Eksperthjælp: forstoppelse under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

Lena Bæk-Madsen

"forstoppelse under graviditet"

Hej Lene.

Jeg er 8 uger henne og lider rigtig meget af forstoppelse - så meget at jeg, efter at have været på toilettet igår aftes, fik så ondt i maven, at jeg kun kunne rulle mig sammen og vente på det gik over - jeg kastede op (første gang under min graviditet) og frøs og rystede - kun pga.jeg ikke kunne lave afføring.

Jeg spiser sundt og varieret, men måske får jeg ikke nok vand...

Hvad er dit råd til mig??

Lenas svar

Kære  Maikenmh

Tak for dit spørgsmål.

Du skriver selv at det kan være fordi du drikker for lidt vand. du skal drikke 1L for hver 25 kg du vejer ca. og gerne halvdelen inden frokost.

Det er også vigtigt at du for rørt dig, du skriver ikke om du dyrker nogen former for motion, men det er vigtigt at du rør dig hver dag om ikke andet så en rask gåtur i godt tempo.

Spis sundt og varieret med masser af grøntsager gode fedtsyrer og proteiner, undgå sukker og stimulanser samt hvidt brød.

Du kan prøve at tage probiotic classic 9 i 3-4 uger og den vej få din tarmflora i orden igen og derudover kan du tage et tilskud af Elmebark til mere akutte tilfælde.

De bedste hilsner

lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.