Jer der løbetræner...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

... hvordan pokker holder I motivationen???

Jeg synes simpelthen det er så svært at komme afsted... det er koldt udenfor, bliver tidligt mørkt, plus at min form er elendig, så jeg kan ikke løbe ret langt før jeg må stoppe og gå lidt. Hvilket jeg synes er pinligt når jeg løber ude i offentligheden

Jeg er netop flyttet til en lille by hvor der ikke er noget fitnesscenter, og da jeg ikke har bil har jeg svært ved at vælge den løsning. Derfor har jeg valgt løb, men synes det er noget så kedeligt. Ellers er løb den perfekte løsning for mig, man forbrænder rimelig mange kalorier på kort tid, og jeg kan nå en løbetur inden jeg henter børn.

Vil løbe 3 gange om ugen, det har jeg holdt i 2 uger indtil nu... men det har dælme ikke været let.

Hvad gør I for at komme afsted? Vænner man sig bare til det på et tidspunkt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Kloster

Tjah hvordan kommer jeg afsted.... Hmm... Tror det er en prioriteringssag. Det er simpelthen min tid. Kvalitetstid med mig selv.

Jeg får det bare så godt af det. Jeg gør noget godt for mig selv. Både fysisk og psykisk og jeg elsker, at jeg imponere mig selv og andre. Det er jo ikke alle, der kan løbe. Ikke engang i 1 min. Det kunne jeg ikke for et år siden, men man kan træne sig op og skal holde det ved lige.

Jeg er sosu-ass på et pl.hjem og her har vi nok af tidsmangel  Men alligevel kommer jeg til tider ud at løbe, efter en lang vagt på 8½ time. Det er bare sååå dejligt at få kroppen rørt, hjernen tømt og en masse energi fyldt op.

Og ja jeg er træt og brugt efter mine løbeture, men jo mere man træner, bedre og mere opmærksom kost og alm tilvending, ja så er det en feeeed følelse at have "ondt" pga kroppen er brugt.

Jeg løber næsten kun, når jeg har tidligt fri ell fri. Men vil gerne løbe 3-4 gange om ugen. Hvis du ikke bryder dig om at løbe offentligt pga du er nødt til at gå, så bør du tænke på at folk, der er i god kondi også går, når de løber interval. Her kan man bare ikke se om de er vant til at løbe ell om de ikke kan løbe mere...

Andet forslag er, at køb dig et løbebånd hjem til. Evt brugt...

Tredje forslag er at finde en anden sport. Landevejscykling, svømning, spinning ell holdsport...

Min motivation kommer nærmest hele uger frem... Jeg ser hvilke dage, jeg har tid til at løbe på. Hvornår har jeg tidligt fri. Her skal jeg løbe. Finder mit løbetøj frem om aftenen, arbejder kort, handler hurtigt (hvis jeg skal handle) også hjem og bare ud at løbe. Er tiden lidt i pres, løber jeg bare en lille tur og evt giver den gas ell ligger interval ind. Tager gerne en distancetur ena f dagene i weekenden - udentagen den ene weekend om måneden, hvor jeg arbejder til 15.30. Der er jeg færdig!!

Håber det gav dig lidt svar...

Anmeld

23. januar 2011

piadas

Nu er jeg jo højgravid, så jeg løber ikke pt., men før jeg blev gravid løb jeg meget. Men det skal så siges, at jeg har et løbebånd hjemme i stuen. Det pynter ikke ligefrem, men det fungerer for mig! Jeg var også heldig at finde det brugt for et par år siden for kr. 4.000,- (nypris kr. 11.000,-), og det har ikke fejlet noget som helst!

En af mine begrundelser for at få løbebåndet var netop også, at jeg heller ikke er så vild med at løbe rundt ude i offentligheden. Samtidig bliver jeg altid så tørstig, skal tisse osv., og hvordan gør man lige det, når man render rundt derude?!!

Min mand arbejder også rigtig meget om aftenen. Vi har to børn i forvejen på 6 år og 9 år, så det ville heller ikke være let at komme hjemmefra om aftenen, og så er jeg sikker på, at jeg ikke ville komme afsted.

I stedet har jeg løbet om aftenen, når de er kommet i seng - og så kan jeg se tv imens. Nogle gange har den været 21, før jeg er kommet i gang, men jeg har bare haft det sådan, at jeg SKULLE løbe hver aften no matter what. Det har været motivation for mig. Selvfølgelig har der været aftener, hvor jeg ikke har været hjemme, men jeg har haft det sådan, at der ingen undskyldninger var. Jeg HAR prøvet det der med at komme ind i en dårlig stime, og med det samme er det gået galt, for springer man først én aften over, er det nemt liiige at tage den næste med!

Jeg løber ikke specielt hurtigt eller langt, men jeg tror på, at det er bedre at løbe lidt hver dag i stedet. Da det var på sit højeste, løb jeg vel 5 km. 5 gange om ugen.

Jeg ved ikke, om du kan bruge mit svar til noget, men altså det bedste er vel at aftale nogle bestemte dage, hvor du bare SKAL løbe og ikke finde på undskyldninger!

Anmeld

27. januar 2011

StineW

Rikke skriver:

... hvordan pokker holder I motivationen???

Jeg synes simpelthen det er så svært at komme afsted... det er koldt udenfor, bliver tidligt mørkt, plus at min form er elendig, så jeg kan ikke løbe ret langt før jeg må stoppe og gå lidt. Hvilket jeg synes er pinligt når jeg løber ude i offentligheden

Jeg er netop flyttet til en lille by hvor der ikke er noget fitnesscenter, og da jeg ikke har bil har jeg svært ved at vælge den løsning. Derfor har jeg valgt løb, men synes det er noget så kedeligt. Ellers er løb den perfekte løsning for mig, man forbrænder rimelig mange kalorier på kort tid, og jeg kan nå en løbetur inden jeg henter børn.

Vil løbe 3 gange om ugen, det har jeg holdt i 2 uger indtil nu... men det har dælme ikke været let.

Hvad gør I for at komme afsted? Vænner man sig bare til det på et tidspunkt?

Hej Rikke.

Altså lige pt løber jeg ingen steder pga bækkenløsning : ( men indtil 12+3 ( da mit bækken begyndte at gøre ondt ) løb jeg en del og jeg fortsætter selvfølgelig hurtigst muligt efter jeg har født ( er i dag 30 + 4 )

For at holde motivationen er det vigitgt at du hurtigt kommer i god kondition. Det er som du selv skriver, ikke sjovt når man skal gå, tungen hænger ud af halsen og man er ved at brække lungerne op.

Da jeg startede med at løbe, havde jeg først svømmet i nogle måneder inden. dette gav en god grundkondi, og jeg kunner derfor løbe 3 km i et hug på den første tur. Ingen pusten eller stønnen, bare sved og en dejlig følelse : )

Følelsen af at " nu kører det bare og det her er FEDT " den skal nok komme. Men gu er det hårdt i starten.

I denne vinter har jeg gjort det at jeg har købt en crosstrainer, og jeg kan faktisk bruge den 10 - 15 min om dagen til trods for mit bækken. Den giver muller og holder da lidt af kondien ved lige. Den fortsætter jeg så med efter jeg har født, mens jeg stille bygger løbeturene på. Det går fsktisk ret hurtigt.

Da jeg begyndte at løbe, kom jeg faktisk op at løbe 10 km ad gangen efter 3 mdrs træning ( først 3 x ugen til sidst 5 x ugen ) og en distance på 30 - 40 km pr uge. Så ryger der nogle kilo skal jeg hilse og sige : )

Held og lykke med projektet. Får du brug for opbakning eller et los i din popo, så skriver du bare.

Knus Stine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.