Hvad ville i gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville i gøre mens i ventede på dagplejepladsen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.345 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Livas mor

Hej piger..

Har brug for lidt meninger. Som mange af jer ved har vores Liva været hårdt ramt af sygdom, og er pt. ved at blive testet for mbl mangel. Sagen er den at hun er udmeldt fra vuggestuen nu, da hun blev syg hver gang hun var der. Vi har endelig i dag fået godkendt en dispensation til dagpleje, men har desuden fået af vide at vi først kan få en plads ca. 1. april eller maj!!

Livas far arbejder og jeg skulle efter planen opstarte mit studie igen pr. 7. februar (har holdt 15 måneders pause grundet barsel og sygemelding).. Men hvad gør vi nu med stakkels Liva.

Der er kun to valgmuligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Mi

Hvis mormor og morfar har lyst, så lad da dem passe hende. De vil da rigtig kunne hygge sig. Men det er en stor mundfuld at passe hende hver dag, så det kan selvfølgelig kun være hvis de selv har lyst til det. Ellers er der jo ikke andet for end at udsætte studiet.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

21. januar 2011

LR85

jeg synes faktisk det er et godt spørgsmål og et svært valg, men jeg tror i har været igennem en rigtig turbulent tid og jeg tror og håber a du har lyst og mod på a fortsætte dit studie.

Så hvis du er tryg ved a bedsterne passer, synes jeg du skal gøre dit studie færdigt, håbe lillepigen bliver stærk og nyd tiden med hende, så meget du kan når du har fri og tid.

Anmeld

21. januar 2011

2721

Jeg ville udskyde studiet. Nu ved jeg ikke hvor gamle bedsteforældrene er oh hvor længe det drejer sig om, men kan ikke forstille mig de vil være i stand til dag ud og dag ind at kunne aktiver et barn på en passende måde. Men jeg kan jo sagtens tage fejl

Anmeld

21. januar 2011

Livas mor

Puslingen skriver:

Jeg ville udskyde studiet. Nu ved jeg ikke hvor gamle bedsteforældrene er oh hvor længe det drejer sig om, men kan ikke forstille mig de vil være i stand til dag ud og dag ind at kunne aktiver et barn på en passende måde. Men jeg kan jo sagtens tage fejl

Jamen både mormor og farmor er i midten af 50'erne, begge pædagogger og går hjemme begge to nu. Jeg ved at Liva vil være i de bedste hænder, men ville selvfølgelig have det bedst med selv at passe hende.

På den anden side er det også bare svært at udsætte studiet endnu engang, da jeg frygter jeg måske aldrig bliver færdig. Jeg mangler jo kun det sidste år af min sygeplejerskeuddannelse.

Anmeld

21. januar 2011

Livas mor

louiseandersen85 skriver:

jeg synes faktisk det er et godt spørgsmål og et svært valg, men jeg tror i har været igennem en rigtig turbulent tid og jeg tror og håber a du har lyst og mod på a fortsætte dit studie.

Så hvis du er tryg ved a bedsterne passer, synes jeg du skal gøre dit studie færdigt, håbe lillepigen bliver stærk og nyd tiden med hende, så meget du kan når du har fri og tid.

Ja det er nemlig et super svært valg, og kan mærke det fylder meget.. Jeg skifter konstant mening, den ene dag hælder jeg mest til det ene og den anden dag til det andet.

Jeg har det egentlig ikke særlig godt med nogen af mulighederne, men en af dem er vi jo desværre nødt til at vælge.

Anmeld

21. januar 2011

LR85

Nu læste jeg lige du er ved a blive sygeplejerske, så derfor kunne jeg måske godt anbefale dig a blive hjemme med hende og tage uddannelsen færdig senere, på grund af alle de steder der er fyringer og ansættelsesstop. Det kan være du er mere heldig med a finde job og ikke ende som arbejdsløs hvis du venter lidt.

Meeeen, alligevel syne sjeg du skulle se a komme ud, få en hverdag 'igen', fokusere på dit studie som du forhåbentlig er glad for, og nyde a nogen tager sig godt a din lille pige.

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

Jeg har stemt på mormor og morfar, for hvis de har mod på at passe Liva, så kan jeg da kun sige at det er super.
Min far og mor har også passet mine de to store, da de var små, når der var behov, og fast i lange perioder.
De passede bl.a. min den mellemste i et halvt år inden  hun skulle i skole (havde tidlig skolestart og var gået totalt træt af børnehaven) og de passede også min ældste i en lang periode, medens jeg knoklede bukserne af mig for at nedbringe noget gæld.
Så jeg siger da...go for it.
Og ellers så må du jo vælge den anden løsning, hvis ikke de vil, kan eller magter det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. januar 2011

2721

Livas mor skriver:

Jamen både mormor og farmor er i midten af 50'erne, begge pædagogger og går hjemme begge to nu. Jeg ved at Liva vil være i de bedste hænder, men ville selvfølgelig have det bedst med selv at passe hende.

På den anden side er det også bare svært at udsætte studiet endnu engang, da jeg frygter jeg måske aldrig bliver færdig. Jeg mangler jo kun det sidste år af min sygeplejerskeuddannelse.

Jamen så vejer det jo hverken for eller imod

Kan kun sige at jeg personligt ville blive hjem fordi det ville JEG have det bedst med. Men i skal alle trives med beslutningen og hvis du ville gå og være "utilfreds" ville det bedste jo helt klart være at du genoptog studiet.

Tror desværre du er den eneste der kan komme med det rette svar

Anmeld

22. januar 2011

Pige2009

Livas mor skriver:

Hej piger..

Har brug for lidt meninger. Som mange af jer ved har vores Liva været hårdt ramt af sygdom, og er pt. ved at blive testet for mbl mangel. Sagen er den at hun er udmeldt fra vuggestuen nu, da hun blev syg hver gang hun var der. Vi har endelig i dag fået godkendt en dispensation til dagpleje, men har desuden fået af vide at vi først kan få en plads ca. 1. april eller maj!!

Livas far arbejder og jeg skulle efter planen opstarte mit studie igen pr. 7. februar (har holdt 15 måneders pause grundet barsel og sygemelding).. Men hvad gør vi nu med stakkels Liva.

Der er kun to valgmuligheder.

Hvis en af bedsteforældrene har mulighed for at passe hende, ville jeg klart gøre det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.