Jeg fik planlagt kejsersnit ved vores barn nr. 2 og er SÅ glad for det. Havde en rigtig traumatisk fødsel, med vores første datter, som da også endte i akut kejsersnit. Jeg havde det psykisk dårligt meget længe efter og besluttede at jeg ikke ville igennem det en gang til. Jeg var overhovedet ikke bange for smerterne 2. gang, men bange for alt det andet som gik galt første gang. Akut kejsersnit er mere risikofyldt end planlagt kejsersnit. Jeg ønskede mig bare så inderligt et roligt fødselsforløb, hvor jeg kunne nyde at få et barn.
Jeg var til et par samtaler med en læge, før jeg fik lov til at få det planlagte kejsersnit, de prøvede meget ihærdigt at overtale mig til at føde normalt, men fik til sidst lov. Min mand støttede mig 100% og det var en kæmpe hjælp, mænd er bare nogle gange bedre til at banke i bordet, det havde jeg brug for. Derfor gør det mig ondt at din kæreste ikke støtter dig, men under alle omtsændigheder synes jeg det er 100% din beslutning, det er dig der skal lægge krop og psyke til.
Begge mine ks gik super godt, ingen problemer med vejrtrækninger osv. og tror altså også det er fåtal det sker for, men de skal jo informere om risici. MEN der er jo også et efterforløb med ks som kan være meget smertefuldt, for mig var det meget smertefuldt de første 14 dage, men jeg var alligevel glad for beslutningen.
Mvh Diana
Anmeld