? til jer der har født alm OG fået pks.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.898 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. januar 2011

wiebking

Ja jeg har tænkt lidt... Nu har jeg jo født 2 børn på naturlig vis.. og denne gang skal jeg have pks... hvilket jeg glæder mig til...

Har tænkt lidt på energi niveuet....

Det er jo ingen hemmelighed, at føde normalt tager ens energi og man er træt og udmattet bagefter..

Men hvordan har i oplevet jeres energi niveu efter et pks??

Ved godt man selvf ikke springer rundt på grund af sået, men sådan mere krops/mental messigt...Har i været friske/fulde af energi og overskud til baby eller har i følt jer lige så udmattet som havde det været en normal fødsel???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

ChatH

wiebking skriver:

Ja jeg har tænkt lidt... Nu har jeg jo født 2 børn på naturlig vis.. og denne gang skal jeg have pks... hvilket jeg glæder mig til...

Det er jo ingen hemmelighed, at føde normalt tager ens energi og man er træt og udmattet bagefter..

Ved godt man selvf ikke springer rundt på grund af sået, men sådan mere krops/mental messigt...Har i været friske/fulde af energi og overskud til baby eller har i følt jer lige så udmattet som havde det været en normal fødsel???

Jeg røg i fuld narkose fordi de bedøvede mig forkert, så var total groggy bagefter men da jeg først vågnede op var jeg mentalt frisk i forhold til den normale fødsel, men fysisk syntes jeg det var hårdere. man er rigtig øm og det tager noget tid før ens krop er normal igen plus man ikke må løfte ret meget de første uger

Anmeld

23. januar 2011

wiebking

Ja tror gerne på, at narkosen har gjort dig groggy og er også klar over at man er meget øm i såret og ikke springer rundt....

Men kroppen har jo ikke været på arbejde, på samme måde som ved en alm fødsel, så tænker bare at kroppen og hovedet har mere overskud og er mere frisk ( tænk bort fra såret)....

Anmeld

23. januar 2011

tinasmor

Har ikke selv prøvet kejsersnit. Men min søster har fået det to gange. Hun kunne ikke rigtig bevæge sig så meget de første 3 uger efter fødslen, derefter gik det hurtig fremad.

Held og lykke med det.

Anmeld

23. januar 2011

3rollinger

Jeg har faaet kejsersnit under fuld narkose, derefter almindelige foedsel og sidst kejsersnit  med epidural. 

Sidste kejsersnit var planlagt, saa derfor var jeg fuldt udhvilet da jeg fik det og lavede jo ikke andet under foedslen end at ligge og foelge lidt med i det hele. Saa efterfoelgende var jeg almindelig frisk, men selvfoelgelig med selve kejsersnittet der haemmer en. Men jeg var da oppe og passe min datter allerede dagen efter. I et meget langsomt tempo, men jeg klarede det hele. 14 dage efter foedsel flyttede vi og jeg satte alt paa plads.

Efter den alm foedsel var jeg ualmindelig traet, men jeg havde heller ikke sovet i to naetter og min soen ville ikke bare sove da han foerst kom ud. Men da jeg foerst havde faaet sovet, samtidig med ham da han foerst fandt ud af hvad han var kommet ud til, saa synes jeg egentlig jeg var ret frisk.  Og noget nemmere at komme ud og op af sengen.

Efter foerste kejsersnit var jeg ogsaa groggy lige efter opvaagning men det gik hurtig over. Med saadan et mirakel ved min side skulle det nydes, udforskes og studeres meget grundigt. Var ogsaa den gang oppe allerede dagen efter, men dengang kunne min mand vaere hos mig, saa jeg skulle ikke ud af sengen saa meget.

Alle 3 lige store oplevelser uafhaengig af hvordan boernene saa kom til verden

Anmeld

23. januar 2011

Maja88

taber man sig egentlig lige så meget ved et kejsersnit som ved en normal fødsel?

Anmeld

23. januar 2011

SussieThyssen

wiebking skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt..og det har naturligvis også noget at gøre med ens indstilling til et PKS og hvor let det går under selve indgrebet.

For mit vedkommende fik jeg PKS, da jeg skulle have den sidste..og nøøøøj hvor var det skønt.
For det første så var det en kæmpe lettelse at få lov til at få det, især fordi jeg altid har hadet at føde selv, og også fordi jeg bare vidste, at han var for stor.
Bagefter kom de også og bukkede pænt og sagde undskyld, jeg ville aldrig have kunne føde ham selv, for de måtte akut-opsprætte mig yderligere 10 cm for overhovedet at få ham ud igennem maven på mig.
Jeg var i fuld narkose, og det var bare så dejligt, at kunne lægge sig ned og sove igennem det hele.
Ca 3,5 til 4 timer efter var jeg oppe ved overfladen igen og fik min søn i mine arme, og samme eftermiddag futtede jeg rundt og havde det glimrende.
Selvfølgelig var jeg øm de underligste steder, over de næste par dage fik jeg store tommelfingermærker rundt om på min mave og i siderne, fordi de havde måttet tage så hårdt fat for at få ham ud, men ellers var der ingenting i vejen.
Og det var intet i forhold til en fødsel.
Nu var jeg også så heldig at jeg blev lukket med laser, så jeg havde kun et ar og ingen sår.
Morfin fik jeg kun de første 2 gange, så ville jeg ikke havde det stads mere, dels kunne jeg ikke have den gigasprøjte de jog ind i min lårmuskel, og dels kunne jeg ikke lide virkningen, der gjorde mig skør i bolden, så jeg klarede mig på Panodil.
Så alt i alt...super oplevelse, som jeg aldrig har fortrudt et eneste sekund

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. januar 2011

Maja88

prøver lige igen....

taber man sig lige så meget på en gang som man ville gøre ved en normal fødsel

Anmeld

23. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

prøver lige igen....

taber man sig lige så meget på en gang som man ville gøre ved en normal fødsel

taber sig?

efter 4 dage efter mit pks havde jeg "tabt" 10kg... men det er meget forskelligt også hvor meget vand man har i kroppen osv...

Anmeld

23. januar 2011

Maja88

Ni-ko-li-ne skriver:

taber sig?

efter 4 dage efter mit pks havde jeg "tabt" 10kg... men det er meget forskelligt også hvor meget vand man har i kroppen osv...

ja men er fordi jeg tit synes man hører om folk som faktisk dagen efter sin fødsel har tabt sig fra alt fra 5-12kg .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.