Gode højtlæsningsbøger til 6 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.264 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

linemus

Hvornår kan man læse om Snøvsen, Mibramin, Mio min mio og brødrende løvetand? Er de 6 årige store nok eller er det bedre St vente?

Har I nogle gode forslag? Især til drenge

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Tdittmann

linemus skriver:

Hvornår kan man læse om Snøvsen, Mibramin, Mio min mio og brødrende løvetand? Er de 6 årige store nok eller er det bedre St vente?

- Line

brødrene løvehjerte og mio min  mio synes jeg at 6-årige er for små til. Mio min mio har vi lige læst for vores datter på 8 år og brødrene løvehjerte venter vi 2 år endnu med.

Snøvsen er rigtig god den har vi læst for vores 6-årige datter fornyelig og hun syntes den var meget sjov.

Men hvad med gummitarzan eller frode og de andre rødder, de er også et hit herhjemme

Anmeld

21. januar 2011

JulieE

Vi har læst Emil fra Lønneberg med og alle vi børn i Bulderby med Jacob (snart 7 år)og en hel masse af Ole Lund Kirkegaard; Gummitarzan, Lille virgil, Otto er en næsehorn osv

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

JulieE skriver:

Vi har læst Emil fra Lønneberg med og alle vi børn i Bulderby med Jacob (snart 7 år)og en hel masse af Ole Lund Kirkegaard; Gummitarzan, Lille virgil, Otto er en næsehorn osv

Nu har jeg ikke selv børn, men det var lige netop de bøger du nævner her, som kom frem i min hukommelse fra da jeg selv var lille. Alle vi børn i Bulderby blev tyndslidt!

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

linemus skriver:

- Line

Pippi Langstrømpe, Emil fra Lønneberg, Gummitarzan, Snøvsen og den ægte version af Peter Plys af A. A. Milne. Der er også bøger som Troldepus fra Troldehøj-serien, Lånerne, Ronja Røverdatter, 1001 nats eventyr og Sigøjnereventyr.
Alle sammen super gode bøger for den aldersgruppe.

Anmeld

21. januar 2011

JulieE

kitty skriver:

Nu har jeg ikke selv børn, men det var lige netop de bøger du nævner her, som kom frem i min hukommelse fra da jeg selv var lille. Alle vi børn i Bulderby blev tyndslidt!

Åh ja... jeg har også elsket Bulderby serien. Den blevet læst højt og læst selv maaange gange Men jeg tror dte er lidt en bog der retter sig mod piger. Min søn synes ihvertfald at Emil fra Lønneberg var sjovere og han var helt vildt med Ole Lund kirkegåaard bøgerne, som han synes var SÅ sjove

Men det er virkelig fedt, at finde bøger man selv har elsket og læse dem op for ungerne og se deres glæde ved dem

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

JulieE skriver:

Åh ja... jeg har også elsket Bulderby serien. Den blevet læst højt og læst selv maaange gange Men jeg tror dte er lidt en bog der retter sig mod piger. Min søn synes ihvertfald at Emil fra Lønneberg var sjovere og han var helt vildt med Ole Lund kirkegåaard bøgerne, som han synes var SÅ sjove

Men det er virkelig fedt, at finde bøger man selv har elsket og læse dem op for ungerne og se deres glæde ved dem

Jeg har også gemt alle min bøger, og jeg glæder mig til at tage kassen ned fra loftet og gå igang. Men det vare liiige 5-6 år endnu Og ja, Bulderby er nok mest for piger.. Jeg har set den så meget på film, at båndet blev slidt op.

Anmeld

21. januar 2011

mortilfreja

Dem kan du sagtens læse for ham..

Der er oz: Lille virgil og orla frøsnapper, Gummitarzan, Otto er et næsehorn, osv

Anmeld

21. januar 2011

Pige2009

linemus skriver:

- Line

Hvad med Troldepus?

Anmeld

21. januar 2011

JulieE

kitty skriver:

Jeg har også gemt alle min bøger, og jeg glæder mig til at tage kassen ned fra loftet og gå igang. Men det vare liiige 5-6 år endnu Og ja, Bulderby er nok mest for piger.. Jeg har set den så meget på film, at båndet blev slidt op.

Ja, jeg glæder mig til Line som nu er 4 år bliver gammel nok til at læse "Det lille hus på prærien" og "Anne fra Grønnebakken" bøgerne Hi hi bliver helt nostalgisk

Håber rigtig meget at kunne give mine børn nogle god elæsevaner med sig i bagagen, synes det er så vigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.