Amning og p-piller og andre spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Anonym trådstarter

Har lige en masse spørgsmål. Hvordan er det lige når man har født? Må man tage p-piller mens man ammer, altså findes der nogle p-piller som man må tage under amning eller hvordan er det? Hvor hurtigt efter en fødsel med bristninger kan man have sex? Og hvordan er det og gå på toilet efter og være blevet syet? Skal en baby smøres ind i diverse creme og olier hverdag? Min mor mener at det ikke er nødvendigt og vende en baby til alle mulige creme osv og at når den er nyfødt har den alligevel en masse baby fedt som er nok for den men at man kan smøre den ind i mad olie og det skulle være godt? Er det rigtigt eller skal man have alle de cremer og olier til den hverdag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Bom

Anonym skriver:

Har lige en masse spørgsmål. Hvordan er det lige når man har født? Må man tage p-piller mens man ammer, altså findes der nogle p-piller som man må tage under amning eller hvordan er det? Hvor hurtigt efter en fødsel med bristninger kan man have sex? Og hvordan er det og gå på toilet efter og være blevet syet? Skal en baby smøres ind i diverse creme og olier hverdag? Min mor mener at det ikke er nødvendigt og vende en baby til alle mulige creme osv og at når den er nyfødt har den alligevel en masse baby fedt som er nok for den men at man kan smøre den ind i mad olie og det skulle være godt? Er det rigtigt eller skal man have alle de cremer og olier til den hverdag?

P-piller kan hæmme amning, men Mini Piller må man godt tage, spørg din læge tilråds, eller kan du få en spiral..

Det med bristninger og toiletbesøg osv kan jeg desværre ikke svare på, da jeg fik min datter ved akut kejsersnit..

Din mor har ret, div cremer og olier er ikke nødvendige.. Min datter er 8 mdr, og er kun blevet smurt ind i crem to gange, og det var efter svømning hvor hun fik lidt tør hud.. Hun har hellere ikke sæbe i vandet..

Håber det var svar nok.

Anmeld

23. januar 2011

LRJ

Anonym skriver:

som tulle mus skriver er det minipiller du må tage  

du kan have sex ligeså snart du er klar til det, men husk kondom indtil efter 8 ugers undersøgelsen

Jeg Græd hver gang jeg var i bad, og toilet efter eg var blevet syet så ondt gjorde det ved mig og havde bare en lille hudskrabning som var blevet syet. 

og nej en baby behøves ikk smøres ind i alt muligt, men det er op til dig jo  

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Er minipiller det samme som p-piller? Og hvad er 8 ugers undersøgelse? Kan det også passe at man ikke skal bruge sæbe og shampoo når den er i bad? Og indtil hvornår? :s

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Er minipiller det samme som p-piller? Og hvad er 8 ugers undersøgelse? Kan det også passe at man ikke skal bruge sæbe og shampoo når den er i bad? Og indtil hvornår? :s

Mht minipiller så spørg lægen... Efter 5 uger skal baby undersøges og efter 8 uger skal du undersøges bl.a også en gynækologisk undersøgelse... Indtil da skal man bruge kondom for ikke at overføre bakterier til livmoderen... Og nej det er ikke godt for baby at bruge sæbe eller shampoo... Måske når de er 1år og har fået mad i håret...

Anmeld

24. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du skal være opmærksom på, at hvis du starter på p-piller inden, at du har fået din mens igen - kan du fremprovokere den.

Som de andre skriver er det ikke nødvendigt, at bruge cremer og shampo indtil de begynder, at få mad i håret

Jeg blev klippet begge gang og jeg var da lidt øm forneden, men det gik hurtigt væk. Jeg havde slet ikke lyst til sex før efter 8 ugers undersøgelsen, da jeg gerne ville være sikker på, at alt var som det skulle være dernede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.