Veninde der overvejer abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Nenus

Hej baby piger!

Jeg står i et lille problem.. En gammel veninde fik at vide i sidste uge, at hun er gravid - og det var hun egentlig glad for, fordi hun har pcos, og ikke havde regnet med at det kunne ske for hende. Men... Hendes kærestes første bemærkning var bare - abort!.. De har også kun været sammen i 2 måneder, og forstår da godt hvis han er chokeret, men hallo! Det er jo for fanden ikke kun hans beslutning.. Hun er rigtig rundt på gulvet nu, og søger egentlig lidt hjælp..

Kan i give nogle gode råd, som jeg kan give videre til hende? For jeg har virkelig så ondt af hende, og synes for alt i verden at hun skal undgå den dumme abort!

Håber i kan hjælpe mig(og hende)!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

sandratobias

@nn@ skriver:

Hej baby piger!

Jeg står i et lille problem.. En gammel veninde fik at vide i sidste uge, at hun er gravid - og det var hun egentlig glad for, fordi hun har pcos, og ikke havde regnet med at det kunne ske for hende. Men... Hendes kærestes første bemærkning var bare - abort!.. De har også kun været sammen i 2 måneder, og forstår da godt hvis han er chokeret, men hallo! Det er jo for fanden ikke kun hans beslutning.. Hun er rigtig rundt på gulvet nu, og søger egentlig lidt hjælp..

Kan i give nogle gode råd, som jeg kan give videre til hende? For jeg har virkelig så ondt af hende, og synes for alt i verden at hun skal undgå den dumme abort!

Zyz sku den er lidt svær... Men et eller andet zyz hvis han kan dyrke sex uden og beskytte sig ved han jo vel oz hva der kan risikere at komme ud af det... 

Vil sku næsten sige hun ska følge sit hjerte, og tage hendes egen beslutning... 

Sandra - uge 35+0... 

Anmeld

23. januar 2011

Nenus

sandratobias skriver:

Zyz sku den er lidt svær... Men et eller andet zyz hvis han kan dyrke sex uden og beskytte sig ved han jo vel oz hva der kan risikere at komme ud af det... 

Vil sku næsten sige hun ska følge sit hjerte, og tage hendes egen beslutning... 

Sandra - uge 35+0... 

Ja, men det er også svært at træffe sin helt egen beslutning, når kæresten er fysisk dårlig over beskeden, og her, næsten en uge efter stadig kaster op og har det virkelig dårligt med det.. - Men du har fuldstændig ret!

Anmeld

23. januar 2011

Sofia

@nn@ skriver:

Hej baby piger!

Det er ikke kun hans beslutning, men heller ikke kun hendes, så håber de kan nå til enighed. Jeg synes ikke barnet er tjent med at komme til verden uden faderen ønsker det, alle børn bør være ønskebørn. Ved desværre ikke hvad du kan råde hende til, men de må snakke rigtig meget sammen om det, og prøve at finde en fælles løsning

Anmeld

23. januar 2011

helora

Hmm. Hun skal jo nok forberede sig på at blive alenemor, hvis hun vælger at beholde barnet. Når han reagerer sådan på tanken om at blive far nu, så ændrer han nok ikke mening lige med det samme.

Jeg er godt klar over, at man er to til at lave en baby, men nu kender vi jo ikke til om det var et hændeligt uheld (dårlig prævention) eller ren og skær dumhed.

Uanset hvad synes jeg altid, at det er lidt egoistisk at vælge at sætte et barn i verden, som i den grad ikke er ønsket fra farens side. Både i forhold til barnet, men også faren, som for resten af livet bliver påduttet noget han i den grad ikke ønsker.

Men det er bare min holdning. Håber din veninde og kæresten finder den bedste løsning

Anmeld

23. januar 2011

klmf

Hvor gammel er hun? Har hun et liv, hvor et barn vil pase godt ind? (Styr på økonomien, gode boligforhold eller mulighed for det, et godt netværk osv.osv.)

Aborten kan ikke gøres om, men det kan barnet på den anden side heller ikke. Hun må indstille sig på risikoen for, at faren holder ved sin oprindelige indstilling og at hun så nok bliver enlig mor uden det store engagement fra hans side. Jeg synes det var/er hårdt at blive mor og jeg har en kæreste, der går op i farrollen med liv og sjæl, så tør SLET ikke tænke på hvor hårdt må være/kan være alene! Hun skal jo være klar på at få et barn, hvor det kun er den ene part, der ønsker det, med det der kan følge med af problemstillinger.

Den er svær....

Anmeld

23. januar 2011

Kløver

@nn@ skriver:

Hej baby piger!

Den er rigtig svær, men hun skal ihvertfald overveje det grundigt, i forvejen kan det jo være meget svært med pcos, og får man abort, kan det jo gøre det sværere. Men synes da hun skal tænke meget over dte, og snakke det grundigt igennem med hendes kæreste, så de sammen kan finde ud af, hvad de kan gøre, og overveje de forskellige scenarier, hvad hvis hun beholder og han går, kan hun klare det alene, kan de klare det sammen, vil ta et sats, evt bo hver for sig eller flytte sammen osv.

Jeg håber hun finder den bedste løsning for hende, og kan godt forstå hvis hun ikke ønsker abort

Anmeld

23. januar 2011

SSL

@nn@ skriver:

Hej baby piger!

Men det er jo heller ikke kun hendes!! Jeg synes mange mødre misforstår at det KUN er deres beslutning.. Hvis faren ikke ønsker barnet, skal barnet jo også leve med nogle svigt.. Nu vil jeg ikke lyde eller være for dømmende, da jeg ikke kender situatuationen mht. deres brug af prævention.. Men synes også hun skal overveje om hun vil være alene mor, og hvis hun er blevet gravid efter to måneder, og de ellers har et dejligt forhold, så bliver hun det jo nok igen, måske med samme mand - men en dag, hvor de har et fælles ønske

Held og lykke, og jeg mener man tager beslutningen i fællesskab! Og ikke hvad man selv vil, det er nu meget egoistisk synes jeg..

Anmeld

23. januar 2011

NilleG

Har selv stået i smme situation og min læge sagde at det jo kun var mit valg... Anede ikke hvad jeg skulle gøre og ham jeg var sammen med sagde først nej men så bagefter jo jo skal nok være der hvis du vælger at få det... Meeen når de ikke ønsker det vil de nok ikke være der på samme måde, så efter grundig overvejelse valgte jeg at få en abort, det gjorde ondt men alternativet var at højest sandsynligt blive enlig mor og er ikke lige noget jeg har lyst til.. Tænkte på det flere år efter men den dag idag er jeg rigitg glad for jeg gjorde det og kan få et barn hvor vi begge ønsker det!!     Hun er gravid nu og skal nok også blive det en anden gang igen!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.