMira.. Så et eller andet sted så er jeg ikke i tvivl om at hvis jeg får en pige så kan hun ikke heddet andet end Amalie, og så bliver hun en rigtig Amalie.. Heldigvis tror vi lidt begge på at navne er med til at skabe personligheder..

Lacas og Macus er måske slet ikke så dumt, hvis vi ender med at der ikke kommer en lille heste-pige..

Og Emilie ihhh det havde jeg slet ikke haft i tankerne..

Lucas og Marcus er nemlig super sammen. (:

Anmeld

25. januar 2011

Mor, Skilt,Bonusmor

Hehe..

Lacas og Macus

Godt budskabet kom frem til tros, ja Lucas og Marcus klinger fint..

Anmeld

3. februar 2011

Ciss

Amalie og Marcelius

Amalie og Medina

Amalie og Mynthe

Amalie og Absalon

Amalie og Arnold

Amalie og Linus

Amalie og Linnea

Amalie og Marianne

Prøver at tænke på lydene i navnene og klangen. Der er rigtig mange navne, som kan klinge fint sammen med Amalie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.