jeg fatter det ikke? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

844 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. januar 2011

Melanie-Marie

Jeg må lige spørge jer om noget !!!

Det der 3+3 og 5+6 osv. alt det der, er det nogen der kan forklare mig hvordan det fungere? <3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

håber snart det er os

det er 3uger og 3 dage

Anmeld

20. januar 2011

Melanie-Marie

håber snart det er os skriver:

det er 3uger og 3 dage

Jamen kan man så sige fx 3+30 ???

Anmeld

20. januar 2011

Carina1977

Melanie-Marie skriver:

Jamen kan man så sige fx 3+30 ???

Nej når du er nået til 3+6 går man over til 4+0

Anmeld

20. januar 2011

Amso

Den dag du får menstruation, stadig mens du teoretisk ikke er gravid begynder man at tælle. Første mens-dag er 0+1, og så tæller man ellers derudaf. det første tal er ugen du er gravid i, og det næste tal er dagen. Man kan højest tælle op til 6 dage, og så starter man på en ny uge, men et 0 i dagene. f.eks 1+0

Var det forståeligt??  smiler

Anmeld

20. januar 2011

mullesmith2

næh det foreste tal skifter jo hvergang der er gået en uge så er det jo 4+0 og ikke 3+7 fx.

Anmeld

20. januar 2011

Frejsmor

Man starter med at tælle ved første dag af sin sidste mens, der er man 0+0, når man har ÆL er man således 2+0 og ved forventet mens/test-dag er man 4+0..

eks. 3+3 vil sige man er 3 uger og 3 dage, man er altså i sin 4. uge af graviditeten.

eks. 5+6, man er 5uger og 6 dage, man er altså i sin 6. uge af graviditeten..

Håber det gav mening?

Anmeld

20. januar 2011

mullesmith2

Amso skriver:

Den dag du får menstruation, stadig mens du teoretisk ikke er gravid begynder man at tælle. Første mens-dag er 0+1, og så tæller man ellers derudaf. det første tal er ugen du er gravid i, og det næste tal er dagen. Man kan højest tælle op til 6 dage, og så starter man på en ny uge, men et 0 i dagene. f.eks 1+0

Var det forståeligt??  smiler

Er det egentlig ikke 0+0 den første dag man får mens og så dagen efter er 0+1 osv.?

Anmeld

20. januar 2011

Amso

mullesmith2 skriver:

Er det egentlig ikke 0+0 den første dag man får mens og så dagen efter er 0+1 osv.?

Jeg tror det ikke.. For det er jo første dag i hele processen at blive gravid.. for stadig hvis man tæller 0+1, så er der gået 7 dage når man når 1+0..

Mit bedste bud

Anmeld

20. januar 2011

Melanie-Marie

Tak for svarene, det gav helt sikkert mening

mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.