cyklus, ægløsning o.s.v..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.690 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

Anonym trådstarter

Hjælp mig med at få styr på dette!! Håber i gider svare selvom jeg er anonym.

Jeg havde ubeskyttet sex natten til lørdag, rigtig rigtig dumt men.. 

Jeg havde sidste mensturations første dag den 1 januar, og 2 dage frem altså varer min menstruation 5 dage ca. Min cyklus er ca 26 dage fra sidste menstuations dag til næste.. 

Men jeg kan ikke læse mig frem til om jeg kan blive gravid alligevel?? Jeg kan vel ikke blive gravid udenfor ægløsning, og jeg kan vel slet ikke have haft ægløsning på det her tidspunkt? 

Håber nogle kan svare mig på det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

Maalene

Anonym skriver:

Hjælp mig med at få styr på dette!! Håber i gider svare selvom jeg er anonym.

Jeg havde ubeskyttet sex natten til lørdag, rigtig rigtig dumt men.. 

Jeg havde sidste mensturations første dag den 1 januar, og 2 dage frem altså varer min menstruation 5 dage ca. Min cyklus er ca 26 dage fra sidste menstuations dag til næste.. 

Men jeg kan ikke læse mig frem til om jeg kan blive gravid alligevel?? Jeg kan vel ikke blive gravid udenfor ægløsning, og jeg kan vel slet ikke have haft ægløsning på det her tidspunkt? 

Håber nogle kan svare mig på det. 

Umiddelbart tror jeg ikke, at du behøver være nervøs, da man oftest har ÆL 14 dage efter 1. dag i ens menstruation, så du skulle have haft ÆL omkring den. 14./15. januar, MEN...

Det kan sagtens være forskelligt fra person til person, nogle har tidligere ÆL og andre har senere ÆL, så der er en lille chance for du alligevel kan være blevet gravid...

Ved ikke om det er for sent med en fortrydelsespille, for så vil jeg anbefale det, hvis du ikke ønsker en graviditet, i stedet for at vente, og hvis du så er gravid skal igennem en abort... Tror det ville være MEGET rarere, at nuppe en fortrydelsespille frem for at skulle træffe det værst tænkelige valg...

Held og lykke med det hele

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Maalene skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke, at du behøver være nervøs, da man oftest har ÆL 14 dage efter 1. dag i ens menstruation, så du skulle have haft ÆL omkring den. 14./15. januar, MEN...

Det kan sagtens være forskelligt fra person til person, nogle har tidligere ÆL og andre har senere ÆL, så der er en lille chance for du alligevel kan være blevet gravid...

Ved ikke om det er for sent med en fortrydelsespille, for så vil jeg anbefale det, hvis du ikke ønsker en graviditet, i stedet for at vente, og hvis du så er gravid skal igennem en abort... Tror det ville være MEGET rarere, at nuppe en fortrydelsespille frem for at skulle træffe det værst tænkelige valg...

Held og lykke med det hele

Tak for dit svar, det var også det jeg havde regnet mig frem til.. skulle bare lige være sikker.

Ja, det ville klart være at fortrække altså en fortrydelses pille.. Problemet er bare jeg ikke kan få fat i sådan en.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

hvor mange dage siger man ægløsningen varer?

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

hvor mange dage siger man ægløsningen varer?

ÆL varer 12-24 timer. Man kan sagtens blive gravid, når man har ubeskyttet sex flere dage før ÆL, da sæd sagtens kan overleve op til 4 dage i livmoderen.

Man har ÆL 14 FØR næste mens 1. dag og ikke 14 dage EFTER mens 1. dag.

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

ÆL varer 12-24 timer. Man kan sagtens blive gravid, når man har ubeskyttet sex flere dage før ÆL, da sæd sagtens kan overleve op til 4 dage i livmoderen.

Man har ÆL 14 FØR næste mens 1. dag og ikke 14 dage EFTER mens 1. dag.

så det vil sige jeg ikke har ramt ægløsningen vel??  

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

så det vil sige jeg ikke har ramt ægløsningen vel??  

Hvornår regner du med at få din næste mens?

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Hvornår regner du med at få din næste mens?

syntes det svinger en smule, men efter hvad jeg har regnet ud skulle det være den 31, men den kan sagtens komme en uge senere.. Man kan jo aldrig regne med kroppen.

Anmeld

23. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

syntes det svinger en smule, men efter hvad jeg har regnet ud skulle det være den 31, men den kan sagtens komme en uge senere.. Man kan jo aldrig regne med kroppen.

Ok, men hvis det svinger med din cyklus, kan du jo heller ikke være helt sikker på, hvornår din ÆL finder sted..

Anmeld

23. januar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Ok, men hvis det svinger med din cyklus, kan du jo heller ikke være helt sikker på, hvornår din ÆL finder sted..

nej okay, så blev jeg så meget klogere.. Tak for din tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.