Status 14 dage eb (*efter baby*)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Mettemus

Hello ladies!

Her en lille statusopdatering nøjagtig 14 dage efter mit kejsersnit.

Den korte version: det går godt!

Den lange version: Det har været hårde, men dejlige 14 dage. Efter to overnatninger på Skejby kom vi hjem på 3. dagen - hvilket for mit vedkommende var lig med den dag hvor mælken løb til og jeg tudede uafbrudt. Jeg havde godt nok læst om den der tudedage, men også tænkt - hvad sker der lige for det? Jeg skal i hvert fald nok lade være med at tude! Og det gjorde jeg så - sammenlagt en hel time den dag. Det er så vildt hvor meget hormonerne spiller ind, og det kom virkelig bag på mig at jeg bare slet ikke kunne styre hverken tanker eller tårer den dag. Det er blevet noget bedre, men der skal stadig kun et enkelt afsnit af Ekstrem Hjemmeservice eller reklamer med børn i nød til før sprinkleranlægget her går i gang igen. SUK!

Men altså! Ungen er SKØN!!! Han sover som han skal, spiser rigeligt og kommer af med det hele igen i en skøn cyklus. I nat var han rigtig god - jeg ammede fra kl. 22 -23, fra kl 2-3 og fra kl 6.30 - 7.30. Det må vist være optimalt og jeg krydser fingre for at vi kan finde en rytme der er nogenlunde tilsvarende inden alt for længe.
  Jeg er efterhånden ved at have indhentet al den søvn, jeg er gået glip af de første par uger. De første 5-7 døgn var jeg helt bange for at lægge mig til at sove, for hvad nu hvis han holdt op med at trække vejret eller forsvandt ud i den blå luft, mens jeg boblede? Nu har jeg vist vænnet mig så meget til at have hans lille varme krop i sengen, at jeg sover med det samme, han har spyttet brystet ud og snorker der ud af.

I får lige et par billeder af min skønneste skat

Og så er der vist nogle stykker som snart skal føde? Kom endelig i gang de damer!?!?!

KNUS fra Mette som tænker på jer, selvom hun ikke er så meget på lige for tiden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

AnneBJ

Årh Mette, hvor er det dejligt det går godt!! Han er da noget så kær - kan godt forstå du var lidt bekymret for om han bare forsvandt

Håber I kan opretholde den gode rytme - han lyder som en totalt velopdragen baby!!

Anmeld

19. januar 2011

Line Højdal

Ihhh, hvor er han altså bare fin!! Jeg glæder mig helt ustyrligt til at få min egen lille charme-trold i armene!!

Dejligt at høre det går godt - og hvor kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet af dig og hormonerne... Omvendt bliver jeg lidt nervøs - hvis jeg allerede tuder til Ekstrem Hjemmeservice, Hospitalet osv. nu, hvordan skal det så ikke gå hvis hormonerne tager til!!?

Lyder som om du har fået en rigtig dygtig lille unge - tænk at han kun vækker mor én sølle gang "midt om natten"... det er da FLOT!!

Endnu engang tillykke med vidunderet!
Line

Anmeld

19. januar 2011

Lene76

Sikke en dejlig status, super at høre at det bare går så "nemt"

hehe det med homonerne..... syntes ik mine forsvandt efter 1 barn, jeg tuder osse over det mindste bare det har med børn og gøre..... nogengange føler man sig lidt latterlig.

Hmm håber jeg er ligeså frisk som dig når jeg har fået mit pks, så kan jeg vel godt ta til barnedåb om lørdagen hvor jeg har fået ks om mandagen ik.... ellers må jeg bare ta tidlig hjem derfra.

lækkere billeder af mindstemand

Anmeld

19. januar 2011

mettenoah

neeiii hvor er han dog fin..

er slet ikke misundelig

Hvor er det en dejlig tid.. og der sker så meget med de små hver dag...
Der går rigtig urkvinde i en, når man sidder der med sit afkom og sin lille guldklump.

Stort tillykke!

Anmeld

20. januar 2011

PeruBaby

Hvor er han bare smuk! Det er utroligt så meget de bebser forandrer sig i den første tid! Nu er han jo allerede blevet en rigtig dreng, hvor han før bare var en lille baby

Anmeld

20. januar 2011

Diana...

Hvor dejligt det går godt og ja det er sgu hård i starten. Kender det der med at sove alt for godt jeg har også stadig rigtig svært ved at få sovet rigtig men det hjælper da på det.

Og hvor er han bare dejlig og sikke nogen smukke øjne han har 

Diana

Anmeld

20. januar 2011

CA

Er der virkelig gået 14 dage? Det er jo helt vildt! Han er godt nok fin! Og ,eget velopdragen må man sige, Godt du begynder at få sovet. Ku godt forestille mig, at jeg også sagtens kunne bilde mig ind at han forsvandt mens jeg sov. 

Dejligt at det går godt med jer - og skøøøne billeder

Anmeld

20. januar 2011

Multebær

Ihhh altså hvor er det dejlig at høre det går så godt. Hvor er det bare fantastisk.  Tak for updaten.

Han er så skøn og det er da helt vildt så meget han har udviklet sig i de 14 dage. 

Anmeld

20. januar 2011

Maria-s

dejlig og lækker. det er det jeg kan sige om ham guldklumpen. og til dig: sejt . hvor er det da dejligt at det allerede nu køre sådan nogenlunde. Herfra må jeg sige at jeg også selv er noget bekymret for hvornår JEG får sovet, efter han er kommet til verdenen, for allerede nu er jeg så bange for det der med at de skal stoppe med at trække vejret. Meeen det kommer jo nok, det der med søvnen  Nu skal jeg jo ligesom også først have ham ud!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.