Bytte, bytte rengøring :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Mi

Inspireret af en anden tråd om rod, ville jeg lige komme med et fif.

Min søster og jeg har aftalt at vi bytter rengøring. Så hjælper vi hinanden ca en gang om ugen og det er den som skal have gjort rent som bestemmer hvad der skal laves. Hun har lige været her, og vi har nu fået gjort alle mine køkkenskabe rene indeni og udenpå. DEJLIGT

Det er meget mere hyggeligt at gøre det sammen end at knokle hver for sig. Imens kan vore piger så lege sammen.

Sidste sommer talte vi også om at lave sådan en arbejdsdag hos hinanden i vores haver, men det blev aldrig til noget. Måske prøver vi det i år.

Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad vi skal have gjort på torsdag, når hun kommer igen

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Bare mig..

MarianneSonne skriver:

Min søster og jeg har aftalt at vi bytter rengøring. Så hjælper vi hinanden ca en gang om ugen og det er den som skal have gjort rent som bestemmer hvad der skal laves. Hun har lige været her, og vi har nu fået gjort alle mine køkkenskabe rene indeni og udenpå. DEJLIGT

Det er meget mere hyggeligt at gøre det sammen end at knokle hver for sig. Imens kan vore piger så lege sammen.

Sidste sommer talte vi også om at lave sådan en arbejdsdag hos hinanden i vores haver, men det blev aldrig til noget. Måske prøver vi det i år.

Nu skal jeg bare have fundet ud af, hvad vi skal have gjort på torsdag, når hun kommer igen

Marianne

www.stjerneleg.dk

Ej hvor er de bare en rigtig god ide... Gid jeg havde søskende der boede ude og man kunne gøre det.. Måske jeg kan gøre det med dem når de engang flytter hjemmefra, så er tre

Eller også skulle man gøre det med en god veninde..

Tak for fiffet!

Anmeld

22. januar 2011

Mormilla

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Super ide. Det lyder til at det gør det en del sjovere og hyggeligere

Anmeld

22. januar 2011

LotteN

sikke en god ide... så mangler jeg bare lige en søster

Anmeld

22. januar 2011

SussieThyssen

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Det var da en top nice ide.
Mine ungers far og jeg havde en lignende ordning.
En gang om året, rydede jeg op på hans kontor og han på mit, så skal jeg love for, at der blev tyndet ud.

Og ellers så har vi i mange år haft nogle hold venner, hvor vi har lavet arbejdsweekender hos hinanden.
Så bliver der malet, repareret, bygget nyt og ryddet op, og værtsfolket giver naturligvis maden og forplejningen.
På den måde har man pludseligt 4 mandfolk til sin rådighed, og 4 aktive kvinder, der er kvindepraktiske
Det har fungeret super, vi har både fået lagt terrasse, sat hegn op, og malet både ude og inde efter behov på den måde, og så leger ungerne og vi hygger om aften.
Og det bedste er, at det kun koster materialerne og kosten

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. januar 2011

Mi

SussieThyssen skriver:

Det var da en top nice ide.
Mine ungers far og jeg havde en lignende ordning.
En gang om året, rydede jeg op på hans kontor og han på mit, så skal jeg love for, at der blev tyndet ud.

Og ellers så har vi i mange år haft nogle hold venner, hvor vi har lavet arbejdsweekender hos hinanden.
Så bliver der malet, repareret, bygget nyt og ryddet op, og værtsfolket giver naturligvis maden og forplejningen.
På den måde har man pludseligt 4 mandfolk til sin rådighed, og 4 aktive kvinder, der er kvindepraktiske
Det har fungeret super, vi har både fået lagt terrasse, sat hegn op, og malet både ude og inde efter behov på den måde, og så leger ungerne og vi hygger om aften.
Og det bedste er, at det kun koster materialerne og kosten

Kærligst
Sussie

Det har vi også snakket med nogle venner om. Man skal bare tænke over hvem man arrangere det med, for det er træls hvis det ender med at man bliver sure fordi man har forskellige forventninger til det.

Men super idé

Anmeld

22. januar 2011

Mi

LotteN skriver:

Du må ringe til en god veninde og høre om hun ikke kunne bruge en ekstra hånd en dag

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. januar 2011

Mi

Nicolinesmor170510 skriver:

Ej hvor er de bare en rigtig god ide... Gid jeg havde søskende der boede ude og man kunne gøre det.. Måske jeg kan gøre det med dem når de engang flytter hjemmefra, så er tre

Eller også skulle man gøre det med en god veninde..

Tak for fiffet!

Ja gode veninder kan jo også bruges

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. januar 2011

Mi

LotteN skriver:

...eller en veninde som også roder

Anmeld

22. januar 2011

Mi

Mormilla skriver:

Super ide. Det lyder til at det gør det en del sjovere og hyggeligere

Det er nemlig lige præcis det det gør.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.