Billeder fra hjemmefødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2011

Marco2

Lise skriver:

Tak for kigget

Var det Falckmændene der tog imod, tog imod moderkagen, klippede navlestreng? Kan de sådan noget? Og var du efterfølgende på hospitalet og blive kigget på af jordemoder???

Hej Lise.

Falckmændene tog kun imod bettefisen. T klippede navlestrengen og moderkagen fødte jeg først da JM var kommet en halv time senere.

Jeg måtte selv vælge om jeg ville med ambulancen ud på Skejby eller om JM skulle komme ud til os. Og da alt var gået fint havde vi ikke lyst til at skulle på Skejby for et par timer og så skulle til at pakke den nyfødte i bilen og hjem igen. Så JM kom hjem til os og målte/vejede bettefisen, tjekkede at jeg ikke var bristet, gav k-vitamin, og tjekkede at den lille var sund og rask.

Så alt foregik hjemme. Første gang vi var på Skejby var 3 dage efter til hælprøve og hørescreening.

Så da JM var gået tændte T en masse stearinlys og satte noget godt musik på og så sad vi der i sofaen og var en familie på 4 - eller 5 for Marco er jo også medlem af familien 

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2011

Marco2

Kaufie skriver:

Tak for kigget - og hvor er det altså vildt sådan at føde der på sofaen..... Hvordan har T det med at have været fødselshjælper?? Han må da have haft en lidt mere aktiv rolle end normalt....

Jamen han har det fint. Han synes vi var seje 

Han havde en JM i telefonen fra jeg kunne mærke hende på vej ud. Og så skulle han selvfølgelig hjælpe mig mine bukser af. Og lige finde et par håndklæder til sofaen. Men det var nu ikke vildt svineri. Der står noteret at jeg kun har mistet 150 ml blod så det er jo meget minimalt hvad det har blødt. Da håndklæderne blev smidt til vask kunne man slet ikke se at jeg lige havde født her.

Og så klippede den stolte fader navlestrengen, som mange gør ved almindelige fødsler. 

Men han var ret cool under hele forløbet.

AG

Anmeld

25. januar 2011

Monica

Du er forvild... Jeg vil oss se...

Anmeld

25. januar 2011

ivfmarie

ja tak!!

Anmeld

26. januar 2011

Nadi

Jeg er også ved at dø af nysgerrighed, vil også se

Anmeld

26. januar 2011

Susan1978

Ag, jeg vil også rigtig gerne se

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.