Hvad kalder I babyen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2011

VNB

kitty skriver:

Ja, så er der noget du er gået glip af

Jeg blev obset for blindtarmsbetændelse, grundet smerter i højre side af maven, forhøjet CRP og temp-forhøjelse.. Det så de ved egen læge til akuttid onsdag. Onsdag aften måtte jeg så til vagtlæge, fordi jeg fik feber, og smerterne ikke blev bedre. Igår var jeg så igen til egen læge, da det hele var uændret. Stadig obs blindtarmen.. Men CRP'en var ikke steget yderligere, så han vidste ikke helt hvad det kunne være.. Men var nu bange for at der var betændelse i livmoderen i stedet, fordi smerten sad dér, når han rørte ved den..

Så ringede han til en gynækolog, og der fik jeg en akuttid til scanning, og bjørnen kom hjem og tog med. Men baby har det godt, og de kan ikke svare på, hvad det er.. Men det er ikke krølfisen, for den har det godt.. Så må forholde mig i ro, og vente og se..

Laaang historie, men gud hvor var jeg nervøs igår. Og det sidder stadig i kroppen idag. Jeg er ikke rigtig færdig med at bearbejde frygten for at miste barnet. Men alt er godt. Heldigvis!

uha ja sikke da en grim forskrækkelse søde!

Er rigtig glad for at høre at der ikke var noget i vejen med bebs!  men kan godt forstå at det var rigtig grimt,og at du stadig er oprevet over det.

Mærkeligt at de ikke kan finde ud af hvad det er...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

JustAnotherName

Da vi ventede Bianca, kaldte vi maven/fosteret for "nyset". Jeg syntes, at hun lignede en blanding af en vingummibamse og en snotklat, da vi så hjerteblink i uge 7 (til en tidlig/trygheds-skanning), hvor hun stadig var et lille haledyr med luffer.  Men snotklat lyder jo ikke særlig kært, så derfor den lidt sødere version : nyset  .....Da vi så vidste at det blev en pige, blev hun kaldt for "lillepigen" - meget opfindsomt, ikk!

Celina blev kaldt (da vi kendte kønnet efter 3d-skanning i uge 17+) for "lillesøster", da hun lå i maven.

Anmeld

21. januar 2011

FamilienSørensen

kitty skriver:

Vi havde en snak herhjemme igår. Min kæreste kan simpelthen ikke have, at jeg har "kælenavne" til babyen inde i maven. Jeg kalder mest babyen for "krølfisen", hvorfor ved jeg ikke, men ja.. Jeg synes nok det er lidt hyggeligt

Vi ved ikke hvilket køn det bliver, og vil heller ikke vide det. Men jeg synes det er svært bare at sige "den" eller "babayen".. Jeg synes det er sjovere den har en form for navn. Det kan være krølfisen, kattekyllingen (kommer herinde fra), bjørneungen, totten, rullepølsen... ja.. Kært barn, mange navne!

Giver I også babyen små navne, og hvordan har Jeres kærester det med det? Her i huset er det i hvert fald ikke velset - men jeg er ligeglad

I der har været gravide er selvfølgelig velkomne til at deltage

Jeg kalder babyen for : Baby, hun( fordi jeg ønsker mig en pige ), mors lille bullermus og mors lille pussermus. Jacob og jeg kan heller ikke lide at kaldet barnet en det eller den. Men dog synes han nogle gange det an lyde lidt irriterende når jeg laver den der høje stemme og virkelig snakker babysprog med bullermusen

Anmeld

21. januar 2011

Rosa

Vi kaldte den "hjertegrynet" "grynet" "den" "hun"(!) og til sidst "han" 

Anmeld

21. januar 2011

JulieE

Vi har ingen af gangene vidst om det var en dreng eller en pige, så da vi ventede vores aldste, døbte min far babyen "Lille Duller" og ellers blev de som regel omtalt som "Den lille" eller "junior"

Anmeld

21. januar 2011

MariaJ

Johanna hed Billen, mens hun var i maven, fordi hun var så lille som en bille på det første scanningsbillede. Og ja, så blev det bare sådan . Nu kalder vi hende lille Billen eller Billo, og engang imellem Johanna . Manden har været med på den hele vejen.

Anmeld

21. januar 2011

MosterA

Chewy skriver:

Hmm, her hedder han lillemanden eller lækkermåsen Synes det er helt okay, du har et kælenavn til den, du mærker den jo hver dag og er forbundet med den på en helt anden måde end din kæreste. Og kald du den bare krølfisen alt det, du vil

Ha ha jeg kalder min kæreste for Lækkermås 

Anmeld

21. januar 2011

MosterA

Vi kalder vores Bumle, hvorfor ved jeg ikke rigtig. Det var kæresten der begyndte og jeg syntes det var et sødt/hyggeligt navn så jeg har bare fulgt trop 

Anmeld

21. januar 2011

Hasselnødden

Elias blev kaldt spunk - da det lå lige for  syntes de små fostre ligner de lakridser og vingummier man kunne få for 25 øre posen i gamle dage  

Da vi vidste hvilket køn han var, blev han til Babybjørnen (under 1 år) Bjørneungen (Over 1 år+) og Elias

Herhjemme er vi lige gode til at finde alle mulige kælenavne til ham, bare i aften er han blevet kaldt knallert, butliv, basse, skatbas, Elias, søde skat og sikkert mange flere  

Kært barn har så sandeligt mange navne og vi elsker vores søn til uendelighed

Anmeld

21. januar 2011

misslea

kitty skriver:

Vi havde en snak herhjemme igår. Min kæreste kan simpelthen ikke have, at jeg har "kælenavne" til babyen inde i maven. Jeg kalder mest babyen for "krølfisen", hvorfor ved jeg ikke, men ja.. Jeg synes nok det er lidt hyggeligt

Vi ved ikke hvilket køn det bliver, og vil heller ikke vide det. Men jeg synes det er svært bare at sige "den" eller "babayen".. Jeg synes det er sjovere den har en form for navn. Det kan være krølfisen, kattekyllingen (kommer herinde fra), bjørneungen, totten, rullepølsen... ja.. Kært barn, mange navne!

Giver I også babyen små navne, og hvordan har Jeres kærester det med det? Her i huset er det i hvert fald ikke velset - men jeg er ligeglad

I der har været gravide er selvfølgelig velkomne til at deltage

Da Wilma lå inde i min mave kaldte vi hende "Prik"!

Selvom vi godt vidste, det var en pige, der skulle Wilma, så syntes vi begge, at det var lidt underligt at kalde "babyen" Wilma, når hun ikke var kommet ud endnu...!!! Så hun hed Prik hele vejen igennem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.