er jo bare enormt fantastisk.. men samtidig også enormt hårdt.. puha vi har været så smadrede og bettemanden er kun 1 uge og 4 dage gammel.
den første uge var vi helt væk. kan næsten ikke huske hvad man havde lavet dagen i forvejen. det eneste kan lige kan huske er hvornår han ca. spiste sidst. hvor mange lorte bleer og tissebleer han har lavet, hvor mange timer han har sovet og hvor lidt han har været vågen.hvor meget han har holdt en vågen om natten og hvor frustreret man har været over at ikke kunne hitte ud af grunden til hvorfor han nogle nætter bare kunne være SÅ ulykkelig..
nu er der kommet mere ro på drengen. vi har fundet en rytme som jeg tror fungere ganske fint.. selvom han hænger meget i mine patter.. det gør heldigvis ikke så ondt længere, det er dælme rart..
og kæresten er i fuld firespring når jeg siger til ham at han lige skal hjælpe med noget.. og han får også bare kastet sønnike i armene når han har fået mad, så kan far give tør numse og lidt tryghed så det ikke kun er mor der dur. og det virker da også... indimellem.
jeg kan godt komme til at syntes at jeg har ammet ham i læææææænge... nogengange har jeg siddet og ammet i tjah.. 3 timer.. sådan hvor han er faldet i søvn og så har man forsigtigt lagt ham i vores seng enten imellem os eller ved siden af mig, og så efter 5-10 minutter vågner han igen og græder... på patten igen... jeg havde slet ikke regnet med at man kunne overleve sådan nogle dage med en sådan skrigeballon.. men når han så ligger ved brystet eller har fundet ro ved at ligge med begge hænder og holde på sin sut så den bliver inde i munden (ja han er sgu intelligent den lille lort) så kan man jo slet ikke lade være med at sidde og bare beundre den lille baby som ligger i ens arme med lukkede øjne og bare nyder at være lille bitte og intet anende om krigen i afghanistan og irak og intet anende om global opvarmning og benzinpriser.. det eneste han ved er jeg er sulten, jeg har skidt/pisset, jeg skal trøstes, osv... så uskyldig og så enormt lækker...
og så elsker man jo sådan en lille størrelse højere end livet selv..
det er sgu fantastisk at være mamma.. 

Anmeld