Nu er jeg jo højgravid, så jeg løber ikke pt., men før jeg blev gravid løb jeg meget. Men det skal så siges, at jeg har et løbebånd hjemme i stuen. Det pynter ikke ligefrem, men det fungerer for mig! Jeg var også heldig at finde det brugt for et par år siden for kr. 4.000,- (nypris kr. 11.000,-), og det har ikke fejlet noget som helst!
En af mine begrundelser for at få løbebåndet var netop også, at jeg heller ikke er så vild med at løbe rundt ude i offentligheden. Samtidig bliver jeg altid så tørstig, skal tisse osv., og hvordan gør man lige det, når man render rundt derude?!!
Min mand arbejder også rigtig meget om aftenen. Vi har to børn i forvejen på 6 år og 9 år, så det ville heller ikke være let at komme hjemmefra om aftenen, og så er jeg sikker på, at jeg ikke ville komme afsted.
I stedet har jeg løbet om aftenen, når de er kommet i seng - og så kan jeg se tv imens
. Nogle gange har den været 21, før jeg er kommet i gang, men jeg har bare haft det sådan, at jeg SKULLE løbe hver aften no matter what. Det har været motivation for mig. Selvfølgelig har der været aftener, hvor jeg ikke har været hjemme, men jeg har haft det sådan, at der ingen undskyldninger var. Jeg HAR prøvet det der med at komme ind i en dårlig stime, og med det samme er det gået galt, for springer man først én aften over, er det nemt liiige at tage den næste med!
Jeg løber ikke specielt hurtigt eller langt, men jeg tror på, at det er bedre at løbe lidt hver dag i stedet. Da det var på sit højeste, løb jeg vel 5 km. 5 gange om ugen.
Jeg ved ikke, om du kan bruge mit svar til noget, men altså det bedste er vel at aftale nogle bestemte dage, hvor du bare SKAL løbe og ikke finde på undskyldninger!