hjælp hva ville jeg få af leve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.186 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Hvis man blever alenemor med to børn på under 12 år.Hva ville man så få i boligstøtte,børnebridrag.børnetilskud og børnefamilieydelse og hva det nu hedder alt sammen hva jeg har søgt på nette forstå det nemlig ikke helt..

Skal man så stadig også betale fuld vuggestueplads osv.

Jeg er på KH som forsøger..

Jeg har set på nogle bolig men ? om de her er for dyr til mig.

Den 1 er i Slaglese den anden i Korsør.Korsør kender jeg nok fleste mennesker tro jeg...men lægen osv er i slagelse men man kan vel skift osv.

Nummer 1.Er en 4 værelse på 96 kvm i korsør.

Nummer 2. er en 4 værelse på 120 kvm i slagelse..

Nummer 3. er en 3 værelse på 95 kvm i Korsør

Husleje: Kr. 5.750,-
A/C forbrug: Kr. 1.020,-
Trappe Kr. 85,-
Ialt: Kr. 6.855,-

Indskud: Kr. 23.000,-

Husleje: Kr. 4.950,-
A/C forbrug: Kr. 1.000,-
Trappe Kr. 100,-
Ialt: Kr. 6.050,-

Indskud: Kr. 19.800,-

Husleje: Kr. 3.850,-
A/C forbrug: Kr. 1.163,-
Ialt: Kr. 5.013,-

Indskud: Kr. 15.400,-

Hved dog ikke helt med vaskeri.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Henriettemortil4 skriver:

Hvis man blever alenemor med to børn på under 12 år.Hva ville man så få i boligstøtte,børnebridrag.børnetilskud og børnefamilieydelse og hva det nu hedder alt sammen hva jeg har søgt på nette forstå det nemlig ikke helt..

Skal man så stadig også betale fuld vuggestueplads osv.

Jeg er på KH som forsøger..

Jeg har set på nogle bolig men ? om de her er for dyr til mig.

Den 1 er i Slaglese den anden i Korsør.Korsør kender jeg nok fleste mennesker tro jeg...men lægen osv er i slagelse men man kan vel skift osv.

Nummer 1.Er en 4 værelse på 96 kvm i korsør.

Nummer 2. er en 4 værelse på 120 kvm i slagelse..

Nummer 3. er en 3 værelse på 95 kvm i Korsør

Husleje: Kr. 5.750,-
A/C forbrug: Kr. 1.020,-
Trappe Kr. 85,-
Ialt: Kr. 6.855,-

Indskud: Kr. 23.000,-

Husleje: Kr. 4.950,-
A/C forbrug: Kr. 1.000,-
Trappe Kr. 100,-
Ialt: Kr. 6.050,-

Indskud: Kr. 19.800,-

Husleje: Kr. 3.850,-
A/C forbrug: Kr. 1.163,-
Ialt: Kr. 5.013,-

Indskud: Kr. 15.400,-

Hved dog ikke helt med vaskeri.

Nåå jeg ville helst have været ano men ja pyt med det så....

Jeg hved sgu snart ikke mere med mænd.....

Henriette

Anmeld

24. januar 2011

skønneunger

altså jeg er enlig med 2 børn selv og min husleje er på 5600 og det kan godt løbe rundt og ville sikkert også liiige kunne det hvis den var  på 1000 mere ca. du vil næsten 100% få fuld friplads til børnene, boligsikring er max 3000kr mener jeg og den ville du nok nærme dig med en husleje på ca 6000 kr.

af børnebidrag fra faderen får man ca 1100 pr barn om måneden. od du ville får det samme i børnepenge hver 3 måned som du gør nu men så kan du søge noget ekstra, mener det heder ekstra ordinært børnetilskud som vil være ca 3700kr for to børn.

jeg syntes helt klart bolig nr 2 lyder bedst men det er nok bare mig der gerne ville have 4 værelser og de ekstra kvm.

Anmeld

24. januar 2011

skønneunger

ups stavefejl er gratis

Anmeld

24. januar 2011

wamse

Jeg ville ikke tage den store lejlighed, for du får kun boligsikring for et bestemt antal m2 pr voksen og pr barn, og den lejlighed overskrider det. Jeg har en lejlighed på 114 til 3, og den får jeg ikke max boligsikring til.

Anmeld

24. januar 2011

Carina1977

Åhh er da ked af at høre at det ikke går godt imellem dig og din mand/kæreste

personligt ville jeg vælge den billigste lejlighed, da jeg helt klart hellere ville vælge at have et større rådighedsbeløb fremfor plads

Jeg ville mene at du kan få 100 % friplads, når du er på kontanthjælp. Derudover kan du få et ekstra + ordinært børnetilskud, som du skal søge igennem din kommune. Dem får du samtidig med de alm. børnepenge hver 3. måned. Derudover skal du jo have bidrag fra faderen, hvilket jeg mener ligger på lige knapt 1200 kr. i måneden. Økonomisk skal du nu nok kunne klare dig....det er jeg overbevist om

Anmeld

24. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ok tak piger..

jeg holde meste på bolig nummer 2..

den ligger tæt på min lille søster også nemlig +min datter som bo hos sin far..

ja jeg ville få 1193 kr gang med to= 2386 om mdr for to børn fra faren af men er der ikke nået med man få nået overi det beløb fra kommune  af og ja jeg har hørt man kan søge andet f.eks skal man vel søg de der ekstra hver 3 mdr på 3700 kr eller ligne beløb..

boligstøtten kan jeg ikke regne ud den vil ikke øvøv

lejligheden er på 96 kvm 4 værelse koster 4950 kr i reng husleje boligstøtte = ????.

pyha jeg er forvirrer elsker ham jo men et sted ville jeg gerne have mit helt eget og unden af føler jeg gør nået forkert og er lidt mor for ham også gider du lige osv osv...

Han skal dog have den ros af han er 10 gange mere mand osv ind victoria og benjamins far var på de her 3½ år  vi har været sammen nu...

hmm ja hva skal jeg gøre......

Anmeld

24. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Henriettemortil4 skriver:

Ok tak piger..

jeg holde meste på bolig nummer 2..

den ligger tæt på min lille søster også nemlig +min datter som bo hos sin far..

ja jeg ville få 1193 kr gang med to= 2386 om mdr for to børn fra faren af men er der ikke nået med man få nået overi det beløb fra kommune  af og ja jeg har hørt man kan søge andet f.eks skal man vel søg de der ekstra hver 3 mdr på 3700 kr eller ligne beløb..

boligstøtten kan jeg ikke regne ud den vil ikke øvøv

lejligheden er på 96 kvm 4 værelse koster 4950 kr i reng husleje boligstøtte = ????.

pyha jeg er forvirrer elsker ham jo men et sted ville jeg gerne have mit helt eget og unden af føler jeg gør nået forkert og er lidt mor for ham også gider du lige osv osv...

Han skal dog have den ros af han er 10 gange mere mand osv ind victoria og benjamins far var på de her 3½ år  vi har været sammen nu...

hmm ja hva skal jeg gøre......

Ja et sted endelig kun 1193 kr pr mdr for tobias fordi victoria betaler jeg jo 1193 kr til så de går jo et sted op med dem fra benjamins far af.....

Anmeld

24. januar 2011

H+S Skjolgborg.

wamse skriver:

Jeg ville ikke tage den store lejlighed, for du får kun boligsikring for et bestemt antal m2 pr voksen og pr barn, og den lejlighed overskrider det. Jeg har en lejlighed på 114 til 3, og den får jeg ikke max boligsikring til.

Hvor mange kvm er det nu man må have 1 voksen og 2 hjemmeboeden børn og 1 hver anden uge fra torsdag til mandag..???

Anmeld

24. januar 2011

Mie A

Hvor mange kvm er det nu man må have 1 voksen og 2 hjemmeboeden børn og 1 hver anden uge fra torsdag til mandag..???

3 personer kan få boligsikring op til 105 m2 - Alt derover vil blive modregnet i huslejen og gøre den mindre i beregningen end den reelt er.

Det er kun de børn, som der har folkeregisteradresse hos dig, der bliver medregnet i din boligsikring.

Jeg synes at du skal ringe til Slagelse kommune og få lavet nogle prøveberegninger - Så ved du hvad du kan regne med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.