Vælling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.658 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Betteisen

Hejsa.

Jeg har en dejlig pige på 7 mdr, der stadig gerne vil spise om natten... op til 3 gange fra hun bliver lagt ved 19 tiden til hun står op ved 6 tiden...

Aftensmaden består af kartoffelmos med grøntsager og kød og når hun skal lægges får hun en flaske med MME

Hun bliver ikke ammet mere, men får MME om natten.

Det er nu lykkedes os, at få hende til at tage en flaske vælling (med smag- nam nam), når hun vågner første gang der ved 21-22 tiden (hun tager kun 50-100ml).

Egoist-mor spørger så lige om man kan give hende vælling igen næste gang hun vågner????

Det er hårdt at være vågen 2-3 gange om natten (som I ved) og oveni hatten sover min store datter på 2 år heller ikke så godt, så man bliver lidt desperat mht at få sin nattesøvn.

Hvad gør/gjorde I??

MVH

Louise (der er i kronisk søvnunderskud)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

dorthemus

Hmmm jeg tænker lidt...fårhun nok at spise i løbet af dagen for så burde hun kunne klare sig på den aftensmad og den flaske mme.

Min datter er 8 måneder og blir ammet og jeg stod op lige såp ofte som jer og det er bare røv hårdt. Den sidste måneds tid har jeg skruet op for fast føde og ned for amningen fordi hun simpelthen ikke fik nok at spise.

Dernæst trappede jeg ned på amningen gradvist om natten også til kun én gang...når hun vågnede i løbet af aftenen skulle jeg ikke amme og heller ikke i starten af natten...der skulle jeg give vand i stedet.

Nu gider hun ikke engang vågne først på natten længere - hvem gider vågne når man kun får vand ud af det, haha - men tager 7-9 timer uden mad og MOR ER GLAD

Det var super pisse hårdt i starten og megen gråd, men jeg vidste at hun fik nok at spise og det hjalp på standhaftigheden

Anmeld

19. januar 2011

Betteisen

Hej igen...

Hun skulle vel få nok at spise med grød x 3 dagligt (øllebrød, fuldkornsgrød, havregrød eller kartoffelmos) og frugt ind i mellem??? Hun får flaske inden formiddags og eftermiddagslur.

Jeg ved bare ikke hvor jeg kan stoppe mere i hende for døjer med at hun gylper meget og jeg kan jo ikke sidde med hende på skøddet flere timer efter hun har spist. Hun tager max 180 ml MME om natten og 125ml inden putning om dagen.

Jeg er dog ikke startet op med brød endnu... mon man skulle prøve det? Og ja, jeg har hørt den der med vandet.... man er bare så bange for, at de ikke får nok (hun vejer 7,9 kg og er ca 72 cm)

Anmeld

19. januar 2011

dorthemus

Betteisen skriver:

Hej igen...

Hun skulle vel få nok at spise med grød x 3 dagligt (øllebrød, fuldkornsgrød, havregrød eller kartoffelmos) og frugt ind i mellem??? Hun får flaske inden formiddags og eftermiddagslur.

Jeg ved bare ikke hvor jeg kan stoppe mere i hende for døjer med at hun gylper meget og jeg kan jo ikke sidde med hende på skøddet flere timer efter hun har spist. Hun tager max 180 ml MME om natten og 125ml inden putning om dagen.

Jeg er dog ikke startet op med brød endnu... mon man skulle prøve det? Og ja, jeg har hørt den der med vandet.... man er bare så bange for, at de ikke får nok (hun vejer 7,9 kg og er ca 72 cm)

Det lyder på mig som om hun får nok at spise...Runa vejer ca. 8.5 kg og er 70 cm...og hun spiser ikke brød endnu...kun grød, grød, grød og lidt kartoffelmos. Jeg ammer hende inden formiddagslur, inden eftermiddagslur, inden putning om aftenen og ved 5 tiden om morgenen og hun klarer sig fint

Tror I må tage tyren ved hornene og tilbyde vand..det blir en kamp, men det skal nok gå.

Jeg troede ALDRIG det ville lykkes her,men den sidste uges tid har hun tre gange sovet fra kl. 20 til 5 uden at vågne

Anmeld

19. januar 2011

Betteisen

Ja det er ski nok ikke andet for. Det er også noget mærkeligt noget hun sådan vil spise om natten i stedet for at sove. Min store pige sov igennem da hun var 4-5 mdr.... endda på eget værelse...

Jeg må bare i sving.... til weekenden

TAK for svar forresten

Anmeld

19. januar 2011

dorthemus

Betteisen skriver:

Ja det er ski nok ikke andet for. Det er også noget mærkeligt noget hun sådan vil spise om natten i stedet for at sove. Min store pige sov igennem da hun var 4-5 mdr.... endda på eget værelse...

Jeg må bare i sving.... til weekenden

TAK for svar forresten

Børn er jo forskellige...Runa har altid sovet af helvede til, mildt sagt. Det hjalp at hun kom ind på eget værelse og at jeg bestemte mig for, at NU skulle det altså være...slut med det nattespiseri

Noget andet der har hjulpet herhjemme er, at jeg lægger ammepuden ned i sengen hos hende så hendes hovede ligger inde i buen...hvis du forstår?? I stedet for at kaste sig rundt sengen og være urolig, falder hun hurtigere i søvn iog ligger og holder om den  Tror hun har brug for at der ikke er al den plads omkring hende.

Pøj pøj med det

Anmeld

31. januar 2011

Mia&Allan

dorthemus skriver:

Børn er jo forskellige...Runa har altid sovet af helvede til, mildt sagt. Det hjalp at hun kom ind på eget værelse og at jeg bestemte mig for, at NU skulle det altså være...slut med det nattespiseri

Noget andet der har hjulpet herhjemme er, at jeg lægger ammepuden ned i sengen hos hende så hendes hovede ligger inde i buen...hvis du forstår?? I stedet for at kaste sig rundt sengen og være urolig, falder hun hurtigere i søvn iog ligger og holder om den  Tror hun har brug for at der ikke er al den plads omkring hende.

Pøj pøj med det

Den med ammepuden bruger vi også her  & det fungerer bare til ug... Vores bisse sover som regel fra kl 20 til alt mellem 5 og 7 nu... Hun var dog også en der altid ville spise om natten, indtil jeg startede på at svøbe hende.... Hvad sammenhæng det har, det aner jeg ikke, men det hjalp  Og nu sker det dælme sjældent at jeg er oppe om natten for at give hende noget at spise...

Anmeld

31. januar 2011

Fru'Rugaard

Efter min SP så skal man tilbyde dem vand efter 6 mdr. alderen, da de ikke burde spise om natten efter 6 mdr.
Skru op for grøden, og ned med mælken.
Ellers så giv MME inden sengetid, også næste gang hun vågner, så giv hende vælling, så burde hun i hvert fald kunne klare sig resten af natten, ellers tilbyd hende vand
Min datter stoppede med flasken da hun var 7 mdr, så om de får grød 4 gange om dagen eller flere gange om dagen er lige meget, hun skal bare havde mindst 400 ml MME, for at få det jern og næring der er i mælken som hun skal have.

Rikke - Mor til Maja på 10 mdr.

Anmeld

31. januar 2011

Fru'Rugaard

Mia&Tonny skriver:

Den med ammepuden bruger vi også her  & det fungerer bare til ug... Vores bisse sover som regel fra kl 20 til alt mellem 5 og 7 nu... Hun var dog også en der altid ville spise om natten, indtil jeg startede på at svøbe hende.... Hvad sammenhæng det har, det aner jeg ikke, men det hjalp  Og nu sker det dælme sjældent at jeg er oppe om natten for at give hende noget at spise...

Hej, jeg citerer lige dit indlæg
Min datter er syg i øjeblikket, og sover uroligt, hun er 10 mdr, kan man bruge noget andet end lige ammepuden? sådan en har jeg nemlig ikke.
det er heller ikke sikkert at det hjælper når hun aldrig har sovet med sån noget før

Anmeld

31. januar 2011

Mia&Allan

Fru'Rugaard skriver:

Hej, jeg citerer lige dit indlæg
Min datter er syg i øjeblikket, og sover uroligt, hun er 10 mdr, kan man bruge noget andet end lige ammepuden? sådan en har jeg nemlig ikke.
det er heller ikke sikkert at det hjælper når hun aldrig har sovet med sån noget før

Min datter havde heller aldrig brugt den før, en gang skal jo være den første.... Jeg fik at vide at man også kan bruge puder, men de kan jo bare godt flytte sig.... Ammepuder kan købes til 100kr i f.eks. bilka.... Men ellers hvis du kan finde noget der er ligeså fast som en ammepude, prøv evt med en dyne og så puder udenomkring - hvis du forstår

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.