Søvn og nyfødt spm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Marco2

ALtså jeg begynder da næsten at blive helt bekymret for den bette.

Nøj hvor hun sover og sover og sover. Det er virkelig minimalt hvad hun er vågen i løbet af en dag.

Hun tisser og kommer jævnligt af med det der gule "modermælksblar" i bleen, så tænker at hun vel får nok mad. Men jeg er slet slet ikke i nærheden af at amme hver 2.-3. time. Overhovedet. Og hun græder ikke eller noget. Hun sover bare. Stort set hele tiden. Og har ellers sagt til mig selv at jeg ikke igen, som ved Emily vil ind i det hysteri der var med at hun lå under gennemsnitskurven og alt det der, men kan alligevel mærke at usikkerheden OM hun nu får NOK, ligger og trykker i baghovedet. For sover hun nu så meget fordi hun IKKE får mad nok?

Arggghhh … de bekymringer …

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

sbs78

Jeg tror ikke du skal bekymmere  dig, men jeg kan godt selv huske det, for nogle mdr siden Ida sov og sov også meget lige i starten. Nyd du det bare

Anmeld

23. januar 2011

Siber

altså Astrid sov og sov og sov også!

Det var kun på hospitaltet at jeg skulle vække hende pga gulsot, men da vi kom hjem, var alt fint, og jeg lod hende sove og sove og sove.

Nu er hun 3 mdr og sov og sov, stadigvæk. Hun kan være vågen max 1 time, så skal hun sove igen. Om aftenen er hun vågen lidt længere!

Jeg ville også sige nyd det

Knus Siber

Anmeld

23. januar 2011

Kaufie

Naja sover også meget - men spiser stort set hele aftenen... Fra vi står op ved 7 tiden er hun kun lige vågen for at spise og få tøj på, så sover hun igen til kl 10 ca, får mad og sover igen til 12. Derefter forsøger jeg at holde hende vågen til William skal hentes, så hun kan sove ca 14.30-16. Så holder vi igen lidt vågen, så hun kan sove mens vi spiser. Men jeg kender godt det med at tro man er lidt mere cool 2. Gang.... Det holder ikke her :-)

Anmeld

23. januar 2011

linemus

Sofie sov også riiiigtig meget i starten. Vi var helt oppe på 9 timer i træk en nat - det vil sige HELT uden spisepauser. Og en nat på 7 timer i træk var meget normalt, men det gik lige så stille over. Samtidig sov hun også godt om dagen, så det var ikke let for andre at få hende at se

Så jeg synes ikke, du skal være bekymret.

- Line

Anmeld

24. januar 2011

Lise

Altså, de sover jo helt vildt meget de første par uger... Så hvis hun spiser godt, så synes jeg ikke du skal bryde din hjerne med det...

Og når det så er sagt, må jeg jo også sige at du alligevel skal være opmærksom. Casper var jo et herligt barn der sov de første måneder væk. Det var skønt. Men de viste sig jo desværre efter et par måneder at han spiste alt for lidt, og sov pga mangel på energi. Og det har været en kamp at få ham op i vægt...

Der er sikkert ingen problemer med lillesøster (er det mig der er gået glip af noget, eller har du stadig ikke fortalt hvad hun hedder), men nu du spørger synes jeg at jeg bør fortælle om mine erfaringer.. Vil da også lige nævne så at Simon sov og sov og sov de første uger, og han havde bestemt ikke problemer med at tage på

Anmeld

8. februar 2011

Marco2

Tak for svar. Og hun sover og sover stadig. SP'en sagde at vi sandsynligvis ville mærke en markant ændring omkring terminstidspunktet … men der er absolut intet sket. Hun knokkel sover. Hun vågner næsten ikke engang for at spise. Åbner ihvertfald ikke øjnene ret meget. Men hun havde taget 350 gr på sidst SP var her, så må jo gå ud fra at hun får nok føde … Men synes altså stadig det er mærkeligt at hun sover SÅ meget. Og ja, jeg bliver sgu urolig og læser og læser alt hvad jeg kan finde på nettet om det. Men det bliver jeg ikke klogere af 

Men jeg må jo tro på at det er helt normalt som I skriver. 

AG - en bekymret mor

Anmeld

8. februar 2011

Siber

Marco2 skriver:

Tak for svar. Og hun sover og sover stadig. SP'en sagde at vi sandsynligvis ville mærke en markant ændring omkring terminstidspunktet … men der er absolut intet sket. Hun knokkel sover. Hun vågner næsten ikke engang for at spise. Åbner ihvertfald ikke øjnene ret meget. Men hun havde taget 350 gr på sidst SP var her, så må jo gå ud fra at hun får nok føde … Men synes altså stadig det er mærkeligt at hun sover SÅ meget. Og ja, jeg bliver sgu urolig og læser og læser alt hvad jeg kan finde på nettet om det. Men det bliver jeg ikke klogere af 

Men jeg må jo tro på at det er helt normalt som I skriver. 

AG - en bekymret mor

Da Astrid var omkring 3 mdr altså for 2 uger siden ca, begyndte hun at være mere vågen!

Så nyd det!

Så længe hun tager på, og hun ikke er vendt om på dag og nat, ja så nyd det!!!

Har I fundet et navn?

Knus Siber

Anmeld

8. februar 2011

linemus

Det tog altså også Sofie nogle måneder, før hun var mere vågen uden at det lige stod på bleskiftning eller amning. Hun havde åbne nysgerrige øjne og spiste godt når hun var vågen, hvilket bestemt heller ikke var 2.-3. time.

Jeg ville ønske, jeg kunne skrive noget, der kunne gøre dig rolig og nyde den lille smukkert. Jeg trøstede mig selv ved at have kontakt med hende, når hun kort var vågen og ellers virkede tilpas.

Knus Line

Anmeld

24. marts 2011

TTM

Hvordan går det med hende??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.