Ska jeg gøre noget mere aktivt mht. kravle/mobilitet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Snuffler25

Hej piger,

Ja 1. gangs mødre har jo så traaavlt.. jeg ved det godt, men kan ik lade være med at spørge

Nicolaj fylder 9 mdr. imorgen - han kan sidde, men kommer ingen vegne medmindre han ruller rundt på gulvet og gør han også, fra ryg til mave og omvendt.. - men han kravler, møver eller gumber ingen vegne..

Bør jeg træne mere med ham? Jeg prøver at holde bag hans fødder så han ka skubbe, men han skubber sig som regel bare om på ryggen..

Han er den eneste i mødregruppen som ik kommer nogen vegne af sig selv nu..

Noget jeg bør være obs på/ bekymret over?  Ska jeg skubbe mere på mon?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Hasselnødden

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

Ja 1. gangs mødre har jo så traaavlt.. jeg ved det godt, men kan ik lade være med at spørge

Nicolaj fylder 9 mdr. imorgen - han kan sidde, men kommer ingen vegne medmindre han ruller rundt på gulvet og gør han også, fra ryg til mave og omvendt.. - men han kravler, møver eller gumber ingen vegne..

Bør jeg træne mere med ham? Jeg prøver at holde bag hans fødder så han ka skubbe, men han skubber sig som regel bare om på ryggen..

Jeg ville personligt tage den med ro, hvert barn har deres egen rytme - han skal nok lære det, når han selv vil. Det kommer - også selvom alle de andre i mødregruppen kommer rundt

Hastværk er lastværk

Og ellers så tag en snak med din sp, hun kan også observere dit barn - eller har observeret - og var der noget, der bekymrede hende ved dit barn, så ville hun have pointeret det for dig  så er du yderligere i tvivl, så spørg hende - hun er altid tilgængelig

Anmeld

22. januar 2011

Cris

Du kan hygge hjælpe ham, men ikke så målrettet, for det kan blive til for meget. Han skal nok nå der, når han er klar. Og desuden er meget nemmere at passe et barn, som ikke kan flytte sig så meget   Min den store kunne møve sig da han var ca 10 måneder og han begyndte at kravle rigtigt, da han var 11 måneder Den lille begyndte han at møve sig da han var 11 måneder og begyndte at kravle rigtigt da han godt fyldte 12 måneder! Og så regner de ca. 3 måneder efter de begynder at kravle, at de kan så begynde at gå. Jeg træner ikke med dem, self leger jeg med ham lidt en gang i mellem, men jeg vil slet ikke prøve at gør noget, som det er måske for tidligt for ham. Og faktisk er jeg glad, at de kravler så længe som muligt, for det er meget godt for hjernen. Han elsker hans gåvognen og en gang i mellem gemmer jeg den væk, så han kravler noget mere. Jeg vil give ham mere tid, for det er ikke alle der starter i den alder. Og heldigvis betyder heller ikke, at de er mindre klogere end de andre

Anmeld

22. januar 2011

B&J

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

jeg tror børn gør tinngen i deres egen tempo... men man kan også træne dem men tænker på tror du ikke din sp har nogle gode råd til dig

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Snuffler25 skriver:

Hej piger,

Jeg synes bare du skal lade ham tage tingene i sit eget tempo. Drenge er ofte lidt længere om det end piger også. Min datter var 9 mdr. inden hun kravlede og det gjorde mig ikke spor Bare nyd, at han endnu ikke kan komme rundt og dermed pille i alting

Anmeld

23. januar 2011

Betteisen

Først og fremmest er der jo forskel på børn... nogle børn kommer aldrig til at kravle før de kan gå.

Det jeg ville gøre var, at lokke ham med lidt spændende legetøj som lige nøjagtig er uden for hans rækkevidde. Jeg har ikke decideret trænet nogle af mine piger, men de har begge været tidlige til, at komme fremad. Den mindste der lige er fyldt 7 mdr. møver allerede meget rundt og har stået og rokket på alle fire i over 1 mdr. Den store pige kravlede op af 3 trappetrin da hun var 8 mdr....

Drejer han om sin egen akse.... altså rundt når han ligger på maven?

Men igen, der er stor forskel på børn

Anmeld

23. januar 2011

LR85

Min dreng er først begyndt a kravle her for ½-1 måned siden, og han er 11 måneder. Han har dog krøbet et stykke tid.

og ja, en fra mødregruppen, på 9 måneder er først begyndt a krybe her i sidste uge...

Så tag du den med ro, det skal nok komme.

Jeg fik dog af vide fra en fysioterapeut a man kan lægge dem på ryggen og tage et ben og modsat arm og føre dem mod hinanden op over maven, så han kommer til a lave de her krydsbevægelser, og så gøre det fx 10 gange og så skifte arm/ben.

Anmeld

23. januar 2011

meem

Min datter kravlede da hun var 10½ måned og gik da hun var 13½, synes selv hun var meget længe om at komme igang med det, men min sundhedsplejerske sagde at nogle børn observerer meget og kravler ikke før de er helt sikre på det er det rigtige de gør og andre børn de kaster sig ud i det af sig selv

Anmeld

23. januar 2011

Valle81

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg ville personligt tage den med ro, hvert barn har deres egen rytme - han skal nok lære det, når han selv vil. Det kommer - også selvom alle de andre i mødregruppen kommer rundt

Hastværk er lastværk

Og ellers så tag en snak med din sp, hun kan også observere dit barn - eller har observeret - og var der noget, der bekymrede hende ved dit barn, så ville hun have pointeret det for dig  så er du yderligere i tvivl, så spørg hende - hun er altid tilgængelig

Anmeld

23. januar 2011

Snuffler25

Betteisen skriver:

Først og fremmest er der jo forskel på børn... nogle børn kommer aldrig til at kravle før de kan gå.

Det jeg ville gøre var, at lokke ham med lidt spændende legetøj som lige nøjagtig er uden for hans rækkevidde. Jeg har ikke decideret trænet nogle af mine piger, men de har begge været tidlige til, at komme fremad. Den mindste der lige er fyldt 7 mdr. møver allerede meget rundt og har stået og rokket på alle fire i over 1 mdr. Den store pige kravlede op af 3 trappetrin da hun var 8 mdr....

Drejer han om sin egen akse.... altså rundt når han ligger på maven?

Men igen, der er stor forskel på børn

Det gør jeg også meget - altså lægger ting han gerne vil have fat på, lige uden for hans rækkevide - så strækker han sig vildt for at nå det hehe.. og efter lidt tid, ja så blir han bare sur på mig og syns slet ik det sjovt mere.. så det er begrænset hvor længe jeg kan lokke før han blir utilfreds

Han kan godt ligge på maven og rotere 180 grader rundt, så ja, han kan godt vender sig rundt omkring når han ligger et sted

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.