Til jer med helt små babyer. Min erfaring omkring søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
1 svar
0 synes godt om
22. januar 2011

Mor1012

Hej med jer MIN DATTER ER 10UGER.

jeg havde sundhedsplejerske igår, og hun fik Lært eller "Givet mig råd" til hvordan jeg fik Emilie til at sove selv om dagen. ( Da hun kun ville hænge på mig og sove, i modsætning til om natten, der sover hun i liften i 6-7timer.

Men, Det handler simpelhen bare om at, Den lille må Ikke falde i søvn eller blunde for lang tid under måltider. Hvis de falder i søvn, så ta brystet/flasken væk, og hvis de ikke vågner af det, så lig den bette i liften eller sengen eller hvor du ønsker de skal sove. Vågner de , så så stryg med stille strøg din finger ned af næse ryggen igen igen mens du visker "syss syss, nu skal du sove, godnaaat" og bare bliv ved.. Begynder den bette at blive udtilfreds og skrige lidt af utilfredshed, så snak blot med din helt egen stemme, "Nu skal du sove, luk øjene i skat" og stryg din finger ned af næse rygger, og evt de andre finder blidt hen over øjene.

Vi havde verdens bedste dag igår, Emilie sov i liften Igen og Igen og til sidst græd hun ikke mere når vi lagde hende.

DE SKAL LÆRER AT LIFTEN/SENGEN BETYDER RO ELLER SOVE... Ligesom forskellen på nat og dag/lyst og mørkt, larm og ro

HVIS DU KENDER DIT BARN SÅ GODT AT DU KAN HØRER FORSKEL PÅ GRÅDÉN ( uTILFREDSHEDS-GRÅD, KED AF DET, SULTEN, ONDT I MAVEN, MV) SÅ SKAL DU TAGE BARNET OP HVIS DE GRÅDER SÅ DE ER KEDE AF DET, MV  SÅ SKAL MAN TAGE DEM OP TRØSTE OG LIGGE DEM IGEN NÅR DE HOLDER OP.

TA ALDRIG BARNET OP HVIS DE GRÆDER PGA.UTILFREDSHED! DET GIVER BØVL SÅ ER DET IKKE DIG SOM BESTEMMER

håber i kan bruge dette til noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2011

Mor1012

og igår der sov Emilie så i liften op til Flere gange , uden bøvl amen jeg er stolt er jeg og igen lige nu sover hun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.