Spørgsmål ang. motion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Filippa & Liva

Heej.

Jeg har lige et lidt sjovt spørgsmål, men er kommet i tvivl hvorvidt og hvor meget man kan dyrke motion når man er (ny)gravid.

Er ikke selv gravid endnu, men derfor er det rart at være lidt på forkant og have lidt viden.

Er klar over at motion er både sundt og godt for én både i al almindelighed men også når man er gravid.

Jeg træner selv pole dance/pole fitness dagligt og det er en ret hård sportsgren da man jo holder sig selv og sin egen vægt i en arm.. Er det en "for hård" sportsgren at dyrke mens man er gravid??

Har jo hørt rygter om at man ikke må bære for tunge ting eller dyrke for hård motion mens man er gravid og kan ikke lade være med at tænke på tanken om, om det kan være skadeligt hvis man bare fortsætter med at træne mens man endnu ikke er klar over at man venter sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Filippa & Liva

slet ingen??

Anmeld

20. januar 2011

Cris

Hvis du gør det hver dag, så kan jeg ikke se, at det vil være noget problem. Hvis du kommer med en kæmpe mave og aldrig har dyrket motion før og siger, at du gerne vil starte nu med pole fitness, så ville sige, at det måske er mere fornuftit at vente... Men hvis træning er en del af din hver dag, så kender du din krop godt nok i forvejen til at kunne mærke, hvor meget du kan nå. Hvis du kan nå at hænge på hovedet, når du en dag bliver 36uger gravid, så vil jeg gerne se billeder!!!!!

Anmeld

20. januar 2011

Filippa & Liva

Cris skriver:

Hvis du gør det hver dag, så kan jeg ikke se, at det vil være noget problem. Hvis du kommer med en kæmpe mave og aldrig har dyrket motion før og siger, at du gerne vil starte nu med pole fitness, så ville sige, at det måske er mere fornuftit at vente... Men hvis træning er en del af din hver dag, så kender du din krop godt nok i forvejen til at kunne mærke, hvor meget du kan nå. Hvis du kan nå at hænge på hovedet, når du en dag bliver 36uger gravid, så vil jeg gerne se billeder!!!!!

Mange tak for svar.

Okay, jamen jeg så træner jeg bare videre.. Om ikke andet ihvertfald til den dag jeg står med den positive test.

hahaha, jeg tvivler meget kraftigt på at jeg kan hænge på hovedet i uge 36 og med stoor mave..

Anmeld

20. januar 2011

Cris

BigBabyWish skriver:

Mange tak for svar.

Okay, jamen jeg så træner jeg bare videre.. Om ikke andet ihvertfald til den dag jeg står med den positive test.

hahaha, jeg tvivler meget kraftigt på at jeg kan hænge på hovedet i uge 36 og med stoor mave..

Du kender din krop og det skal nok gå... Held og lykke med project baby! Og glem ikke billeder, når du kan nå at hænge med maven! Det ville nok være nogle anderledes "mave billeder" herinde! hahaha

Anmeld

20. januar 2011

twinny

Cris skriver:

hahahah

Os mig....

Anmeld

20. januar 2011

Filippa & Liva

Cris skriver:

Du kender din krop og det skal nok gå... Held og lykke med project baby! Og glem ikke billeder, når du kan nå at hænge med maven! Det ville nok være nogle anderledes "mave billeder" herinde! hahaha

Tusind tak, håber også snart baby vælger at komme..

haha, det lige før jeg må tage et billede til den tid... Det kunne ellers se godt ud.  haha.

Anmeld

24. januar 2011

britze

ja, du må dyrke motion ligesom du er vandt til.. bare du holder det hvor du plejer. så hvis du er vandt til at løbe 20 min, så burde du kunne fortsætte med det, du skal bare ikke øge mængden og farten..det er i hvert fald hvad alle de kloge mennesker siger/skriver

tror også at man må kunne mærke det på kroppen, men har selvfølgelig ikke selv prøvet det endnu, så kan jo ikke vide det med sikkerhed..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.