Halløj
Du får lige et pædagog svar
jeg er pædagoguddannet før jeg startede på mit nuværende studie.
Det er helt normalt at "store børn" pludselig bliver "små" når de bliver stillet overfor at skulle være store hele tiden.
Man ser det gang på gang når der kommer små søskende til at ellers renlige ældre søskende pludselig vil have ble på igen, bliver "pattebørn" og hjælpeløse.
Eller når de store børnehavebørn skal starte i SFO og skole på samme tid og pludselig skal være "store" hele tiden.
Når hverdagen stiller krav om at man skal være "stor" hele tiden kan man godt have behov for at kunne være lille fx derhjemme for ligesom at kunne rumme det hele -giver det mening det jeg skriver? det er lidt svært at forklare 
Noget helt andet er så om det er det der sker for jeres dreng lige nu.
Egentlig tror jeg det ikke, han er ikke helt gammel nok til at kunne danne sig et ordentligt indtryk af hvad det kommer til at betyde for hans hverdag (altså at han skal dele far og mor).
Så jeg tænker at det nok nærmere er en reaktion på at han kan mærke på jer at det er noget der er rigtig vigtigt for jer?
Det er de færreste på 3½ år der kan formulere at de kan mærke at noget er vigtigt for forældrene og derfor også er vigtigt for dem, de vil i stedet reagere fysisk, typisk ved at opsøge kontakt.
Jeg læser det du skriver som at det er det din dreng gør, han opsøger jer, vil bæres på og sove sammen med jer, -det er simpelthen hans måde at fortælle jer på at han er godt klar over at der sker noget for tiden som er rigtig vigtigt for jer.
Mit bedste bud er at det går over af sig selv igen i løbet af ret kort tid.
Det kan sagtens være han reagerer nogenlunde ligesådan når den lille kommer, men så skal han jo også til at være stor hele tiden.
Håber mit svar giver bare nogenlunde mening og kan bruges til noget.
Anmeld