Nervøs for fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..Jeg er idag 36+4 og kom i tanke om at jeg sådan set kan gå i fødsel når som helst det skal være.. Og kan godt mærke nerverne er der.. Er godt nok nervøs for hvordan og hvorledes jeg skal gøre og hvad der kommer til og ske.. Jeg glæder mig selvfølgelig til og få vores lille prinsesse i armene men er så bange for komplikationer og bare smerterne.. Min kæreste er også begyndt og være nervøs over hele forløbet, og vi er begge ret sikre på vi går i panik hvis vandet går eller veerne begynder.. Nogen der har nogle beroligende ord? Og er det normalt og være nervøs op til fødsel? - Malene 36+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Bare mig..

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger..Jeg er idag 36+4 og kom i tanke om at jeg sådan set kan gå i fødsel når som helst det skal være.. Og kan godt mærke nerverne er der.. Er godt nok nervøs for hvordan og hvorledes jeg skal gøre og hvad der kommer til og ske.. Jeg glæder mig selvfølgelig til og få vores lille prinsesse i armene men er så bange for komplikationer og bare smerterne.. Min kæreste er også begyndt og være nervøs over hele forløbet, og vi er begge ret sikre på vi går i panik hvis vandet går eller veerne begynder.. Nogen der har nogle beroligende ord? Og er det normalt og være nervøs op til fødsel? - Malene 36+4

Det er vidst helt normalt at have det sådan.. Men lige såmeget nervøs/spændt på det hele.. Man hører så mange frygtelige historier om hvor skidt det kan gå til.. Og ja, der kan ske meget, men så snart det går igang, glemmer du, at du er nervøs, og alt det med om man gør det forkert kommer man ikke til.. Du bliver vejledet af JM, og ellers så kommer det bare til en, hvordan man trækker vejret osv osv. Det gør man bare..

Mig som har været det igennem, kan ikke engang huske hvordan det var man trak vejret fx.

Så bare rolig, det hele kommer til dig, og om ikke andet er din Jm der for dig..

Men ja, det er heeeelt normalt at være både nervøs men også spændt

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

MaleneS2011baby<3 skriver:

Bare rolig. Du er helt normal. Mit bedste råd er at lytte til din krop og koncentrere dig om vejrtrækningen. Gå ind til det med åbent sind og forsøg at slappe af så meget du kan

Anmeld

22. januar 2011

isimaven

det er så fuldstændig normalt at være nervøs optil fødslen!!

Men prøv endelig at lade være med at gå i panik når veerne kommer se dem hellere som et redskab for at få din dejlige pige ud til jer. Panik får kroppen til at producere adrenalin som kan komplicere og forstyrre din fødsel!! Prøv hellere at glæde dig over at den store dag endelig er kommet og tag imod veerne med åbent sind og få styr på dem!!

For mit vedkommende har smerterne ikke været overvældende (har født 3 gange) men derimod intense. 

Det er verdens største øjeblik når man føder et barn

Forsøg at glæde dig - det skal nok gå!

pøj pøj med det og god kamp

isimaven (der elsker at føde)

Anmeld

22. januar 2011

Prinsessens'Mor<3

Jeg har faktisk ikke lært vejrtræknings øvelserne.. Hvor lære man det, har ikke gået til fødselsforberedelse.. :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.