Jeg er virkelig bange ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

for mig selv

Jeg har en slem depression som er startet for alvor efter min søns fødsel ! Jeg har gået ved min egen læge til samtaler om min depression og efter 4 måneder har min læge henvist mig til en psykiater som jeg var ved for første gang i sidste uge ! Jeg havde mange blandet følelser for at skulle derind og snakke med endnu en fremmed om mine problemer !

Hun lagde ud med at vise mig 3-4 A4 sider med masser spørgsmål som hun skulle spørge mig om  Midt i det hele siger hun: "jeg tror at du en alvorlig angst problem samtidig !"  og finder et papir frem med nogle flere spørgsmål som fx prikker dine fingre, får du sommerfugle i maven osv. hvor jeg til alle spørgsmålene blot kunne svare ja til !

Hun siger så at hun vil helt sikkert ændre i mit medicin for jeg har alvorlig angst problemer ! Det er både rart at vide at jeg ikke er et misfoster sådan et rigtig totalt unormalt menneske  !

Jeg tænker bare meget over et af psykiaterens spørgsmål som var:

Har du selvmordstanker lige nu ? Mit svar: NEJ !

Ville du fortæller mig det hvis du havde ? Mit svar: Måske !

Jeg har bare så svært ved at knytte mig til nogen , jeg ved faktisk ikke engang om jeg ville fortælle min børns far det heller, hvis jeg fik selvmordtanker !

Jeg ser at der sker ulykker lige for øjnene af mig uden de virkelig sker !

Jeg er bange for alt ! Bus, tog , bil , cykel osv jeg ser en ulykke foran mig lige tiden (ligemeget hvormeget jeg prøver at tænke på, at jeg står midt i en blomster eng med friske farver og frisk luft masser af glæde !) På motorvejen mens vi er ved at overhale en lastbil, kan jeg se den for mig vælte over vores bil (mens jeg knytter mig sammen for ikke at kigge) !

Jeg kan ikke gå nogen steder uden at føle at nogen går efter mig , gå ned af trapper uden at jeg falder ned med mine børn og der sker stor skade (uden det i virkeligheden sker !) !

fx. igår jeg var lige gået i seng, lukkede jeg mine øjne og ser at loftet ved mine svigerforældre falder ned over min datter, jeg får hende fri og hun overlever ! men så gangen efter vi er derhjemme skal de have nyt gulv helt fra starten af med beton i bunden og min datter er pludselig væk og jeg ser en lille barnehånd kæmpe for at komme op af det beton som hældt over hende !

Jeg er virkelig bange og sover ikke rigtig om natten !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Lone Jakobsen

puha det lyder godt nok som om du har det meget meget svært. jeg ville ønske jeg havde en masse gode ord til dig. men må nøjes med at sende dig et stort

Anmeld

24. januar 2011

MinNoah

Lyder bestemt ikke rart.....

Jeg har selv lidt af angst... har heldigvis nogenlunde fået kontrollen over det....

Men jeg kender stadig til det med at frygte lastbiler når man kører på  motorvej, forestiller mig også at de vælter ned over vores bil... Kan også have tanker som fx. hvad vil jeg redde ud først (udover min dreng) hvis der går ild i huset i nat...

Jeg har egentlig ikke forbundet det med min angst.... Men nu er det heller ikke hver dag og hele tiden jeg tænker sådan (eller jo den med lastbilerne er hver gang)...

Jeg håber du kommer til at få et godt liv med angsten - den er desværre svær at slippe 100 procent for når man først har fået den ind, men man kan have en fint liv med den! HVis man accepterer det...

Anmeld

30. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Du har angst og sikker også stress overi alt det du skriver er det sammen jeg ser og drømmer og tænker hverens dag.Desværre ikke nogle trøst.

Men det kan bleve bedre hved jeg selv her.

Jo mere positiv man prøve af tænke jo bedre frem ad går det + af tag sine piller hvis det er..

Her blever jeg nødtil af tag til natten nu og om morgen tit også ellers hænger min dag bare ikke samme så ser jeg flere ting og tænker mere..

Stort knusssssssss får du lige af mig..

Anmeld

30. januar 2011

Ellim

Øv - det lyder godt nok ikke særlig sjovt..

Håber at i finder frem til en bedst mulig løsning..

herfra

Anmeld

30. januar 2011

KajaHH

Jeg føler virkelig med dig og du fortjener et stort trøste

Jeg synes det er et stort skridt på vejen at få hjælp og sætte ord på hvordan man har det,ved en "læge".

Har selv været lidt af veje og har før i tiden også været indlagt,og jeg har da fundet ud af at når først man selv kan se man har brug for hjælp,så hjælper det også en selv.

Håber på alt det bedste for dig.

herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.