Bøjede ribben, kan man få det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

L-Mortil3

Ja spørgsmålet er vel egentlig simpelt, kan baby virkelig bøje ens ribben? Sagen er den jeg i en uge har haft utrolig stærke smerter under venstre bryst, lige ved de sidste 2 ribben, nu i enden af de 2 omtalte ribben er der kommet en bule ud under brystet, og jeg har fået et stooooort blåt mærke, og AVS hvor GØR det ondt, kører man fingerene langs ribenene så går de glat rundt ved brystkassen for pludselig midt under brystet at pege ud af, vil skyde bredde forskellen til ca. 0,5 cm.

Lægen har ferie, og synes ikke det er noget jeg vil forstyrre JDM med, de kan jo ligesom ikke rigtig gøre noget, jeg tænker bare på, om det kan være et par bøjede ribben, eller det er en ansamling af noget, for er det en ansamling, så er det jo nok ikke smart at gå med.

Det gør RØV ondt, specielt når jeg sidder ned, da lillebror jo så bliver mast opad.

Har i prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Angelspot

Har ikke lige prøvet det på den måde du beskriver. Men har utrolig ømme ribben og det er nok helt klart baby der maser rundt og skubber. Men det lyder vildt hvis baby kan bøje et par ribben, men det er vel ikke umuligt?! Jeg ville da nok lige kontakte en anden læge (selvom din er på ferie kan du godt snakke med en anden). For som du siger, hvis der er en bule, en ansamling af noget, så er det vist bedst at få tjekket

God bedring!

Anmeld

24. januar 2011

Sofia

Jeg må være dig svar skyldig - er ikke klar over om babyen kan bøje ribbenene, men synes du skal kontakte en anden læge, det lyder ikke rart! Håber du finder ud af det, og evt. får noget smertestillende.

Anmeld

24. januar 2011

L-Mortil3

Ja det kunne da godt være jeg skulle høre en anden læge ad, om ikke andet bare for en sikkerhedsskyld, skal alligevel have en tid hos en anden læge til Liam, så kunne han måske liiige tjekke min bule samtidig... er da træt af ikke at kunne have BH på, med de mælkefyldte junger

Anmeld

24. januar 2011

Maja88

babyen kan rent faktisk brække dine ribben...så det lyder da ikke helt usandsynligt den har bøjet dem.

men ville nok få tjekket op på om de kun er bøjede eller brækkede,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.