jeg sprak fra endetarmen og op omkring klitoris, dvs hele vejen rundt. som jeg også har skrevet i de to andre tråde
de var bange for min ringmuskel var sprunget. hvis den er det, skal man i fuld narkose og ha den syet sammen (i hvert fald på svendborg fødegang), men altså...man syr den simpelthen bare sammen igen, værre er det ikke. Almindelige bristninger sys af jordemoder, evt læge hvis det er rigtig slemt, hvilket mit fx var, så de tilkaldte en anden læge end hende der oprindeligt stod klar til at sy. Jo det er bøvlet den første tid efter fødslen, det svider at tisse og det er meget grænseoverskridende at skulle ha afføring, fordi man simpelthen ikke tør presse igennem dernede. Men knap to uger efter fødslen var jeg helet sammen og kun en uge efter brugte jeg ikke længere varmt vands tricket. jeg havde afføring 3 dage efter fødslen. om du sprækker har ikke ret meget at gøre med om du er stram bagefter i forhold til sex (men i langt højere grad i forhold til at kunne holde på vandet da!!), det er din bækkenbund der styrer det og jo den kan da påvirkes og påvirkes meget af en fødsel, men du skal huske at lave dine knibeøvelser både før og efter fødslen, så bør det ikke gå helt galt!!
du kan have sex når du ikke bløder længere og når du har LYST! det er klart at det kan være grænseoverskridende at have sex efter en fødsel både med og uden bristninger!
ja halebenet kan brække under fødslen, det var en af vores veninder der brækkede sit. Hun mærkede det ikke, ligesom jeg heller ikke mærkede bristningerne, men de hørte en knæk ligesom hvis man træder på en kvist og den brækker over og hun har efterfølgende ikke kunnet sidde normalt i nogle uger. helt normal procedure for brækket haleben
det heler af sig selv.
Anmeld