Jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. januar 2011

mth1987

Hej tøser

jeg har efter min første fødsel været stensikker på at når vi sku ha 2. Barn at det så sku være pks da jeg havde en dårlig oplevelse med fødslen og det virkeligt har sat psykiske spor. (der nok nogle der har haft det værre) og jeg efter 4-5 mdr stadig dårligt nok ku gå eller sidde på wc. Jeg har stadig lidt efter syningerne men det til at overleve
nu er der lidt til vi ska igang med baby 2, men ville bare høre jeres mening omkring dette. Jeg er rigtig glad for at ha prøvet at føde naturligt men hælder mest til pks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

Tkcuf

Jeg havde også en rigtig skidt første fødsel- jeg bliver helt dårlig ved tanken! Så da jeg bliver gravid anden gang regner jeg jo med at vælge pks- men det kan man ikke bare lige vælge? Selv om jeg jo synes jeg ellers havde en god grund- jeg kunne nemmelig ikke klare tanken om at ligge med så mange smerter i 2 hele mdr en gang til- det ødelagde faktisk hele glæden ved at være gravid igen. Men jeg fik bare besked på at- så burde du nok ikke ha valgt at få flere børn!- Så jeg måtte jo føde selv, og det gik faktisk også rigtig godt, så jeg er faktisk glad for det. Men stadig synes jeg det er op til den enkelte at bestemme hvad hun helst vil. Så hvis du vil have pks- så få det. Men der hvor jeg kommer fra skal man kæmpe sin sag godt for at få lov

Anmeld

21. januar 2011

SussieThyssen

mth1987 skriver:

Hej tøser

jeg har efter min første fødsel været stensikker på at når vi sku ha 2. Barn at det så sku være pks da jeg havde en dårlig oplevelse med fødslen og det virkeligt har sat psykiske spor. (der nok nogle der har haft det værre) og jeg efter 4-5 mdr stadig dårligt nok ku gå eller sidde på wc. Jeg har stadig lidt efter syningerne men det til at overleve
nu er der lidt til vi ska igang med baby 2, men ville bare høre jeres mening omkring dette. Jeg er rigtig glad for at ha prøvet at føde naturligt men hælder mest til pks.

Jeg har jo født naturligt en del gange og sluttede med at få den sidste ved PKS og for mig var det vidunderligt.
Jeg har altid hadet at føde, det kan jeg lige så godt sige.
Jeg kan overhovedet ikke se spor vidunderligt ved det.
Jeg har elsket at være gravid, men fødslen..nej tak.
Men sådan er vi så forskellige

Min datter derimod, fik sin den første ved AK og for hende var det en utrolig negativ oplevelse, så meget at hun for enhver pris ikke ville have det igen.
Nu er der jo det ved det, at man så skal passe på mht fødsel af den næste.
Men det kan sagtens lade sig gøre, også selvom man altså har fået kejsersnit.
Lægerne holder godt øje med størrelsen på bebsen og man vælger så ofte at sætte fødslen igang før tid, hvad man også gjorde med min datters næste to.
Så hun fødte helt normalt, blot blev hun sat igang et par uger før termin og det gik glimrende.
Så uanset hvad du vælger, så er der muligheder for begge dele.
Held og lykke med det. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. januar 2011

Snefnug1984

Jeg synes det er helt op til dig at vælge pks, hvis du har haft en dårlig oplevelse med at føde naturligt første gang. Jeg tror jeg havde valgt det samme

Anmeld

21. januar 2011

mth1987

Tak for de meninger der er kommet. Jeg er bare selv utroligt splittet. Hører jo at det er skidt for børnene med ks vejrtrækning osv. Men jeg har bare ikk lyst til at sku igennem det jeg var sidst. Er ikk nervøs for selve fødslen, det gør PISSE ondt men det ved man jo. Det er mere det efterfølgende. Jeg havde min datter 15 min mens de forsøgte at sy mig sammen men da det ikk lykkedes og blodet fossede ud måtte jeg opperationsbordet i 4 timer så jeg gik glip af vejning og alt det der og bare ligge med mit barn og glæde mig over hende. Istedet lå jeg og spekulerede på om min kæreste sku være enlig far da lægen var helt forvirret over at lige meget hvad hun gjorde så ku hun ikk stoppe blødningen. Så jeg mistede rigtig meget blod og hele kroppen rystede. Jeg var så ødelagt at jeg næsten ikk ku gå eller sidde de næste 4-5 mdr og toilet besøg det var det værste (og oveni kom der lige en hæmoride)

Men kæresten er virkelig meget imod at jeg vil ha pks og det mener jeg jo ikk han ska bestemme overhovedet!!!

Anmeld

6. februar 2011

Minibix

Jeg fik planlagt kejsersnit ved vores barn nr. 2 og er SÅ glad for det. Havde en rigtig traumatisk fødsel, med vores første datter, som da også endte i akut kejsersnit. Jeg havde det psykisk dårligt meget længe efter og besluttede at jeg ikke ville igennem det en gang til. Jeg var overhovedet ikke bange for smerterne 2. gang, men bange for alt det andet som gik galt første gang. Akut kejsersnit er mere risikofyldt end planlagt kejsersnit. Jeg ønskede mig bare så inderligt et roligt fødselsforløb, hvor jeg kunne nyde at få et barn.

Jeg var til et par samtaler med en læge, før jeg fik lov til at få det planlagte kejsersnit, de prøvede meget ihærdigt at overtale mig til at føde normalt, men fik til sidst lov. Min mand støttede mig 100% og det var en kæmpe hjælp, mænd er bare nogle gange bedre til at banke i bordet, det havde jeg brug for. Derfor gør det mig ondt at din kæreste ikke støtter dig, men under alle omtsændigheder synes jeg det er 100% din beslutning, det er dig der skal lægge krop og psyke til.

Begge mine ks gik super godt, ingen problemer med vejrtrækninger osv. og tror altså også det er fåtal det sker for, men de skal jo informere om risici. MEN der er jo også et efterforløb med ks som kan være meget smertefuldt, for mig var det meget smertefuldt de første 14 dage, men jeg var alligevel glad for beslutningen.

Mvh Diana

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.