Spark eller nerve i klemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.574 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

-Milla-

Godaften.

Er netop kommet hjem fra arbejdslørdag på jobbet. Flere gange i løbet af dagen, hvor vi har siddet stille og skulle arbejde i grupper, har jeg oplevet at der var en vibrerende bevægelse øverst i min venstre side af maven- under mine ribben. Så det var helt svært at koncentrere sig og ikke komme til at smile/grine.
Først synes jeg det føltes som spark, men indimellem var det en længerevarende bevægelse, så blev pludselig i tvivl om det var en nerve, som sad i klemme?
Jeg er 18+6 og har mærket bobler siden uge 15 og lidt tydeligere spark i uge 17. Kan det have været spark så højt oppe og allerede nu?
Synes også der har været godt gang i underlivet i dag, men har også læst at det de kommende uger vil være meget normalt.

/Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Muffinmus

hmm, svært at sige, men din livmoder går jo nu kun ca ti navlen, det er omkring uge 20 den runder navlen.

Dog kan det føles lidt højere oppe hvis man sidder og læner sig forover.

Men ellers går den altså kun ca til navlen

Anmeld

23. januar 2011

-Milla-

MariaE skriver:

hmm, svært at sige, men din livmoder går jo nu kun ca ti navlen, det er omkring uge 20 den runder navlen.

Dog kan det føles lidt højere oppe hvis man sidder og læner sig forover.

Men ellers går den altså kun ca til navlen

Tak for dit svar.
Tænkte nemlig også det samme mht. livmoderen kun går til navlen, så derfor jeg tænkte måske kunne være en nerve i klemme. Jeg ska til scanning i morgen, så der bliver jeg nok klogere.

Anmeld

26. april 2012

MariaKyedDK

-Milla- skriver:

Godaften.

Er netop kommet hjem fra arbejdslørdag på jobbet. Flere gange i løbet af dagen, hvor vi har siddet stille og skulle arbejde i grupper, har jeg oplevet at der var en vibrerende bevægelse øverst i min venstre side af maven- under mine ribben. Så det var helt svært at koncentrere sig og ikke komme til at smile/grine.
Først synes jeg det føltes som spark, men indimellem var det en længerevarende bevægelse, så blev pludselig i tvivl om det var en nerve, som sad i klemme?
Jeg er 18+6 og har mærket bobler siden uge 15 og lidt tydeligere spark i uge 17. Kan det have været spark så højt oppe og allerede nu?
Synes også der har været godt gang i underlivet i dag, men har også læst at det de kommende uger vil være meget normalt.

/Camilla

fandt lige dit indlæg her..... fordi jeg søgte om det på google, For LIGEPRÆSIS SÅDAN gør det også på mig, det er fuldstændig samme beskrivelse, så vil lige høre om du fandt ud af hvAd det var???? eller hva...

hvor er det vildt egentligt, at det er totalt det samme og samme sted , jeg synes det er lidt irriternde, så kunne være fedt du kunne fortælle hvad der gør sådan

Anmeld

26. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror helt sikkert at det er baby i mærker! Her har jeg oplevet det samme i begge mine graviditeter fra omkring uge 18. 

Nu er jeg i uge 30 med nr 2 og de sidste 14 dage har maven i perioder hoppet og danset op og ned! Vh stine

Anmeld

27. april 2012

Jelles

Jeg fik selv kraftige spark mod ribbenene tidlig i graviditeten, jeg blev Scannet og de sagde der gemte sig en lille Ronaldo der øvede sig :-)

Anmeld

28. april 2012

-Milla-

Jeg fandt aldrig ud af hvad det præcis var, men mon ikke det har været spark, som I andre nævner?
Jeg mærkede ikke rigtigt noget lignede i resten af graviditeten, men det har nok været fordi han lå dybt ellers.
Min søn bliver snart 11 mdr. Sikke tiden flyver. Stort tillykke med jeres graviditeter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.