ved snart ikke!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.389 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

Anonym trådstarter

hej alle

ja jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre det bliver nok lidt langt!

Min pige er 8 måneder og hun er skrevet på garantilisten til en vuggestue, jeg er på kontanthjælp, så SKAL derfor begynde, jeg modtager et brev i fredags om at hun skal starte tirsdag den 25, altså imorgen jeg har så været henne og møde min dagpleje idag, min pige er det eneste barn hun har indtil videre ved godt at en skal jo være den første, når men jeg tager derhen og sidder nu bagefter med en følelse at det her er bare ikke rigtig, ved jo godt at lige meget hvad er det svært at overlade et barn til en anden, men nej det her var bare IKKE rigtig, min datter kommer til at blive 2 sproget og dagpleje moderen kunne ikke rigtig dansk, altså jeg kunne dårligt forstå hvad hun sagde, og synes ærlig talt det er noget L...!! jeg ringede til kommunen og jeg fik jo beskeden jamen du er på kontanthjælp så du kan ikke sige nej, det skal lige siges hun bor 4.5 km væk og min skole ligger fuldstændig i en anden retning, det hele er bare noget øv, ved ikke lige hvorfor jeg oprettede dette emne tror ikke der er så meget at gøre skulle bare lige ud med det

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Caroline86

æv for en træls situation

Kan du ikke tale med kommunen om at finde en anden løsning? forklar dem det du forklarer os her at det bare ikke føles rigtigt?

har ikke så mange gode råd, ville bare ikke lukke tråden ned uden lige at sende et kram!

Jeg håber der kommer en god løsning på problemet som alle kan være tilfredse med!

Anmeld

24. januar 2011

Moar2011

Anonym skriver:

hej alle

Min pige er 8 måneder og hun er skrevet på garantilisten til en vuggestue, jeg er på kontanthjælp, så SKAL derfor begynde, jeg modtager et brev i fredags om at hun skal starte tirsdag den 25, altså imorgen jeg har så været henne og møde min dagpleje idag, min pige er det eneste barn hun har indtil videre ved godt at en skal jo være den første, når men jeg tager derhen og sidder nu bagefter med en følelse at det her er bare ikke rigtig, ved jo godt at lige meget hvad er det svært at overlade et barn til en anden, men nej det her var bare IKKE rigtig, min datter kommer til at blive 2 sproget og dagpleje moderen kunne ikke rigtig dansk, altså jeg kunne dårligt forstå hvad hun sagde, og synes ærlig talt det er noget L...!! jeg ringede til kommunen og jeg fik jo beskeden jamen du er på kontanthjælp så du kan ikke sige nej, det skal lige siges hun bor 4.5 km væk og min skole ligger fuldstændig i en anden retning, det hele er bare noget øv, ved ikke lige hvorfor jeg oprettede dette emne tror ikke der er så meget at gøre skulle bare lige ud med det

knus

er man tvunget til at tag den plads kommunen tilbyder, hvis man er på kontant hjælp? . - Må man ikk selv komme med et ønkse.. man ville da gerne ens barn trives og moren er okey med at give barnet i de timer man er væk..

hold da op hvor er det træls for dig..

Anmeld

24. januar 2011

L-Mortil3

I dagens danmark er INGEN tvunget til at SKULLE sige ja til noget som helst, så er du bare slet ikke tilpas med din DP så siger du bestemt NEJ tak til den plads, KH modtager eller ej, så har man lov at vælge til fordel for sit barn.

Så ring du til kommunen og bank i bordet!

Anmeld

24. januar 2011

Noneother

Line&Liam skriver:

I dagens danmark er INGEN tvunget til at SKULLE sige ja til noget som helst, så er du bare slet ikke tilpas med din DP så siger du bestemt NEJ tak til den plads, KH modtager eller ej, så har man lov at vælge til fordel for sit barn.

Så ring du til kommunen og bank i bordet!

Ja men der kan så gå LÆNGE inden at hun får tildelt en ny plads, og så længe hun ikke har en plads, kan de tilbageholde hendes penge!

Så det er slet ikke så nemt.. Jeg står selv i en lignende situation pt.

Anmeld

24. januar 2011

L-Mortil3

Noneother skriver:

Ja men der kan så gå LÆNGE inden at hun får tildelt en ny plads, og så længe hun ikke har en plads, kan de tilbageholde hendes penge!

Så det er slet ikke så nemt.. Jeg står selv i en lignende situation pt.

Så vidt jeg ved så ryger man ikke bagerst i køen fordi man siger nej tak, jeg takkede selv nej til nogen pladser (jeg er dog i arbejde) men jeg fik umiddelbart allerede en dag eller 2 efter tildelt en ny plads, fordi det hastede mhp. arbejdsstart, det kan da kun være det samme eller hvad?

Anmeld

24. januar 2011

Noneother

Så vidt jeg ved så ryger man ikke bagerst i køen fordi man siger nej tak, jeg takkede selv nej til nogen pladser (jeg er dog i arbejde) men jeg fik umiddelbart allerede en dag eller 2 efter tildelt en ny plads, fordi det hastede mhp. arbejdsstart, det kan da kun være det samme eller hvad?

Det her er jo netop hendes garantiplads.. Hvis der er masser af pladser at vælge imellem, så er der ikke noget problem nej. -men hvis ikke der er det, (hvilket der bestemt ikke er alle steder) så har hun praktisk talt ikke noget valg, med mindre hun kan klare sig uden penge.

Fandt lige denne fra kbh kommunes hjemmeside:

Nej til en garantiplads

Hvis du takker nej til en plads fra garantilisten, slettes dit barn af garantilisten og har ikke mulighed for at blive skrevet op på denne igen. Barnet bevarer dog sin plads på den specifikke venteliste og kan derudover skrives op på en ny specifik venteliste, der vil få anciennitetsdato fra det nye opskrivningstidspunkt.

Anmeld

24. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Line&Liam skriver:

desværre ikke når man er på KH... så skal man have barnet passet så snart det er muligt...

træls

Anmeld

24. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

hej alle

knus

hvem talte du med ved kommunen? din sagsbehandler?

kan du ikke ringe igen og fortælle at det ikke føles rigtigt, at du er rigtig ked af det og om du ikke kan få lov at tale med pladsanvisningen om hvor lang tid der ellers evt vil gå?

Anmeld

24. januar 2011

Hollybaby

Jamen kan du ikke søge om at passe dit barn hjemme? Det kan man fra barnet er 6 måneder, og du får 7200 før skat. Kbhs kommune tilbyder denne ordning, og jeg ved at der også er flere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.