Nu med tid til 1. jordemoder besøg mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

quindelist

Hej Piger

Puha jeg har været i eksamensmode og derfor ikke været så meget online den sidste tid.
Desværre har kvalmen været tiltagende hos mig de sidste par uger, og da jeg skulle til eksamen startede jeg dagen kl 5 med opkastning, -da jeg stadigvæk kastede ret meget op kl 8 hvor jeg skulle køre valgte jeg at sygemelde mig, jeg kunne simpelthen ikke overskue tanken om en 6 timers skr. eksamen med heldagskvalme + opkast.

Så nu skal jeg i stedet til sygeeksamen i slutningen af februar.

Nå men her mens jeg stadigvæk var i eksamensmode, fik jeg et dejligt tykt brev fra Rigshospitalet, med indkaldelse til 1. jordemoderbesøg (7.3.2010), indkaldelse til lægesamtale med en obstetriker (engang i starten af februar), samt information om Riget som fødested.
Jeg fik også papirer vedr. NF og der er bestilt tid til d. 21.2.2010 IHHH hvor vi glæder os (og er bange samtidigt).

På en eller anden måde så er jeg bare lidt ekstra gravid nu hvor jeg har en jordemoder *smiler*  -selvom jeg ikke har mødt hende endnu. -kender i det?

God weekend /q

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2011

heisamig

Ihh hvor spændende. Deler hele din glæde ved breve fra ganske bestemte steder Jeg har også fået brev fra jordemoderen og vi skal afsted på tirsdag.. det bliver bare spændende.. Glæd dig MEGA til nakkefoldsscanningen - jeg synes, at det er noget af det mest fantastiske jeg har prøvet... virkelig...

Anmeld

23. januar 2011

Nynne88

Er det ikke sent at du skal til NF??

Anmeld

23. januar 2011

quindelist

Hmm det var den første tid af dem der blev foreslået da jeg var inde for at booke online....

En hurtig eftertælling siger at jeg vil være 12+5  -er det ikke lige midt i det anbefalede interval? -eller husker jeg helt galt? (er totalt doven og gider ikke rejse mig fra sofaen og gå hen og kigge i papirerne fra riget)

Anmeld

23. januar 2011

Nynne88

Jov - det er sandt.. Ved ikke hvorfor jeg har fået ind i hovedet at du var meget tættere på de 12 .. Men du har jo termin 31.08 ikke? Vi kommer  helt sikkert til at ligge der samme

Anmeld

23. januar 2011

quindelist

Jo -dvs startede med at ha termin 29.8 -så blev det rykket til 31.8 efter tidlig scanning.

Tror jeg står til d. 29.8 på vores terminsliste, men venter lige med at rette den til, indtil det er endeligt fastslået ved NF

Ja det manglede da bare at vi kommer til at føde samtidigt

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

Hvor er det dejligt med en tid til 1. undersøgelse... 

Øhm... Er det alle sygehuse der køre med booking af scanninger? NF f.eks? eller kun nogle?

Anmeld

23. januar 2011

quindelist

MoarJ skriver:

Hvor er det dejligt med en tid til 1. undersøgelse... 

Øhm... Er det alle sygehuse der køre med booking af scanninger? NF f.eks? eller kun nogle?

Det ved jeg faktisk ikke -ved kun at det er sådan på Rigshospitalet og Hvidovre.  -sidstnævnte ved jeg så kun fordi man booker det samme sted som man booker til riget.

Mon ikke din læge oplyser dig om det når du får lavet vandrejournal?  -ellers må du lige ringe og høre hvis du allerede har fået lavet den.

Anmeld

23. januar 2011

Mira0911

quindelist skriver:

Det ved jeg faktisk ikke -ved kun at det er sådan på Rigshospitalet og Hvidovre.  -sidstnævnte ved jeg så kun fordi man booker det samme sted som man booker til riget.

Mon ikke din læge oplyser dig om det når du får lavet vandrejournal?  -ellers må du lige ringe og høre hvis du allerede har fået lavet den.

Jeg skal til 1. undersøgelse 17. Februar, kan selvfølgelig ikke huske hvor langt jeg er der... Mener samtidig med undersøgelsen, så bliver der også bestilt tid til NF... 

Anmeld

24. januar 2011

nahoje

Jeg skulle selv ringe og bestille tid til NF ifølge aftale med læge. Det er på Roskilde sygehus. Så det er lidt forskelligt.

Men glæder mig til det bliver min tur med jordmoder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.